[ALL] Stukanie przy kręceniu kierownicą
- gjom
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krasnystaw
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Niedawno wymieniałem u ojca w Vento wszystkie gumowe elementy zawieszenia, jednak przy szarpaniu kierownicą w lewo i prawo słychać było stukot i odczuwalne luzy, tak samo podczas jazdy na nierównościach kierownica chodziła góra - dół - temu akurat winna była główna śruba trzymająca manetki. Luzy lewo prawo zniknęły gdy zajrzałem za pedały - były tam 2 łączniki po 2 śruby każdy, po dokręceniu na chama wszelkie luzy na kierze zniknęły - myślałem, żeby i u siebie tam zajrzeć.. U mnie natomiast przy szybkich ruchach w lewo i w prawo występuje odgłos stukania jakby przy maglownicy (nie mogę namierzyć dokładnego miejsca hałasu), jednak tak jak i u adriana najmniejszy ruch kierownicy widoczny jest na kołach. Z kolei pojawiła się kolejna sprawa - przy skrętach zaczyna mi coś trzeszczeć w okolicach górnego kielicha kolumny. Coraz bardziej myślę, że to wszystko to wina jednak łożyska kolumny. Zmiana tego łożyska to nie problem ale chyba są tam jeszcze jakieś "pierścienie", a żeby ich wymienić to trzeba całą kolumnę opuścić w dół.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Czyli do sprawdzenia (kolumna bez regulacji):
nr 6 - 4A0419525 przegub krzyżakowy (wycofany z produkcji)
a może te tuleje? nr 13 - 4A0419775A
nr 6 - 4A0419525 przegub krzyżakowy (wycofany z produkcji)
a może te tuleje? nr 13 - 4A0419775A
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Stukać ci do końca nie przestanie, zęby na listwie i na rozdzielaczu tak łatwo się nie wyrabiają jeśli osłona była cała, na 99% stuka też pierścień prowadzący listwę w obudowie przekładni.
Przesadzisz z tą śrubą, to będzie gorzej pływać po drodze i koła przestaną wracać same do jazdy na wprost.
Te tulejki są tylko w kolumnie bez regulacji chyba, te z regulacją mają zespolony krzyżak jako element gumowy i nie ma tam raczej tulejek.
Przesadzisz z tą śrubą, to będzie gorzej pływać po drodze i koła przestaną wracać same do jazdy na wprost.
Te tulejki są tylko w kolumnie bez regulacji chyba, te z regulacją mają zespolony krzyżak jako element gumowy i nie ma tam raczej tulejek.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
A na prosto tak nie masz? Bo u mnie jak wymieniałem końcówki i drążki to starałem się tak zablokować kontrę żeby końcówka pod kątem prostym do osi sworznia. Ale w sumie nie patrzyłem czy po skręcie się zmienia. Lepiej chyba żeby było prosto - zawsze to gumowa osłona mniej pracuje - dłużej pożyje.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Na prostych kołach jest dobrze. Czyli pewnie tak powinno być.
A czy stuki przy manewrowaniu na pełnym skręcie też są normalne? Przy manewrowaniu, słychać na śliskiej nawierzchni jak opony przeskakują, jak by geometria na skręconych kompletnie nie trzymała się kupy. W jednym z tematów ktoś kiedyś pisał że niestety tak te zawieszenie jest spierniczone. To prawda?
A czy stuki przy manewrowaniu na pełnym skręcie też są normalne? Przy manewrowaniu, słychać na śliskiej nawierzchni jak opony przeskakują, jak by geometria na skręconych kompletnie nie trzymała się kupy. W jednym z tematów ktoś kiedyś pisał że niestety tak te zawieszenie jest spierniczone. To prawda?
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
mas0n, może być i zły kąt ale że aż tak? Patrzyłeś w poduszki amorków? Przeważnie są ślady jak były ułożone. U mnie w Brodnicy na sprawdzenie zbieżności i geometrii płaciłem 40zł? to nie pieniądze...Szkoda opon to raz, prowadzenie dwa, poczucie bezpieczeństwa trzy. Komputerowo ogarną Ci w szybkim tempie zwłaszcza w C4.