[S6 AEC] jaki płyn do wspomagania
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2013-01-13, 14:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubuskie
Panowie, odnośnie płynu wspomagania... nie macie na pojemniku oznaczenia normy G002 000 ? być powinno i takowej normy należałoby się trzymać, kiedyś w C4 lałem co było bo zielony płyn miał kosmiczną cenę i nie wszędzie dostępny poza ASO , skończyło się rozszczelnieniem układu do tego stopnia że butelka starczała mi na 1000km
Normę G002 000 spełnia płyn wcześniej wspomniany Mineralny 06162 Febi Swag
Normę G002 000 spełnia płyn wcześniej wspomniany Mineralny 06162 Febi Swag
-
- Adept
- Posty: 42
- Rejestracja: 2015-12-03, 06:15
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Mam spory wyciek na króćcu zbiorniczka ukł. wspomag. kier. Olej jest już czarny i przy okazji likwidowania wycieku, chciałbym wymienić olej w ukł. wspomagania kier.
U mnie maglownica, bynajmniej z zewnątrz wygląda jak nowa, pompa też.
Nie chciałbym zrobić "krzywdy" tym podzespołom używając niefrasobliwie badziewianego oleju, zwłaszcza, że moje auto ma przejechane "dopiero" 300 tyś. km. .
Mój kolega, który jeździ już od 5 lat A6 C4 AEL, polecał zalanie olejem koniecznie spełniającym tę normę (G002 000), ale z wielu opinii zaczerpniętych z netu wynika, że ten olej spod tej normy jest mineralny jak i syntetyczny (choć tak naprawdę nie wiem czy tak jest na pewno).
Ile wchodzi oleju w układ wspomagania kier. ?
Mam w garażu oleje: MOBIL ATF 220 i CASTROL ATF Dex II , ale czy one spełniają normę G002 000 - to nic nie jest napisane. Czy warto, któryś z nich wlać ?
Panowie,
podsumowując wszystkie wypowiedzi nt. oleju do wspomagania.
Jaki jest najlepszy olej spełniający normę G002 000 ???
U mnie maglownica, bynajmniej z zewnątrz wygląda jak nowa, pompa też.
Nie chciałbym zrobić "krzywdy" tym podzespołom używając niefrasobliwie badziewianego oleju, zwłaszcza, że moje auto ma przejechane "dopiero" 300 tyś. km. .
Mój kolega, który jeździ już od 5 lat A6 C4 AEL, polecał zalanie olejem koniecznie spełniającym tę normę (G002 000), ale z wielu opinii zaczerpniętych z netu wynika, że ten olej spod tej normy jest mineralny jak i syntetyczny (choć tak naprawdę nie wiem czy tak jest na pewno).
Ile wchodzi oleju w układ wspomagania kier. ?
Mam w garażu oleje: MOBIL ATF 220 i CASTROL ATF Dex II , ale czy one spełniają normę G002 000 - to nic nie jest napisane. Czy warto, któryś z nich wlać ?
Panowie,
podsumowując wszystkie wypowiedzi nt. oleju do wspomagania.
Jaki jest najlepszy olej spełniający normę G002 000 ???
Ostatnio zmieniony 2015-12-15, 05:37 przez DawidK, łącznie zmieniany 1 raz.
VW PASSAT B4 Variant HIGHLAND TDi+ 1Z
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
- Rico77
- Mechanik
- Posty: 116
- Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
W ASO dostaniesz olej G004, zastąpił G002. Można dostać G002 od Febi, ale ten z ASO kosztuje ok. 40 zł za litr i nie potrzebujesz więcej.
Pamiętaj jednak, że nie można ich mieszać, ponieważ G002 był mineralnym, a G004 jest syntetycznym. Po wymianie nie ma żadnej różnicy, nie ma żadnych problemów.
Poniżej zdjęcie
Edit:
Nie lej innych, nie ryzykuj. Nie, gdy olej w ASO kosztuje ok. 40 zł/litr. Oleje, które podałeś są pod ciężarówki.
Mobil ATF nie spełnia naszej normy:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/heavydutyoils_products_power-steering_mobil-atf-220.aspx#
Castrol ATF Dex II jest podobny do Mobila i również nie spełnia:
http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/automatic-transmission-fluids/atf-dex-ii-multivehicle.html
Pamiętaj jednak, że nie można ich mieszać, ponieważ G002 był mineralnym, a G004 jest syntetycznym. Po wymianie nie ma żadnej różnicy, nie ma żadnych problemów.
Poniżej zdjęcie
Edit:
Nie lej innych, nie ryzykuj. Nie, gdy olej w ASO kosztuje ok. 40 zł/litr. Oleje, które podałeś są pod ciężarówki.
Mobil ATF nie spełnia naszej normy:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/heavydutyoils_products_power-steering_mobil-atf-220.aspx#
Castrol ATF Dex II jest podobny do Mobila i również nie spełnia:
http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/automatic-transmission-fluids/atf-dex-ii-multivehicle.html
Ostatnio zmieniony 2015-12-15, 10:59 przez Rico77, łącznie zmieniany 2 razy.