[FWD] Ściąganie na lewą stronę po zrobieniu zbieżności

waldemark
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2012-09-06, 14:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kętrzyn

[FWD] Ściąganie na lewą stronę po zrobieniu zbieżności

Post autor: waldemark »

Witam,
Właśnie odebrałem auto od mechanika ( wymieniona końcówka drążka lewa, wahacz lewy, gumy na stabilizatorze). Pojechałem na zbieżność i wszystko jest ok niby. Ale podczas jazdy dalej ściąga na lewą stronę jak ściągało przed wymianą i zbieżnością. Sprawdzane były mocowania górne amortyzatorów ( jest ok). Gdzie mogę szukać przyczyny takiego zachowania? Mechanicy twierdzą że wszystko jest ok, sądzę że trzeba ich naprowadzić na problem i będzie prościej ale nie wiem czego teraz się przyczepić. Istnieje możliwość że w jednym kole kończy się łożysko i będzie taki efekt?
Dzięki za sugestie.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez waldemark, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

waldemark, hmm a koła sprawdzałeś na wyważarce? spróbuj przeżucić prawą na lewą, chyba że masz kierunkowe to przód na tył i wtedy się przejedź,
waldemark
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2012-09-06, 14:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kętrzyn

Post autor: waldemark »

Kół nie sprawdzałem, ale podczas jazdy nic nie telepie, kierownica nie rzuca. Ale spróbować można. :)
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Sprawdź czy podczas przyspieszania i puszczania gazu jest tak samo. Miałem kiedyś podobny problem i okazało się że były zużyte tuleje pod ławą (sankami), po odkręceniu osłony silnika było widać na szarpakach jak wszystko tańczy.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Najpierw zacznij od kół, najlepiej przemień tylne koła na przód. Dopiero po tym jak dalej będzie źle, będziemy szukać problemu gdzie indziej..
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

U mnie tez ten sam problem jest.. Wymieniłem zawieszenie z przodu bez rezultatu. Założyłem nowe opony i łozysko bez zmian, opony wyważone, zbieżność ustawiona... Brak reakcji, ściąga na lewo.. Ale mam luz na maglownicy.. myślałem że to jest właśnie przyczyna. Ale przeczytałem o tych tulejach na sankach a tego nie spr.. Tylko nie bardzo wiem jak jak to wykonać " Sprawdź czy podczas przyspieszania i puszczania gazu jest tak samo" .. Mam przez to rozumieć że przyśpieszam , puszcza kiere, i spr czy ściąga.. .. Puszczam gaz, lecę na obrotach i kontroluje czy jest tak samo ? Dobrze myślę ? Czy autor miał co innego na myśli ? A jeżeli ściągałoby w dwóch wariantach to co wtedy ? na trzepaki i spr te tuleje czy inaczej można je skontrolować ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Haha, właśnie to samo przerabiam u siebie :). U mnie auto leci w prawo.

Co zrobione:
- wymiana wybitego drążka kierownicy lewego
- wymiana gum drążka stabilizatora przedniego

- po wymianie gum stabilizatora mechanik dał ciała i nie ustawił chyba zbieżności opony przycięło od wewnątrz.
- Pojechałem na stację diagnostyczną, na kontrolę zbieżności to było +20 - wynik sporo poza skalą, na trzepaczce amortyzatory przód jak pamiętam 65% oraz 74%, ale nie pamiętam która strona ile, fakt auto deczko się buja przodem, choć nie mam doświadczenia z innym audi 100 więc nie wiem czy to nie jest standard, że auto płynie jak ponton :)
- podniósł auto za sanki, tak żeby przód był w powietrzu - zero luzów.
- zrobiona zbieżność (+3 ok jak dobrze pamiętam)
- kąt pochylenia koła w normie

- byłem drugi raz na stacji diagnostycznej, drugi inny diagnosta nie stwierdzili żadnych luzów, łożyska amortyzatorów w normie

- pojechałem do znajomego wulkanizatora, sprawdził wyważenie opon - na jednej trzeba było sporo dołożyć, zamienił stronami koła - opony kierunkowe, więc de facto ścięcie znowu było od wewnątrz.

W każdym razie jak auto leciało w prawo tak leci. Jak puszczę gaz - mam automat - to od razu auto idzie w prawo, cały czas muszę kontrować kierownicę w lewo. Dziś chyba pojadę do znajomego na podnośnik kolumnowy żeby sanki były zluzowane - bo chyba jedynie to mi zostało. Faktycznie czasem czuć jak auto przodem chodzi tak w prawo-lewo, normalnie jakby ktoś pod kątem prostym pchał auto z boku.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Panowie ja mam pełną geometrię zrobioną ale opony nierówno starte i nic się z tym nie zrobi :)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

various pisze:nic się z tym nie zrobi
Zrobi, wymień tuleje sanek, te z przodu i te z tyłu, wybite wpływają znacznie na "lizanie" opon.
Bez szarpaków na stacji ciężko wyczaić że są wybite, ostatnio zauważyłem że zlizało mi oponę, robiąc przegląd wlazłem z chłopem do kanału i jedna z tych przednich latała jak samolot. Tuleje są już wymienione, ponownie zrobię geometrię na dniach i jestem pewny że przestanie zjadać opony, już nie ciąga tak na koleinach jak wcześniej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

J.A.G, przy okazji poszarpię, ale zlizanie opon wynika raczej z geometrii (a raczej jej braku), na której auto cały czas jeździło ;)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Zgadza się, zła geometria zjada opony i właśnie gdy te tuleje są wybite, w trakcie jazdy masz "bujanie" całą geometrią koła mimo najlepszego ustawienia w warsztacie, szczególnie na koleinach bo wtedy są mocno naciągane te tulejki w ławie/sankach.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No właśnie ja mam sporą jazdę w koleinach. Kierownica jest jakby wyrywana, niby opony 205, ale nie chce mi się wierzyć, żeby audi zrobiło tak kiepskie przednie zawieszenie. Jak zdiagnozować te tuleje - byłem na diagnostyce i nic, dziś byłem u kolesia co robił tuleje i się zarzeka, że tuleje sanek dobre....

Jeśli chodzi o samodzielną wymianę - tylne te poduszki to podobno można z podnośnika, ale przednie tuleje trzeba wprasować - czyli sanki do wyjęcia?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Mnie dla odmiany raz w lewo, raz w prawo... Ale te sanki 'mię' zainteresowały. Przegląd mam za miesiąc to zwrócę uwagę żeby mi i to sprawdzili.

Po za tym mnie po szarpakach powiedzieli że mam minimalny luz na sworzniu od dolnego wahacza i to po złożeniu z i tak dużą tolerancją kąta pochylenia koła może się składać na ściąganie. Czyżby mnie 'oszukaly' ? Bo ponton to muszę zrzucić niestety na oponę 225 :-P

--edt--
W sumie opon to mnie w ogóle nie zjada :|
Ostatnio zmieniony 2012-10-04, 22:26 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

ja jak miałem tuleje wywalone to podczas ruszania czyli... jedynka, puszczam sprzęgło, głosne stuk ( przesunięcie sie sanek do przodu) i dopiero samochód rusza, po puszczeniu gazu znowu głośny stuk , czyli sanie mi latały przód i tył, po dźwignięciu samochodu lewarkiem sanie zostały z motorem na zoli :mrgreen:
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

U mnie był ten sam efekt podczas ruszania czy najechania na jakiś krawężnik - stuk :-P
()()()() Jedna rodzinka VW
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”