[FWD] Ściąganie na lewą stronę po zrobieniu zbieżności

waldemark
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2012-09-06, 14:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kętrzyn

Post autor: waldemark »

Dzięki Panowie za tak liczne odpowiedzi. Niestety jestem nowym użytkownikiem i mam może niepoprawne pytanie ale co to są sanki. Macie może jakiś rysunki jak to wygląda i o których tulejach mówicie.
Bo dwa dni temu odebrałem auto i generalnie mechanior powiedział że jest wsjo OK ( z wyjątkiem wymienionego wahacza i końcówki drążka). U mnie nic nie stuka po tej wymianie a skręca jak przyśpieszam i zwalniam i jak jadę jednostajnie.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Obrazek proszę :)
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Czy tylko te tuleje odpowiadają za te stukanie przy ruszaniu ? Bo szczerze to u mnie występuje coś takiego ...

Wg ELSY nie trzeba sanek zrzucać, żeby to wymienić. Czy trzeba wymienić też poduszki ?

Pzdr
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

various, mogą stukać tuleje z sań, możesz mieć luz na wachaczu, i możesz mieć rozwalone poduchy motora i przy ruszaniu i hamowaniu będzie stukać tak jakby coś dobijało, ja wymieniłem wachacze i i wszystko gumowe w mcpersonie na lemfrodera i dalej stukało, pojeździłem trochę aż sanie mi odeszły od podwozia przy zmianie opon, tym się już nie zajmowałem tylko zawiozłem do mechaniora, ponoć coś tam trzeba na prasie wciskać ale to mogła być już wymówka mechanika
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No tylne tuleje sanek to chyba są wkręcane takie poduszki jakby z blachą, natomiast przednie to są "klasyczne" tuleje i one są wciskane w sanki - i do tego chyba trzeba demontować sanie. Chyba że wyrwać stare i wciskać nowe za pomocą śruby. Dobrze mówię?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

waldemark, jeśli reszta ok to na 100% geometria kół, geometria to nie tylko zbieżność ale regulowane w C4 i tak ważne również pochylenie koła.

Co do tulei sanek/ławy/łoża/trawersu, tylne da się bez zwalania ale żeby przednie zmienić trzeba wytargać sanie, bo te są wprasowane. Może jakimś chińskim, męczącym sposobem da się obniżając jedną str sanek jakoś manipulować ale jak dla mnie to niezbyt mądre i logiczne.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
waldemark
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2012-09-06, 14:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kętrzyn

Post autor: waldemark »

Witam ponownie.
Temat przejrzany od A do Z. niestety nic nie wykryto z punktu widzenia mechaniczych uszkodzeń. Okazało sie że po zamianie kół stronami ( koło z lewej na prawą ) auto zaczęło ściągać w prawo :). Więc niestety opony które niby są w stanie bardzo dobrym ( nawet wg gumiarza) ale jednak efekt jest. W tym tygodniu zakładam zimówki prosto od producenta więc powinno się poprawić:) Dzieki wszystkim za sugestie i pomoc.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Koledzy, tuleje gumowe sanek to ostatnia rzecz jaka mi została do kompletu. Tył zrobiony, przód też.

Czy da się te tuleje jakoś bez zwalania sań wymienić ? Czy ktoś z kolegów już to robił samemu ? Czy trzeba całe sanie targać, a jak tak to rozumiem, że trza motor podwiesić ? :/

Pzdr
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Ja u siebie wymieniałem i trzeba niestety wyjąć sanie żeby przednie tuleje wydłubać, tylne tuleje wymiana bez problemu. Wystarczy odkręcić dwa mocowania skrzyni biegów, podeprzeć lewarkiem, silnika nie trzeba ruszać. Oczywiście trzeba też rozpiąć wahacze. Przednie tulejki przeciąłem brzeszczotem wydłubałem, nowe wprasowałem imadłem, tylne odkręca się normalnie. Przyda się pomoc szwagra, kolegi lub brata. Powodzenia!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Przerabiał, POCZYTAJ
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
walec
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2014-09-06, 16:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: walec »

Panowie czy tylne tuleje sanek różnią się fizycznie w V8 i pozostałych?
Etka podaje inne do V8. W sklepach widzę same do 4,5 i 6cylindrówek.
Wymieniał ktoś tuleje w esce z V8?
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

W sumie mi auto też lekko pływa więc zapytam,
http://www.iparts.pl/czesc/mocowanie-ko ... 85541.html
To są te tuleje? Ile ich sztuk potrzeba?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”