[100-2.5TDI AAT] Wtrysk sterujący w AAT

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

fakt.. podkładki dobieramy do nominalnych. Po prostu trzeba pamiętać że warto to wymienić aby w przyszłości się nie zdziwić że coś jest nie tak.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

U mnie przy wymianie wtrysku sterującego mechanik z wieloletnim doświadczeniem stwierdził że wystarczy wszystko dobrze wyczyścić i na smar miedziany złożyć i jest wszystko okey :ok:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
plazma24
Mechanik
Mechanik
Posty: 101
Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: plazma24 »

Co do miedzianych podkładek. Jak ktoś ma blisko do ASO to polecam zapytać, 2zl/szt mnie to wyniosło, poza tym jeden pompiarz sugerował ze wystarczy je wyżarzyć.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

pierwsza sprawa przy szukaniu usterki sterujacego to pomiar opornosci, powinna wynosic ok100 ohm, korpusy sa podobno zamienne ale koncowki rozne w roznych silnikach, jak masz z a80 to trzeba tez sprawdzic, czy to aby nie jednosprezynkowiec i przelozyc bebechy - koncowke najlepiej z trzpieniem i przekladką, jak jednosprezynkowy to zdaje sie przekladka wszystkich bebechow zalatw
ia sprawe. kabel mozna obciac i dolutowac np z tego padnietego choc na testy to bym niczego nie ruszal i pojezdzil bez rozbierania - krotki kabel siega do gniazdka a inne koncowki nie sa dla testow problemem. jest tez mozliwosc, ze w starych wtryskach zatarta jest iglica i nie podnoszac sie wyskakuje sporadycznie blad. na test stara podkladka ok tylko ja splanowac na plaskiej powierzchni by znowu wlasciwie uszczelnila i porzadnie wyczyscic obudowe wtrysku i gniazdo glowicy np naftą. docelowo nowe, sa
na alledrogo po 2.5zl.
pzdr
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Z tym, że robi się pierwsze pomiar oporności cewki wtrysku, to się zgodzę. Ale korpusy wtryskiwaczy 1 sprężynowych a 2 sprężynowych są inne. I nie nadają się. 2 sprężynowe wtryskiwacze, czyli jedna sprężyna na jedno ciśnienie otwarcia wtrysku, wtryskiwacz z 1.9 TDI pasuje, tylko trzeba przełożyć końcówkę i ustawić ciśnienia, i przerobić kostkę od wtryskiwacza, i tyle.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Z tymi jednosprężynkowymi to możesz mieć rację, kostka (znaczy wtyczka rozumiem) pasuje bo sam testowałem w AAT wtryskiwacz z krótkim kabelkiem z jakiejś wersji 1.9 (rozpylacz p442). Gdy się zrobi przekładkę całości wnętrza lub co najmniej końcówka + trzpień + przekładka może się obejść bez regulacji. Zresztą u siebie mam od może roku założone najtańsze z najtańszych końcówki od AEL bez regulacji i też jeżdżę....a właściwie jeździłem.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

GTR34, podobna oddałeś wtryski pompiarzowi, więc on takie rzeczy na porządku dziennym powinien wymieniać.
Smary i jakieś wyżarzanie , sorry, ale 2PLN w ASO .

POmiar oporności cewki, wyjdzie jak wtrysk jest już kaput. Przy, że tak powiem szwankującym lipa z oporem. Jedynie serwis Boscha jest to wstanie stwierdzić. Vagiem chyba też można sprawdzić napięcie bądź oporność na sterującym.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Lechu, Zgadza się, tylko jest tak jak napisałem wcześniej. Akurat takich podkładek nie miał, tylko miał 1mm grubsze, z tym, że takie będą na nic. Muszą być takie same. Tak to jest jak w mieście jest tylko jeden pompiarz, ogólnie w woj. Lubelskim ciężko o dobrego pompiarza, chyba, że serwis z autoryzacją BOSCH'a w Świdniku.
rubik...
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2011-03-13, 19:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: rubik... »

stało się to co wyżej napisane.sporadyczny błąd wtrysku sterującego.

Ma ktoś może do sprzedania do AEL ?


Ma ktoś nr.wtrysku sterującego ?
Jaki rozmiar podkładek miedzianych pod wtrysk ?
Ostatnio zmieniony 2013-11-28, 20:48 przez rubik..., łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
plazma24
Mechanik
Mechanik
Posty: 101
Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: plazma24 »

Proponuje podjechać do najbliższego aso z koncernu VW i poprosić o te podkładki. Biorą za to jakieś śrubki wiec warto
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Panowie co się psuje we wtrysku sterującym zakupiony druga szt i znów prawdopodobnie padnięta. :evil:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

Casian, zawór piezoelektryczny
a numery się zgadzają, jedni pompiarze mi kiedyś powiedzieli, że numery powinny się zgadzać co do literki
Ostatnio zmieniony 2016-01-16, 14:09 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Numery się niby zgadzają, Chodzi o to że w zeszłym roku zakupiłem (fakt używka) wtrysk, mam wrażenie że znów się coś spsuło. Wrażenia sa takie że ciągnie dobrze do 3 tys obrotów i potem jest takie uczycie jakby się zapychał. Nie mam jak spr bo mój laptop sie wysypał i nie mam gdzie podłączyć VAG-a :(
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

Casian, VAG nie powie ci "Wymień wtrysk"
ja miałem takie objawy jak ty i wyszło, że katalizator zapchany, wywaliłem go i autko odzyskało werwę
co do wtrysku sterującego, to u mnie były takie objawy, że trzęsło mi całą budą na jałowym biegu, ale dopiero wtedy jak silnik się nagrzał, ostatecznie jak wtrysk padł, zapaliła się kontrolka świec żarowych i silnik przeszedł w tryb awaryjny, czyli jechał ale bez mocy
sprawdź miernikiem impedancję na wtrysku, powinna mieścić się między konkretnymi wartościami, niestety nie wiem jakimi, chyba w okolicach 90-110Ω ale mogę się mylić
jutro za dnia sprawdzę jaką mam u siebie
Ostatnio zmieniony 2016-01-16, 18:03 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

rezystancję :!:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”