[FWD] Ściąganie na lewą stronę po zrobieniu zbieżności
-
- Adept
- Posty: 39
- Rejestracja: 2012-09-06, 14:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kętrzyn
[FWD] Ściąganie na lewą stronę po zrobieniu zbieżności
Witam,
Właśnie odebrałem auto od mechanika ( wymieniona końcówka drążka lewa, wahacz lewy, gumy na stabilizatorze). Pojechałem na zbieżność i wszystko jest ok niby. Ale podczas jazdy dalej ściąga na lewą stronę jak ściągało przed wymianą i zbieżnością. Sprawdzane były mocowania górne amortyzatorów ( jest ok). Gdzie mogę szukać przyczyny takiego zachowania? Mechanicy twierdzą że wszystko jest ok, sądzę że trzeba ich naprowadzić na problem i będzie prościej ale nie wiem czego teraz się przyczepić. Istnieje możliwość że w jednym kole kończy się łożysko i będzie taki efekt?
Dzięki za sugestie.
Właśnie odebrałem auto od mechanika ( wymieniona końcówka drążka lewa, wahacz lewy, gumy na stabilizatorze). Pojechałem na zbieżność i wszystko jest ok niby. Ale podczas jazdy dalej ściąga na lewą stronę jak ściągało przed wymianą i zbieżnością. Sprawdzane były mocowania górne amortyzatorów ( jest ok). Gdzie mogę szukać przyczyny takiego zachowania? Mechanicy twierdzą że wszystko jest ok, sądzę że trzeba ich naprowadzić na problem i będzie prościej ale nie wiem czego teraz się przyczepić. Istnieje możliwość że w jednym kole kończy się łożysko i będzie taki efekt?
Dzięki za sugestie.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez waldemark, łącznie zmieniany 1 raz.
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
U mnie tez ten sam problem jest.. Wymieniłem zawieszenie z przodu bez rezultatu. Założyłem nowe opony i łozysko bez zmian, opony wyważone, zbieżność ustawiona... Brak reakcji, ściąga na lewo.. Ale mam luz na maglownicy.. myślałem że to jest właśnie przyczyna. Ale przeczytałem o tych tulejach na sankach a tego nie spr.. Tylko nie bardzo wiem jak jak to wykonać " Sprawdź czy podczas przyspieszania i puszczania gazu jest tak samo" .. Mam przez to rozumieć że przyśpieszam , puszcza kiere, i spr czy ściąga.. .. Puszczam gaz, lecę na obrotach i kontroluje czy jest tak samo ? Dobrze myślę ? Czy autor miał co innego na myśli ? A jeżeli ściągałoby w dwóch wariantach to co wtedy ? na trzepaki i spr te tuleje czy inaczej można je skontrolować ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Haha, właśnie to samo przerabiam u siebie . U mnie auto leci w prawo.
Co zrobione:
- wymiana wybitego drążka kierownicy lewego
- wymiana gum drążka stabilizatora przedniego
- po wymianie gum stabilizatora mechanik dał ciała i nie ustawił chyba zbieżności opony przycięło od wewnątrz.
- Pojechałem na stację diagnostyczną, na kontrolę zbieżności to było +20 - wynik sporo poza skalą, na trzepaczce amortyzatory przód jak pamiętam 65% oraz 74%, ale nie pamiętam która strona ile, fakt auto deczko się buja przodem, choć nie mam doświadczenia z innym audi 100 więc nie wiem czy to nie jest standard, że auto płynie jak ponton
- podniósł auto za sanki, tak żeby przód był w powietrzu - zero luzów.
- zrobiona zbieżność (+3 ok jak dobrze pamiętam)
- kąt pochylenia koła w normie
- byłem drugi raz na stacji diagnostycznej, drugi inny diagnosta nie stwierdzili żadnych luzów, łożyska amortyzatorów w normie
- pojechałem do znajomego wulkanizatora, sprawdził wyważenie opon - na jednej trzeba było sporo dołożyć, zamienił stronami koła - opony kierunkowe, więc de facto ścięcie znowu było od wewnątrz.
W każdym razie jak auto leciało w prawo tak leci. Jak puszczę gaz - mam automat - to od razu auto idzie w prawo, cały czas muszę kontrować kierownicę w lewo. Dziś chyba pojadę do znajomego na podnośnik kolumnowy żeby sanki były zluzowane - bo chyba jedynie to mi zostało. Faktycznie czasem czuć jak auto przodem chodzi tak w prawo-lewo, normalnie jakby ktoś pod kątem prostym pchał auto z boku.
Co zrobione:
- wymiana wybitego drążka kierownicy lewego
- wymiana gum drążka stabilizatora przedniego
- po wymianie gum stabilizatora mechanik dał ciała i nie ustawił chyba zbieżności opony przycięło od wewnątrz.
- Pojechałem na stację diagnostyczną, na kontrolę zbieżności to było +20 - wynik sporo poza skalą, na trzepaczce amortyzatory przód jak pamiętam 65% oraz 74%, ale nie pamiętam która strona ile, fakt auto deczko się buja przodem, choć nie mam doświadczenia z innym audi 100 więc nie wiem czy to nie jest standard, że auto płynie jak ponton
- podniósł auto za sanki, tak żeby przód był w powietrzu - zero luzów.
- zrobiona zbieżność (+3 ok jak dobrze pamiętam)
- kąt pochylenia koła w normie
- byłem drugi raz na stacji diagnostycznej, drugi inny diagnosta nie stwierdzili żadnych luzów, łożyska amortyzatorów w normie
- pojechałem do znajomego wulkanizatora, sprawdził wyważenie opon - na jednej trzeba było sporo dołożyć, zamienił stronami koła - opony kierunkowe, więc de facto ścięcie znowu było od wewnątrz.
W każdym razie jak auto leciało w prawo tak leci. Jak puszczę gaz - mam automat - to od razu auto idzie w prawo, cały czas muszę kontrować kierownicę w lewo. Dziś chyba pojadę do znajomego na podnośnik kolumnowy żeby sanki były zluzowane - bo chyba jedynie to mi zostało. Faktycznie czasem czuć jak auto przodem chodzi tak w prawo-lewo, normalnie jakby ktoś pod kątem prostym pchał auto z boku.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Zrobi, wymień tuleje sanek, te z przodu i te z tyłu, wybite wpływają znacznie na "lizanie" opon.various pisze:nic się z tym nie zrobi
Bez szarpaków na stacji ciężko wyczaić że są wybite, ostatnio zauważyłem że zlizało mi oponę, robiąc przegląd wlazłem z chłopem do kanału i jedna z tych przednich latała jak samolot. Tuleje są już wymienione, ponownie zrobię geometrię na dniach i jestem pewny że przestanie zjadać opony, już nie ciąga tak na koleinach jak wcześniej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Zgadza się, zła geometria zjada opony i właśnie gdy te tuleje są wybite, w trakcie jazdy masz "bujanie" całą geometrią koła mimo najlepszego ustawienia w warsztacie, szczególnie na koleinach bo wtedy są mocno naciągane te tulejki w ławie/sankach.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
No właśnie ja mam sporą jazdę w koleinach. Kierownica jest jakby wyrywana, niby opony 205, ale nie chce mi się wierzyć, żeby audi zrobiło tak kiepskie przednie zawieszenie. Jak zdiagnozować te tuleje - byłem na diagnostyce i nic, dziś byłem u kolesia co robił tuleje i się zarzeka, że tuleje sanek dobre....
Jeśli chodzi o samodzielną wymianę - tylne te poduszki to podobno można z podnośnika, ale przednie tuleje trzeba wprasować - czyli sanki do wyjęcia?
Jeśli chodzi o samodzielną wymianę - tylne te poduszki to podobno można z podnośnika, ale przednie tuleje trzeba wprasować - czyli sanki do wyjęcia?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
Mnie dla odmiany raz w lewo, raz w prawo... Ale te sanki 'mię' zainteresowały. Przegląd mam za miesiąc to zwrócę uwagę żeby mi i to sprawdzili.
Po za tym mnie po szarpakach powiedzieli że mam minimalny luz na sworzniu od dolnego wahacza i to po złożeniu z i tak dużą tolerancją kąta pochylenia koła może się składać na ściąganie. Czyżby mnie 'oszukaly' ? Bo ponton to muszę zrzucić niestety na oponę 225
--edt--
W sumie opon to mnie w ogóle nie zjada
Po za tym mnie po szarpakach powiedzieli że mam minimalny luz na sworzniu od dolnego wahacza i to po złożeniu z i tak dużą tolerancją kąta pochylenia koła może się składać na ściąganie. Czyżby mnie 'oszukaly' ? Bo ponton to muszę zrzucić niestety na oponę 225
--edt--
W sumie opon to mnie w ogóle nie zjada
Ostatnio zmieniony 2012-10-04, 22:26 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
ja jak miałem tuleje wywalone to podczas ruszania czyli... jedynka, puszczam sprzęgło, głosne stuk ( przesunięcie sie sanek do przodu) i dopiero samochód rusza, po puszczeniu gazu znowu głośny stuk , czyli sanie mi latały przód i tył, po dźwignięciu samochodu lewarkiem sanie zostały z motorem na zoli