[100 C4] Silnik nawiewu nagrzewnicy
-
- Mechanik
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Jestem prawie tydzień po wymianie silnika i czyszczeniu silniczków klap. Zamiennik który przyszedł w zasadzie nie różnił się niczym od silnika oryginalnego, pracuje prawidłowo i mam nadzieję, że tak już zostanie.
Manual bardzo przydatny, dodam od siebie że warto nawet jeśli ktoś się nie zna rozebrać i wyczyścić od środka silniczki klapek nawiewu. Tam jest najwięcej syfu, a robota okazuje się b.prosta nawet dla takiego laika jak ja. Najwięcej problemów sprawiło mi rozkręcenie i złożenie samego ZW (nie w sensie trudności ale poświęconego czasu i nerwów) i nałożenie gumy pomiędzy ZW a Zespołem Klimatyzacji. Później dobrze jest zrobić adaptacje klapek - należy wejść Vagiem w -> Select Control Module -> 08 AUto HVAC -> Basic Setings i poczekać aż bloki z zerują się.
Manual bardzo przydatny, dodam od siebie że warto nawet jeśli ktoś się nie zna rozebrać i wyczyścić od środka silniczki klapek nawiewu. Tam jest najwięcej syfu, a robota okazuje się b.prosta nawet dla takiego laika jak ja. Najwięcej problemów sprawiło mi rozkręcenie i złożenie samego ZW (nie w sensie trudności ale poświęconego czasu i nerwów) i nałożenie gumy pomiędzy ZW a Zespołem Klimatyzacji. Później dobrze jest zrobić adaptacje klapek - należy wejść Vagiem w -> Select Control Module -> 08 AUto HVAC -> Basic Setings i poczekać aż bloki z zerują się.
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
przejrzałem ten temat oraz inne i czy nie da się wyjąc samego silnika bez ruszanie całego ZW? u mnie też chyba szczotki padają bo nie zawsze się nawiew włączy, wystarczy puknąc w niego lekko od góry i już pędzi
Ostatnio zmieniony 2012-09-04, 20:00 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Do tego trzeba cos jeszcze dokupić? Czy to już jest komplecik aby wszystko latało ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
witam
podobny temat, bo związany z nawiewem, ale... Dziś mam 2 dzień naprawy dmuchawy i składania wszystkiego do kupy.. z opisu wynika że trzeba zdemontować środkowa konsolę i inne gadżety i tak tez uczyniłem. Po odłączałem wszelkie kostki zgodnie z opisem J.A.G. i gra.. tylko nie wiem czy mam zacząć sie martwić bo mam całkowity brak kierunkowskazów. Nie wiem czy to normalne ale należy czy któraś z kostek którą wypinamy wg. opisu J.A.G. odpowiada za kierunki ?
podobny temat, bo związany z nawiewem, ale... Dziś mam 2 dzień naprawy dmuchawy i składania wszystkiego do kupy.. z opisu wynika że trzeba zdemontować środkowa konsolę i inne gadżety i tak tez uczyniłem. Po odłączałem wszelkie kostki zgodnie z opisem J.A.G. i gra.. tylko nie wiem czy mam zacząć sie martwić bo mam całkowity brak kierunkowskazów. Nie wiem czy to normalne ale należy czy któraś z kostek którą wypinamy wg. opisu J.A.G. odpowiada za kierunki ?
Ostatnio zmieniony 2013-06-22, 08:03 przez Casian, łącznie zmieniany 2 razy.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Oczywiście że można, wyciągnąć bez demontażu konsoli środkowej, ale... moje łapy nie weszły by tam aby te kostki niebieskie i czerwona odłączyć a tak dało się jeszcze odkurzyć ładnie środek, i perfekcyjnie poprowadzić instalację do szyb elektrycznych w ori rynienkach pod główną konsolą... do tego nauczyłem się wyciągać nawiewy, teraz wiem z czym to sie jePawel27 pisze:czemu demontowałeś konsolę środkową? Da radę bez tego, wystarczy klimatronic wyciągnąć.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
Witam,
Po lecie teraz na koniec lata doświadczam niezbyt miłych dźwięków wydobywających się z kratek nawiewu. Sytuacja prezentuje się tak o:
Klima: manual na korbotronic
Sytuacja 1: Przy włączonym nawiewie bez klimy, niezależnie od biegu i ustawienia miejsca dmuchania, wszystko śmiga jak najlepiej, wieje wiatr z nawiewów i nie ma żadnych dziwnych dźwięków niezależnie od tego jak długo pracuje nawiew.
Sytuacja 2: Włączam klimę, jest spoko, działa, dmucha zimnym wszędzie gdzie trzeba, ale po jakimś czasie (randomowo dość) zaczynam słyszeć pisk, taki metaliczny z kratek nawiewów (jakby jakieś panewki się tarły o siebie?). Pisk wydobywa się na 1,2 i 3 biegu nawiewu. Jak wentylator nawiewu chodzi na maxa na 4 biegu, pisku już nie słychać.
Co gorsza pisk wydobywa się częściej jak jest na dworze cieplej, a powyżej 33-35 stopni, to mam stały pisk i nie idzie używać klimy.
Jak ją wyłączę, po jakimś czasie pisk ustaje (też dość randomowo).
Teraz pytanie. Z której strony mam pruć auto (podszybie czy deskę), który to może być wentyator? W nagrzewnicy? Bo coś czuję że to jakaś pierdoła, ale wymiana tego to cały dzień zajmie żeby się tam dostać.
Ktoś, coś, gdzieś, kiedyś?
Po lecie teraz na koniec lata doświadczam niezbyt miłych dźwięków wydobywających się z kratek nawiewu. Sytuacja prezentuje się tak o:
Klima: manual na korbotronic
Sytuacja 1: Przy włączonym nawiewie bez klimy, niezależnie od biegu i ustawienia miejsca dmuchania, wszystko śmiga jak najlepiej, wieje wiatr z nawiewów i nie ma żadnych dziwnych dźwięków niezależnie od tego jak długo pracuje nawiew.
Sytuacja 2: Włączam klimę, jest spoko, działa, dmucha zimnym wszędzie gdzie trzeba, ale po jakimś czasie (randomowo dość) zaczynam słyszeć pisk, taki metaliczny z kratek nawiewów (jakby jakieś panewki się tarły o siebie?). Pisk wydobywa się na 1,2 i 3 biegu nawiewu. Jak wentylator nawiewu chodzi na maxa na 4 biegu, pisku już nie słychać.
Co gorsza pisk wydobywa się częściej jak jest na dworze cieplej, a powyżej 33-35 stopni, to mam stały pisk i nie idzie używać klimy.
Jak ją wyłączę, po jakimś czasie pisk ustaje (też dość randomowo).
Teraz pytanie. Z której strony mam pruć auto (podszybie czy deskę), który to może być wentyator? W nagrzewnicy? Bo coś czuję że to jakaś pierdoła, ale wymiana tego to cały dzień zajmie żeby się tam dostać.
Ktoś, coś, gdzieś, kiedyś?
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
U mnie jest to samo....
Wentylator umiera.. w poprzedniej c4 tak popiskiwało czasami, później coraz częściej aż w końcu któregoś razu wracałem do domu bez nawiewu
Wentylator umiera.. w poprzedniej c4 tak popiskiwało czasami, później coraz częściej aż w końcu któregoś razu wracałem do domu bez nawiewu
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic