[100 C4] Silnik nawiewu nagrzewnicy

Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Na pewno przy wymianie silnika będę też wymieniał nagrzewnicę i czyścił silniki, kwestia tego czy nie ma różnicy z climatronikiem i bez.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

wolfik0, co w tym przypadku daje ci gwarancja?cena silniczka nie jest az tak duza w stosunku do robocizny jaka trzeba włozyc w wymiane jego.
co z tego ze kupisz tani badziew z gwarancją jesli bedziesz sie z nim potem brandzlował w odsyłanie czekanie na rozpatrzenie reklamcji itp.
przypuśćmy ze zawiedzie nowy silniczek.rozbierzesz auto doeslesz silnik i co dalej?bedziesz czekal z rozebranym autem na rozpatrzenie reklamacji?czy pójedziesz kupisz kolejny silnik?
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Butterbean, a jak kupisz używkę w niewiadomym stanie ? Założysz i możesz jeździć rok, dwa a również może się zepsuć za miesiąc ;-)
Dlatego napisałem... ja to bym kupił ten z allegro- wiadomo nie to co oryginał i dobrze wiemy, jak niestety niektóre zamienniki są wykonane.
Jest to tylko moje zdanie a autor wątku zrobi i tak to co uzna za najlepsze :-D
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

wolfik0, :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Okej Panowie potrzebuje podpowiedzi. Rozłożyłem prace na dwa dni, dziś demontaż, jutro sprawdzenie silników ewentualnie zakup nowego/używanego i teraz pytania.

1. Nowa nagrzewnica, którą asekuracyjnie zakupiłem wydaje dźwięki jakby coś w niej się przesuwało, jakiś element latał luźno - norma? wybrakowana?

2. Widziałem nowy silnik nagrzewnicy. Oryginalny jest solidniejszy, a jedynym problemem w moim to po prostu wytarte szczotki. Jeszcze się nie zdecydowałem czy wymienić szczotki (dorobić, przerobić) ale boję się o ich zawieszanie, czy kupić ori i zwrócić uwagę na szczotki. Nową używkę pominę ze względu na nie do końca budzący zaufanie materiał z którego zrobione są te ów, szczotki (ponoć 3-4 lata i do wymiany)

3. Ręka w górę kto wykręcał kiedyś lambdę i czy jest do tego jakiś specjalny klucz, specjalny patent? Chodzi mi o lambdę od strony kierowcy (przepraszam że tematem trochę robię OT)

4. Manual super - dwóch chłopa, 2:15 i nagrzewnica na stole. Jedynie na weiwy na nogi w moim przypadku były przymocowane wkrętami z łbem na klucz 8kę.

Dziękuję za dotychczasową pomoc, jesteście nieocenieni
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Pawel27, temat sondy zaloz w silnikach.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

tak do wykręcania sondy jest klucz
http://allegro.pl/klucz-do-sondy-lambda ... 16038.html
Ostatnio zmieniony 2012-07-09, 21:05 przez maly81, łącznie zmieniany 2 razy.
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

maly81 za chwle zarobisz beleczke za smiecenie. :evil: :evil: :evil:
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Ja kupowałem ten silnik z allegro nawet od tego samego gościa i już prawe rok śmiga bez zastrzeżeń. U mnie był wytarty komutator więc wymiana szczotek nie wchodziła w grę. Co do różnic miedzy silnikiem z klimą i bez to jest różnica w mocy silnika przy klimie jest mocniejszy.
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Butterbean ok, natomiast czy może ktoś mi odpowiedzieć na 1 pytanie?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ad.1. Nie powinno nic latać, może przez króciec coś wpadło? Nie możesz tego obracając wysypać z niej? Inaczej zwróć ją, będzie to miało wpływ na przepływ (ale rym ;) ) płynu, czyli zimą problem z grzaniem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Już doczytałem, są to kulki zapobiegające osadzaniu się kamienia. Jednym słowem stan normalny, gdyby ktoś kiedyś w przyszłości się obawiał że coś z nią nie tak. Jag klikam pomógł, gratki za manuala.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

To ja chyba kupiłem bez takiego wypasu :mrgreen: albo ciasno upchane bo nic nie słyszałem. Z drugiej str gdzież do pomyślenia by na płynie kamień jakikolwiek się wytrącał toż to nie stary ciągnik co na wodzie non-stop śmiga.
Swoją ori rozbierałem z ciekawości i nic takiego nie było, wew rurek były tylko jakieś plastikowe "tłumiki przepływu" (tak tylko to nazwalałem bo nie wiem po co to) w kształcie makaronu "świderki" :-? może to w ori jest zamiast kulek :-? może to tylko w zamienniku jest?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Być może, ja kupiłem Febi i prosiłem o zweryfikowanie sprzedawcę. Wyczytałem też na kilku forach właśnie taką informację. U mnie siedział jeszcze oryginał i nic słychać nie było po wyjęciu.

PS. nie zdecydowałem się jednak na zakup oryginalnego używanego silnika z wentylem, ze względu na prawie całkowite zużycie szczotek w tych które akurat oglądałem ( pewnie zaraz ktoś napisze że zawsze można wymienić, ale może to przypadek, może tak jest - nieoryginalne szczotki są ze słabego materiału i potrafią się przywiesić - to nie jest moja opinia, a opinia osoby której autorytet jest w tych sprawach ważny dla mnie). Czekam więc na nówkę zamienną. Zdam relację i podzielę się odczuciami.
Ostatnio zmieniony 2012-07-10, 13:51 przez Pawel27, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Pawel27 pisze:nieoryginalne szczotki są ze słabego materiału i potrafią się przywiesić
Może nie tyle co oryginalne ale niemarkowe są na pewno do kitu. Kiedyś w A80 zmieniłem szczotkotrzymacz rozrusznika na jakiś niemarkowy i po niecałym roku 3/4 wysokości szczotek zostało, rozrusznik cały upindolony wew w pyle, w dodatku zaczął strasznie słabo kręcić, myślałem że wirnik czy komutator już padł a te szczotki cały komutator zabiły, z błyszcząco miedzianego czarny się zrobił... kupiłem boscha i problem znikł. Te tanie to chyba z mąki, piasku i wody robione...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”