[A6-2.5TDI AAT] Wymiana uszczelniaczy zaworowych

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

[A6-2.5TDI AAT] Wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: Maszto »

Siemka,
No więc chcę wykonać wymianę uszczelniaczy zaworowych bo auto kopci na siwo/niebiesko.
Turbina została wymieniona, a więc kolejny krok to uszczelniacze.

Ktoś z was to robił ? Jak wygląda taka operacja ?
Z tego co wiem J.A.G wykonuje to samodzielnie.
Serdecznie proszę o wszelkie przydatne informacje :-D
Ostatnio zmieniony 2012-07-30, 12:04 przez Maszto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Wymieniałem uszczelniacze zaworowe z ojcem w 2.8 AAH, niestety wtedy nic to nie pomogło była to darmowa robota :mrgreen: Ale do rzeczy, operacja wygląda tak, że trzeba zdjąć wałek rozrządu,wyjąć popychacze hydrauliczne potem wyjmujesz sprężynę zaworu i twoim oczom ukażę się uszczelniacz. Trzeba uważać żeby zawór nie wpadł ci do cylindra bo wtedy masz pozamiatane i musisz zwalać głowicę. My podpieraliśmy sobie zawory tłokami :mrgreen: Przy wyjmowaniu samego uszczelniacza musisz uważać żeby nie zniszczyć trzonka zaworu, uszczelniacz schodzi opornie. Jeśli masz do tego głowę, będziesz wiedział jak potem złożyć rozrząd, masz odpowiednie narzędzia to myślę, że sobie z tym poradzisz :ok:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nic dodać, poza tym że trzeba uważać też na zamki zaworów by nie wpadły do głowicy/któregoś kanału. Można użyć małego, naprawdę małego magnesika.
Najlepiej mieć specjalne szczypce do wyjmowani uszczelniaczy i popychaczy, kombinerki i inne podobne, mogą zniszczyć zawór i powierzchnię na której pracuje popychacz a to już będzie nieciekawe.
Wyjmowanie popychaczy magnesem nie jest wskazane, wyjęcie łapkami mozolne ale możliwe.
Zobacz za ile możesz kupić takie szczypce a ile zechce za to mechanik, czasem taniej to zlecić. Ja takie szczypce miałem, więc sobie pozwoliłem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Super, dzięki za tutoriale ! ;-) Słyszałem też że można za pomocą kompresora wbić powietrze w głowice, dzięki temu trzymać zawory w górze. Szczerze nie wiem jakby to miało praktycznie wyglądać no ale tak słyszłem więc się dziele info dalej...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Można z poduszka powietrzną ale lepiej nie ryzykować z wpadnięciem zaworu do cylindra i opierać na tłokach.

[ Dodano: 2012-07-31, 16:28 ]
Zapomniałbym, ściągacza do sprężyn zaworów nie zrobisz z młotka i śrubokręta. Można samemu wyspawać uchwyt i go powiercić ale cześć naciskająca na zawór musi być z plastiku lub czegoś podobnego, metal zrobi ze ściankami gniazd popychaczy to co pisałem wyżej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Maszto pisze:Siemka,
No więc chcę wykonać wymianę uszczelniaczy zaworowych bo auto kopci na siwo/niebiesko.
Turbina została wymieniona, a więc kolejny krok to uszczelniacze.
Pytanie czy zostało dobrze to zdiagnozowane. Przyczyn może być wiele, a ty możesz silnik wymienić na nowy i dalej może kopcić .
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

hmm... no więc kopcenie występuje podczas dodania gazu ( gdy silnik zostaje obciążony) dym jest szaro niebieski. Ubytek to około 1l/1000km. Reszta płynów w porządku.
Czasami wydaje mi się że gdy silnik jest zimny to nie kopci dopiero po rozgrzaniu zaczyna, ale to nie jest regułą.

Na pierwszą diagnoze poleciała turbina, nie pomogło. Co innego Lechu bierzesz pod uwagę ?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Uszczelka pod głowicą ? Mało kiedy słyszy się, żeby uszczelniacze padały u nas.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Poza uszczelką, pierwsze co pada to uszczelniacze. Pierwsze co się robi to uszczelniacze, bo to najtańsze jak na pierwszy rzut zadanie a nieraz zamykające temat zjadania oleju. Nie wiem dla czego od razu z grubej rury do turbiny się przyczepiłeś i od niej zacząłeś ale nie wnikałem, pytałeś o wymianę uszczelniaczy a nie co jest przyczyną brania oleju, tego to ci tu raczej nikt nie powie na 100%

Co innego? Pierścienie, tłoki, cylindry/blok - to najgorszy scenariusz. Kompresje sobie zmierz, sporo to wyjaśni.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Zmierzyłbym kompresję w pierwszej kolejności.
Karol
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2012-05-19, 09:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biłgoraj

Post autor: Karol »

Uszczelniacze częściej padają w benzynach. Niestety przerabiałem u siebie podobne ubytki oleju. U mnie skończyło się transplantacja silnika.
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

Ubytek oleju 1l/1000km to wg mnie duuużo za dużo.

W moim drugim aucie (ford Sierra 2.0 OHC pb) uszczelniacze zaworowe nie istnieją, objawia się to głównie chmurką podczas porannego odpalania i ogólne kopcenie na niebiesko, więcej gdy się bardziej zagrzeje.
Jednak zużycie oleju jest w granicach 1 - 1,5l na około 10 tyś km.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Cyzio, łącznie zmieniany 1 raz.
II V-ce Mister zlotu `13
maciej15
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-02-12, 12:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wejherowo

Post autor: maciej15 »

odpowietrzenie silnika było sprawdzane?
po przedmuchu będziesz wstępnie wiedział czy kompresja nie idzie do oleju, jeśli jest przedmuch to nie ciekawie :-/
Audi 100 C4 2.5TDI AAT
Seat Toledo I 96 1.6
Golf Mk3 97 1.9TDI AFN
Golf Mk3 93 1.9TDI 1Z
Audi A4 96 1.9TDI 1Z
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Ok, Panowie. Sprawa wygląda tak, autko stoi u mechanika. Wymienił on uszczelniacze zaworowe, ale z tego co mówi wyglądały one dobrze i nie mogły być powodem takich ubytków oleju. Audiczka więc została jeszcze u mechanika żeby kopać dalej i sprawdzić stan cylindrów, pierścieni itd.

Mam dwa pytania:
1. )Jaki jest koszt takiej generalki silnika ? (biorąc pod uwagę wymianę uszczelki pod głowicą i pierścieni no i reszty z tym związanej ). Czy jest możliwe że konieczna będzie wymiana tylko uszczelki pod głowicą a reszta będzie ok ?

2.) Czy jest możliwość że jednak pod głowicą jest wszystko ok i winna jest ODMA ?

Troszkę czytałem po innych forach ale w sumie nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Dodam że zauważyłem że silnik głownie dymił jak postał np 5 min na jałowym biegu pod domem i gdy odjeżdżałem chmura siwego dymu za mną. Natomiast gdy daje po garach i jeżdżę dynamicznie nie zauważyłem takiego dymienia.

Z góry dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 2012-08-30, 01:03 przez Maszto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Siwy dym to nie olej, olej kopci na niebiesko.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”