[100-2.5TDI AAT] Wtrysk sterujący w AAT

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Nie, nie trzeba... zakładasz imbus torx dłuższy na grzechotkę i nie ma żadnego problemu z odkręceniem, wyciągasz śrubę i wyjmujesz to co dociska wtrysk do głowicy i sam wtrysk ( najlepiej ściągaczem do wtrysków bo po tylu latach możesz mieć problem z ruszeniem go :)

I taka podpowiedź, nim zaczniesz odkręcać wtrysk to wężyk z góry odkręć z niego, bo chyba o nim zapomniałeś i stąd Twoje problemy ? :-D
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Wężyk jak można go tak nazwać jest aluminiowy o bardzo grubych ściankach .
Odnośnie samego wyciągania to tj pisze wolfik0.
Awatar użytkownika
plazma24
Mechanik
Mechanik
Posty: 101
Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: plazma24 »

Sam wyjmowałem swoje wtryski na podmiankę dla kolegi. Wyjmowałem pierwsze 4 patrząc od chłodnicy a wiec i sterujacy. Nic nie musiałem rozbierać. Dwa dni przed tylko WD40 i wyszły ręka ew jest podcięcie na klucz na korpusie wtrysku, wtedy można pokręcić lewo prawo i wyjdzie oczywiście tak jak koledzy pisza przewody ciśnieniowe odkręcone. Poza tym nic trudnego ;)
Ostatnio zmieniony 2012-11-03, 20:21 przez plazma24, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

A więc tak może to bardziej zobrazuje co robiłem :)

Obrazek

odkręcone zostały te aluminiowe rurki nr 21 i 22, od pompy również.

Odkręciłem wężyki przelewowe nr 15, odłączyłem kabel zasilający do wtrysku sterującego.
Co mnie blokuje ? Nr 3. tam jest nakrętka którą również odkręciłem nr 6 i 5.

Ni jak nie mogę podejść tam kluczem, nie mam ściągacza do wtrysków. Podnosząc nr 3 opiera się on o górna krawędź wtrysku

Obrazek
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Nr 3 musisz również wyciągnąc ;)
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

I tu pojawia się problem gdyż nr 3 opiera się o tą krawędź na wtrysku co pokazałem, i nie idzie więcej do góry. Stopka ma otwór, przez który idzie szpilka do bloku, u góry jest tylko nakrętka i podkładka.. Więc pytanie brzmi jak wykręcić ta szpilkę z bloku ?
Ostatnio zmieniony 2012-11-04, 13:50 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

I tu jest pies pogrzebany...
Ktoś Ci wbudował szpilkę a tam powinna być śruba i stopka wyszłaby bez problemu...
A jakimś francuzem mnie pokrecisz za wtrysk?
160+PS
Karol
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2012-05-19, 09:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biłgoraj

Post autor: Karol »

Casian pisze:I tu pojawia się problem gdyż nr 3 opiera się o tą krawędź na wtrysku co pokazałem, i nie idzie więcej do góry. Stopka ma otwór, przez który idzie szpilka do bloku, u góry jest tylko nakrętka i podkładka.. Więc pytanie brzmi jak wykręcić ta szpilkę z bloku ?
U mnie sprawę rozwiązała wiertarka i rozwiercenie szpilki.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Sprawa poszła do przodu wtrysk zmieniony łapałem go szczypcami w szmatę i targałem do góry aż wyszedł... ale gdy składałem wszystko do kupy oczywiście musiałem ukręcić śrubę do wężyków przelewowych.. :krzeslem:

Obrazek

nr 16 - 028 130 315

Pytanie teraz, bo auto stoi unieruchomione, czy pasuje inna śrubka w to miejsce? Miał ktoś podobny problem w przeszłości i dopasował od czegoś innego taką śrubkę ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Ale poczekaj chwilę, zakładałeś inny kompletny wtrysk czy jak?? Kupiłeś drugi wtrysk bez tego króćca na nadmiary??
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

nie wtrysk jest kupiony inny, tylko przy montażu śrubka nr 16 się ułamała... Byłem na szybko 2 sklepach to nie maja takich na sprzedaż.. W salonie zmówiłem ale będzie na wtorek-środa.. Dlatego pytam czy może ktoś pod pasował taką śrubkę z czegoś innego abym mógł w pon uruchomić auto..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Witam

Dla potomnych, gdyż a forum nikt nie zwrócił mi uwagi na to, a ja nie byłem tego świadom. Przy wymianie wtrysków, obligatoryjnie wymieniamy miedzianą uszczelkę wtrysku (uszczelniacz). Ja tego nie wykonałem za pierwszym razem i miałem przedmuchy na wtrysku (okopcony wtrysk). Mechanik mój powiedział że gdybym tak jeździł dalej mógłbym wypalić gniazdo wtrysku i głowica do roboty.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

A najgorsze jest to, że w moim mieście nigdzie nie ma takich podkładek.. I musiałem złożyć na starych, jeszcze jakby była głowica do roboty to ja już całkiem bym się załamał..
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

U nas każdy pompiarz to ma.. cena za komplet to 8-10 zł..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

A widzisz, w moim mieście jest tylko jeden pompiarz i akurat takich nie miał. Miał tylko grubsze, ale mówił, że będzie na nic, że muszą być takie same..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”