[S6 AEC] jaki płyn do wspomagania

Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

[S6 AEC] jaki płyn do wspomagania

Post autor: Mareek »

Jak w temacie potrzebuję nieco uzupełnić płyn wspomagania, bo poziom jest na granicy kreski minimum. Pytanie jaki płyn powinienem kupić? Na zbiorniku przeczytałem, że tylko mineralny (o ile mnie pamięć nie myli). Barwa płynu jaki jest: powiedziałbym że bezbarwny, ale wiecie jak to z facetami o kolorach...

Dodatkowo, czy należy ten płyn wymieniać okresowo (jeśli tak co jaki okres), tak jak to jest z płynem chłodniczym i hamulcowym?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Ja wlałem zielonego Febi`ego. Gdzieś spotkałem się z opinią, że czerwony olej do przekł. kierowniczych niszczy uszczelnienia etc. Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-07-10, 17:48 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Mareek pisze:Dodatkowo, czy należy ten płyn wymieniać okresowo (jeśli tak co jaki okres), tak jak to jest z płynem chłodniczym i hamulcowym?
Dokładnie, jak każdy olej ulega zestarzeniu i przepracowaniu, minimum co 2 lata w/g mnie i zielony minerał jak na fotce, nie koniecznie Febi.

Nie dolewaj, wymień od razu, jest to bardzo prosty zabieg. Strzykawka 100ml, kawałek przewodu podciśnieniowego lub przelewowego wtryskiwaczy z diesla (by pasował na pipeć strzykawki), wysysasz ze zbiorniczka do dna, kręcisz kierą, odsysasz, kręcisz w drugą odsysasz i tak aż nic nie będzie napływało. Zalewasz świeży odpalasz i po sprawie, możesz zakręcić kilka razy w L i P.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G pisze:zielony minerał jak na fotce, nie koniecznie Febi.
Taki miałem, taki lałem. Mi pomagała druga osoba w kręceniu kierownicą, ja "szprycą" odciągałem płyn.
Ostatnio zmieniony 2012-07-10, 18:36 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

A prawda to ze trzeba nalac taki jaki byl? (u mnie czerwony teraz)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Nalałem ten sam co miałem. Nie mam i nie znam tabeli właściwości i wartości obu płynów (czerwony / zielony) więc trudno mi się wypowiedzieć.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Dzięki Panowie za pomoc, a co z barwą? Nie ma jakiś bezbarwnych płynów?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Mareek pisze:Nie ma jakiś bezbarwnych płynów?
Nie spotkałem się. Mając wszystkie płyny bezbarwne w układzie, lokalizując wyciek skąd byś wiedział co cieknie ;) ?. Ot taki przykład.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

U mnie jest bezbarwny, podejrzewam że może być to ten który leją ASO. A od tego zielonego nie odbarwiają się zbiorniczki na płyn?

Ile litrów kupić tego płynu na wymianę?
Ostatnio zmieniony 2012-07-11, 09:50 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Nie odbarwiają. Kupiłem litr.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Może wyglądać na bezbarwny, żółty a nawet czarny, zleżenie od przepracowania, opiłków itp. Któryś z kolegów tu kiedyś napisał że są czerwone minerały, więc raczej kolor nie ma znaczenia, tylko by był mineralny i hydrauliczny. Ja zalałem na początku Totalem mineralnym do zawieszeń Citroena, też był zielony i działało ok.

A jak masz wątpliwości to na zbiorniku masz specyfikację oleju, więc można po tym dopasować w sklepie.
Ostatnio zmieniony 2012-07-11, 13:22 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

U mnie był też już na kresce.
kolor przez ściankę zbiornika wyglądał na zielony ale on taki jakby trochę bezbarwny był.
Może tak jak JAG napisał już trochę przepracowany i dlatego taki ciemniejszy odcień miał.
Dokupiłem czegoś takiego http://archi.inosak.org/imgdb/item2514754656_1.html
Chyba jest OK?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Może być.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Dopiero wróciłem z garażu, jestem po wymianie płynu wspomagania. Kupiłem taki sam co Krzysiek, zielony minerał FEBI. Stary płyn wylałem do ostatniej kropelki z układu, trochę innym sposobem niż strzykawką :-P Zbiorniczek wyciągnąłem i dokładnie umyłem, wsadziłem z powrotem nasadziłem węże, zalałem nowy płyn, pokręciłem parę razy w lewo i prawo, odpalamy furacza, wyjazd z garażu i próba generalna.. Wspomaganie bardzo ciężko chodzi na wolnych obrotach, jak dam gazu na tak 2 tyś to kiera znacznie lepiej chodzi, pompa też czasami miarnie. Stan płynu prawidłowy, między Min a Max, i tutaj moje pytanie, rozumiem żeby rozglądać się za drugą pompą ? U ojca w C4 można kręcić paluszkiem, ale w sumie ojciec ma servotronik więc nie ma co się dziwić, ja mam zwykłe wspomaganie, no ale powinno chodzić dużo dużo lżej :-x :evil:
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

GTR34 pisze:Wspomaganie bardzo ciężko chodzi na wolnych obrotach, jak dam gazu na tak 2 tyś to kiera znacznie lepiej chodzi
po mojemu to tak to u nas chyba jest, że ciężko to chodzi, na wolnych obrotach niekiedy trzeba się zamachnąć
GTR34 pisze:no ale powinno chodzić dużo dużo lżej :-x :evil:
chyba że uważasz, tak jak piszesz to wtedy pompa do wymiany
Ostatnio zmieniony 2013-02-02, 20:47 przez gumisv6, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”