[S6 AEC] jaki płyn do wspomagania
- Mareek
- Audi Mastah
- Posty: 517
- Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piaseczno
[S6 AEC] jaki płyn do wspomagania
Jak w temacie potrzebuję nieco uzupełnić płyn wspomagania, bo poziom jest na granicy kreski minimum. Pytanie jaki płyn powinienem kupić? Na zbiorniku przeczytałem, że tylko mineralny (o ile mnie pamięć nie myli). Barwa płynu jaki jest: powiedziałbym że bezbarwny, ale wiecie jak to z facetami o kolorach...
Dodatkowo, czy należy ten płyn wymieniać okresowo (jeśli tak co jaki okres), tak jak to jest z płynem chłodniczym i hamulcowym?
Dodatkowo, czy należy ten płyn wymieniać okresowo (jeśli tak co jaki okres), tak jak to jest z płynem chłodniczym i hamulcowym?
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Ja wlałem zielonego Febi`ego. Gdzieś spotkałem się z opinią, że czerwony olej do przekł. kierowniczych niszczy uszczelnienia etc.
Ostatnio zmieniony 2012-07-10, 17:48 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Dokładnie, jak każdy olej ulega zestarzeniu i przepracowaniu, minimum co 2 lata w/g mnie i zielony minerał jak na fotce, nie koniecznie Febi.Mareek pisze:Dodatkowo, czy należy ten płyn wymieniać okresowo (jeśli tak co jaki okres), tak jak to jest z płynem chłodniczym i hamulcowym?
Nie dolewaj, wymień od razu, jest to bardzo prosty zabieg. Strzykawka 100ml, kawałek przewodu podciśnieniowego lub przelewowego wtryskiwaczy z diesla (by pasował na pipeć strzykawki), wysysasz ze zbiorniczka do dna, kręcisz kierą, odsysasz, kręcisz w drugą odsysasz i tak aż nic nie będzie napływało. Zalewasz świeży odpalasz i po sprawie, możesz zakręcić kilka razy w L i P.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Taki miałem, taki lałem. Mi pomagała druga osoba w kręceniu kierownicą, ja "szprycą" odciągałem płyn.J.A.G pisze:zielony minerał jak na fotce, nie koniecznie Febi.
Ostatnio zmieniony 2012-07-10, 18:36 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
- Mareek
- Audi Mastah
- Posty: 517
- Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piaseczno
U mnie jest bezbarwny, podejrzewam że może być to ten który leją ASO. A od tego zielonego nie odbarwiają się zbiorniczki na płyn?
Ile litrów kupić tego płynu na wymianę?
Ile litrów kupić tego płynu na wymianę?
Ostatnio zmieniony 2012-07-11, 09:50 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Może wyglądać na bezbarwny, żółty a nawet czarny, zleżenie od przepracowania, opiłków itp. Któryś z kolegów tu kiedyś napisał że są czerwone minerały, więc raczej kolor nie ma znaczenia, tylko by był mineralny i hydrauliczny. Ja zalałem na początku Totalem mineralnym do zawieszeń Citroena, też był zielony i działało ok.
A jak masz wątpliwości to na zbiorniku masz specyfikację oleju, więc można po tym dopasować w sklepie.
A jak masz wątpliwości to na zbiorniku masz specyfikację oleju, więc można po tym dopasować w sklepie.
Ostatnio zmieniony 2012-07-11, 13:22 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- eSPe
- Administrator
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
- Imię: Sławek
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 4.2 290KM (AEC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Podziękował: 1 raz
- Płeć:
- Kontakt:
U mnie był też już na kresce.
kolor przez ściankę zbiornika wyglądał na zielony ale on taki jakby trochę bezbarwny był.
Może tak jak JAG napisał już trochę przepracowany i dlatego taki ciemniejszy odcień miał.
Dokupiłem czegoś takiego http://archi.inosak.org/imgdb/item2514754656_1.html
Chyba jest OK?
kolor przez ściankę zbiornika wyglądał na zielony ale on taki jakby trochę bezbarwny był.
Może tak jak JAG napisał już trochę przepracowany i dlatego taki ciemniejszy odcień miał.
Dokupiłem czegoś takiego http://archi.inosak.org/imgdb/item2514754656_1.html
Chyba jest OK?
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Dopiero wróciłem z garażu, jestem po wymianie płynu wspomagania. Kupiłem taki sam co Krzysiek, zielony minerał FEBI. Stary płyn wylałem do ostatniej kropelki z układu, trochę innym sposobem niż strzykawką Zbiorniczek wyciągnąłem i dokładnie umyłem, wsadziłem z powrotem nasadziłem węże, zalałem nowy płyn, pokręciłem parę razy w lewo i prawo, odpalamy furacza, wyjazd z garażu i próba generalna.. Wspomaganie bardzo ciężko chodzi na wolnych obrotach, jak dam gazu na tak 2 tyś to kiera znacznie lepiej chodzi, pompa też czasami miarnie. Stan płynu prawidłowy, między Min a Max, i tutaj moje pytanie, rozumiem żeby rozglądać się za drugą pompą ? U ojca w C4 można kręcić paluszkiem, ale w sumie ojciec ma servotronik więc nie ma co się dziwić, ja mam zwykłe wspomaganie, no ale powinno chodzić dużo dużo lżej
- gumisv6
- Mechanik
- Posty: 143
- Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
po mojemu to tak to u nas chyba jest, że ciężko to chodzi, na wolnych obrotach niekiedy trzeba się zamachnąćGTR34 pisze:Wspomaganie bardzo ciężko chodzi na wolnych obrotach, jak dam gazu na tak 2 tyś to kiera znacznie lepiej chodzi
chyba że uważasz, tak jak piszesz to wtedy pompa do wymianyGTR34 pisze:no ale powinno chodzić dużo dużo lżej
Ostatnio zmieniony 2013-02-02, 20:47 przez gumisv6, łącznie zmieniany 1 raz.