[A6 C4] uciekajacy prad, ale tylko na chwile

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

[A6 C4] uciekajacy prad, ale tylko na chwile

Post autor: Mrozu76 »

niewiedzialem jak to dobrze zatytulowac :( problem polega na tym, ze juz drugi raz zdarzylo sie cos takiego, ze wsiadam do auta, przekrecam kluczyk i tak jakby aku padl. za pierwszym razem bylem pod domem, wiec aku na prostownik i nastepnego dnia zapalil. dzis to samo, tylko, ze bylem daleko od domu :( mialem ze soba zapasowy aku i chcialem go zalozyc, ale cos mnie tknelo i ten padniety odlaczylem, przeczyscilem klemy i go podlaczylem spowrotem i odpalil. zrestartowalem aku i zagadal, tylko co moze byc przyczyna? dodam, ze klema 'plusowa' mi 'zakwitla'.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Generalnie utlenione klemy kiepsko przewodzą. Proponuję : zdjąć klemy i przetrzeć papierkiem ściernym, wyprowadzenia aku tak samo papierkiem aż będą się świecić jak psu obroża :). Następnie zabezpieczyć miejsca styku przed utlenieniem. I tu dwie szkoły - stara mówi wazeliną techniczną, nowożytna mówi smarem miedziowym. Jak Ci się chce to możesz sobie włączyć w szereg z minusowymi wyprowadzeniami amperomierz i popatrzyć ile Ci auto na stendbaju pobiera prądu z aku. W moim przypadku pobór prądu na stendbaju to 82mA.
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

klemy wyczyszczone :) zabezpiecze smarem miedzianym jak tylko wroce do domu, bo do czwartku jestem w norwegii, a tu po pierwsze nie wiem jak to sie zwie w ich jezyku, a po drugie ceny to tu maja kosmiczne ;) mam nadzieje, ze te kilka dni da rade :)
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Tak jak juz ci poradzono przedewszystkim spraw aby bylo dobrze przewodzenie, nastepnie możesz posprawdzać masy czy dobrze są dokręcone, bo czesto przez takie prierdoły rozrusznik nie kręci albo coś nie dziala.
Olej
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2013-03-19, 15:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tomaszów Maz.

Post autor: Olej »

Podepnę się pod temat. Pojechałem kiedyś do teściów. Po dwóch godzinach wychodzę a aku nawet pa pa mi nie powiedział. Zdechł totalnie. Po kolejnych dwóch godzinach pod prostownikiem miałem prądu na tyle, że odpalił. Po jakimś czasie znikła mi iskra (nie ma jej do tej pory). Po zaprowadzeniu do mechanika w któryś piątek (już nie pamiętam który ..tak dawno to było) było ok. W sobotę poszedłem sprawdzić co i jak a u niego smród! Patrzy się na mnie i mówi, że aku był gorący i zdechł totalnie. Myślałem, że zwora robi się w tylnej klapie. Odpiąłem całą wiązkę klapy i nic nie pomogło.
Druga sprawa (ośmiu mechaników + ja z miernikiem i schematami) ..nadal nie mam iskry. Może to jest powiązane? Potrafi mi ktoś na to odpowiedzieć? Najlepiej na PW ..bo jestem nowy i mogę nie znaleźć tego tematu.
Szukam magika lub wróżki do ogarnięcia C4 AAH - brak iskry.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Olej pisze:Pojechałem kiedyś do teściów
Wybacz za sarkazm ale może to jest powód :]
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

aku spuchł od przeładowania czyli pewnie regulator napięcia zdechł i dało powyżej 14V

Co do iskry to ceweczki do sprawdzenia, przy okazji drivery też :ok:
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”