[Q] Pływa / ciąga na nierównościach

Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

[Q] Pływa / ciąga na nierównościach

Post autor: pawellike »

Wsadziłem w zawieszenie 600zł i mało mu... Wymieniłem obydwa wahacze górne z tyłu, kompletne McPhersony z przodu, ustawiłem zbieżność kół, wymieniłem przewody hamulcowe przód (od pompy abs do zacisków) i JEST COŚ ŹLE.
Otóż, winy szukam teraz w przednim zawieszeniu. Samochód ciężko utrzymać w linii prostej na jezdni. Wystarczy delikatna nierówność i auto ściąga na prawo bądź lewo. Gdy jadę na wstecznym i skręcę kolami, to coś stuknie porządnie. Mechanicy nie znaleźli żadnych luzów. HELP :oops:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez pawellike, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

600 zł? Panie to ty dopiero zaczales wydawac.
pawellike pisze:Samochód ciężko utrzymać w linii prostej na jezdni. Wystarczy delikatna nierówność i auto ściąga na prawo bądź lewo.
Tu bym sie najpierw upewnil czy z oponami i felgami jest na 100% wszystko ok.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

pawellike, czy przy ustawianiu zbierznosci sprawdzono ci rowniez czy auto nie jest 4ro sladem?czy kola nie sa poprzesuwane wzgledem siebie?
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

Butterbean pisze:pawellike, czy przy ustawianiu zbierznosci sprawdzono ci rowniez czy auto nie jest 4ro sladem?czy kola nie sa poprzesuwane wzgledem siebie?
Oczywiście, sam kazalem aby mechanik to sprawdził. Powiedział nawet, ze z ustawieniem zbieżności nie było problemów. (a i tak skasował na 120zł).

Felgi mam proste wszystkie, a opony to już parę razy zmieniałem i wraz jest tak samo.

Skąd mogą dochodzić stuki w przednim zawieszeniu, tak jak napisalem w 1-ym poście?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Wymieniałeś samą kolumnę/zwrotnicę czy też amortyzator? Amortyzator może mieć duży luz na tłoku ale sprawność tłumienia może być ok.
Słyszałem też o przypadkach wybicia się gniazda sworznia wahacza w zwrotnicy (gdy słabo kiedyś był dokręcony sworzeń).
Trzeci sprawca to przekładnia, są na niej albo luzy albo duże przecieki wewnętrzne co zmniejsza precyzję kierowania i siłę wspomagania.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
maximus
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2011-03-10, 21:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: maximus »

J.A.G pisze:Wymieniałeś samą kolumnę/zwrotnicę czy też amortyzator? Amortyzator może mieć duży luz na tłoku ale sprawność tłumienia może być ok.
sprawdził bym jeszcze górne mocowanie amortyzatorów.
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

ale to i tak doby obaj ze leci w prawo czy w lewo... moim zdaniem to jest normalne moje auto też idealnie prosto nie pojedzie długo chyba że na samym środku jak mam linie miedzy kołami ;) ale tez nie na kazdej drodze ;) sprawdź ciśnienie w kołach na początek ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

lipton pisze:moim zdaniem to jest normalne
Przemilczę... może ściągać po puszczeniu kiery w którąś stronę ale nie ciągać po drodze w prawo i lewo. Te stuknięcie to może niedokręcony wahacz do sanek/poduszek sanek miałem to samo, dokręciłem porządnie i przestało stukać.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

W jaki sposób Panowie mechanicy zdiagnozowali brak luzów w zawieszeniu? Szarpaki czy wzrokowo? Czy po zmianie amorów i czego tam jeszcze objawy się nasiliły czy zmniejszyły? Jak długo masz taką dolegliwość? - było dobrze i się raptem stało czy jest tak odkąd pamiętasz?
Powiedz mi co się dzieje jak skręcisz mocno kołami i jedziesz po łuku? Przyczyn może być bardzo wiele, jedno jest pewne tak być nie może.
Ostatnio zmieniony 2011-07-23, 17:08 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

Mechanicy sprawdzili zawieszenie metodą organoleptyczną, tj. na podnośniku, łapką poruszali kolejne elementy zawieszenia. Wymieniłem kompletny mcpherson wraz z amortyzatorem i jest bez zmian. Jezdzi się nim identycznie jak przed naprawą zawieszenia. Gdy skręce kołami w prawo/lewo i dodaję gazu, to nic nie słychać (czyli nie przegub). Dziwny dżwięk, jakby jakieś łączniki nie wiem...stabilizatora?
Aha i jeszcze jedno co zauważylem.Otóż strasznie na zakrętach auto wychyla się na boki i czlowiek ma wrażenie że go wysadza z fotela. Wina amortyzatorów? Czy czegoś więcej? Dodam, ze tylne klasyfikują sie do wymiany, bo autko na wertepach się buja gora dół jak łajba na morzu
leonulim
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2011-06-08, 21:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: leonulim »

A sprawdziłeś te górne gumy co amor sie mocuje jak kolega maximus, pisał ja miałem w C3 podobny problem i to było przyczyną a żaden baran ze zbierzności nie mógł do tego dojść .
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

Jak to sprawdzić?
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

ja zrozumialem że ściąga albo w lewo albo w prawo a nie że lata po drodze...
Obrazek
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

pawellike pisze:Jak to sprawdzić?
mechanik mi mówił że jedna osoba buja samochodem a ty gnasz pod maske i sprawdzasz czy te kielichy na poduszcze za mocno się nie ruszają
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

tego się tak nie da ocenić... na oko widziałem jak robili to bujali autem i na czucie to sprawdzał luz od góry... lepiej odkręcić macpercona i sprawdzić wszystko
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”