[A6-2.0 16V ACE] Przekęcona panewka , remont silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

[A6-2.0 16V ACE] Przekęcona panewka , remont silnika

Post autor: M4G1K »

Witam.
Zakupiłem Audi A6 C4 2.0 16V na bazie ACE. Wiem ,że mechaniczny wtrysk jest dosyć problematyczny. Mam w nim założoną 1,5 roczną instalację gazową LPG 2-giej generacji. Kupiłem samochód z uszkodzonym "zatartym" silnikiem. Po przywiezieniu samochodu , naładowaniu aku odpalił normalnie tylko pukał dodam ,że odpalałem go na gazie. Nie falował na obrotach , ciśnienie oleju zgasło. Więcej go nie odpalałem tylko zepchnąłem go do garażu. Wywaliłem silnik i skrzynię na wierzch. Panewka jedna była po prostu rozsypana.Wał poszedł do szlifu , komplet panewek będzie nowy. Teraz zdemontowałem głowicę i na tłokach był nagar więc niestety ,ale uszczelniacze zaworowe też do wymiany pójdą. Pierścienie też do wymiany daję bo mają troszkę za duży luz. Pompa oleju pracuje normalnie. Więc teraz do pytania . Chcę wymienić wszystkie uszczelki co są w silniku oraz w skrzyni. Czy ktoś byłby w stanie mi wypisać jakie tam są uszczelki ,które się wymienia ? Chcę zrobić kapitalny remont bo stary olej to był jak kisiel i na pewno i ciekł olej bo skrzynia jak i silnik zarzygany olejem był podejrzewam ,że to wina uszczelki pod miską olejową. Ewentualnie jakby ktoś mógł napisać co jeszcze sprawdzić co by warto było wymienić w razie czego by móc spokojnie złożyć silnik i cieszyć się nim przez długi czas. Co do gazu to gaz zostanie póki co zabezpieczę na tyle na ile mi się uda by zminimalizować możliwość padnięcia wtrysków ,a z czasem będę przerabiał pewno na elektroniczny wtrysk Digifant.
Ostatnio zmieniony 2013-11-11, 17:22 przez M4G1K, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

co ci tu odpowiedziec?
systematycznosc dokladnosc cierpliwosc...
glowice rob kompleksowo czyli wrezowanie gniazd i zaworow,wymiana uszczelniaczy.
sprawdzenie bloku czy nie jest jajkiem..
pompa oleju czy tak czy tak z urzedu out i nowa..jakas przyczyna zatarcia panewki musiala byc...
nowy rozrzad,
paski rolki pompa wody termostat.

na koncu pamietaj ze to wszystko nadal nie daje stuprocentowej gwarancji ze cos z nowych czesci wlozonych w autko nie kleknie...ale badzmy dobrej mysli....
co do zestawu uszczelek to sproboj szukac takich kompletow...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

Co do zatarcia panewki to olej był strasznie gęsty i czarny co było przyczyną bezpośrednią zatarcia. A czemu taki olej się zrobił to właśnie nie wiem do końca dlatego chcę wyeliminować jak najwięcej już rzeczy dobitych i powymieniać filtry i wlać nowy olej.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

u mnie też poszła panewka po 600tyś km, rozsypała się w mak, standardowo to na drugim korbowodzie, koniecznie zmień łańcuszek na wałkach, rozrząd to wiadomo, jest tani rolka 70zł + pasek 80zł, zmień uszczelkę i oring pod odmą bo tam się ciągle poci ale kup w ASO, ta akurat kosztuje chyba z 60zł, do tego koniecznie oring pod chłodniczkę oleju bo tamten często pada i możesz zgubić olej oraz uszczelkę podstawki filtra oleju, te w ASO kosztują nie dużo, uszczelki pod kolektory by się przydały, ssący będziesz musiał i tak ściągnąć, uszczelka Elringa jest dobra do tego, kosztuje ok 10zł, uszczelniacz wałka rozrządu ok 12zł i uszczelka pokrywy ok 30zł, jak masz wyjęty silnik to proponuję zmienić osłonę maglownicy bo łatwy dostęp jest teraz
Ostatnio zmieniony 2013-11-11, 23:19 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

No to zakupiłem niezbędne uszczelki ,a raczej zestaw uszczelek + parę innych i teraz pytań parę. Ktoś mógłby napisać jak wymienia się uszczelniacze zaworowe bo też bym już wymienił ? Oraz drugie pytanie jaką siłą muszą być dokręcone stopy panewek ? Mam klucz dynamometryczny więc jakbym wiedział jaką siłą to bym dokręcił tak samo :) Dzięki :)
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

Nikt nie pomoże z jakimi siłami dokręcać poszczególne elementy ? Dodam ,że śruby daje stare wszystkie bo i wykręciły się ładnie :)
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

No to remontu końcówka , silnik poza autem ,ale już kompletny :) Dzięki wielkie za pomoc i porady , pewno nie koniec jeszcze pytań i kolejne się pojawią :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”