[100 C4] Silnik nawiewu nagrzewnicy

Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W twoim wypadku (bo wyjmujesz cały zestaw) nie trzeba konsoli środkowej ruszać, tylko radio żeby rozpiąć te dwie kostki niebieską i czerwoną. Te pierwsze kroki możesz pominąć z konsolą.
Drut jest do wyjmowania ori radia żeby zwolnić blaszki w ramce.

Czyścisz bez użycia specyfików :!: tylko malutka igiełka i szmatka żeby wytrzeć komutator (to miedziane po czym szczotki chodzą) Czyścisz szczeliny w komutatorze. Jeśli będzie kolor ciemny/nadpalony komutator możesz papierkiem bardzo drobnym przetrzeć np 2000
Wszystko tam jest, wyłącz tłumaczenie to może lepiej zrozumiesz.
Ostatnio zmieniony 2011-11-01, 20:59 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

da sie to zrobić na 2 inne sposoby bez ruszania radia i konsoli ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

A jakie??
Los się musi odmienić
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

hmm... trochę się rozpędziłem bo myślałem że mowa o odmrażaczu czy jak to się tam nazywa ale do wyjęcia całości nie trzeba ruszać tunelu i konsoli wyciąga się schowek i półkę pod kierownicą i wszystko da się tamtędy odkręcić ;) jest to może uciążliwe dla osoby z dużymi rękami ale da się zrobić ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

lipton, błagam :!: Nie wprowadzaj w błąd kolegów. Nagrzewnicy tak nie wyciągniesz... Tylko przez wyjęcie całego zespołu wentylatora (puszki)

Pewnie można panelu klimy i radia (radio, ponoć się nie odmienia :-P ) nie ruszać ale wypinanie wtyczek klap od str silnika przy jednoczesnym trzymaniu zespołu jest co najmniej kłopotliwe :-|
A jaki jest drugi sposób :?: :?: :?:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

J.A.G, no to ja nie mowiłem że można nie wyciągać całości tylko że można tak rozpiąć ;) a co do 2 sposobu to mówiłem że chodziło mi o sam odmrażacz ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

a jeszcze odgrzeje temacik..
Ile jest tych silniczków ? Bo z tego co widzę po zdjęciach to mam 2. Jeden na obudowie :

Obrazek

I drugi tu :

Obrazek

Dobrze rozumiem?
Bo chciałem je najpierw wyczyścić a potem rozebrać całe podszybie... Musze to zrobić na raty bo czasu nigdy nie mam za dużo :(
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Na tej mojej fotce widzisz to czerwone ramie? to jest 3 a z drugiej strony jest niebieskie ramię i tam jest 4 silniczek. Są one na takim "talerzyku" i do nich właśnie najgorzej się dostać bez demontażu kokpitu albo wyjęcia zespołu wentylatora.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

Domel pisze: 1. Okręcam półkę pod kierownicą, (5 czy 6 śrubek), zchodzi bardzo lekko, masz dostęp do węży które rozprowadzają powietrze na boki, zciągasz je.
2. Od strony pasażera nie odkręcałem schowka, położyłem się głęboko, otworzyłem go nad sobą i już miałem dostęp. Ta sama akcja z wężami od powitrza.
Teraz pytanko, bo jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy :D, te węże to rozumiem, że konieczność żeby potem wyciągnąć cały ten zespół wentylatorów? Czy w jakim to celu się robi... I te węże żeby rozczepić to trzeba rozbabrać cały panel od klimy i radia? czy da się tak jak wyżej w cytacie i ewentualnie jakaś podpowiedź jak je rozczepić bo od strony kierowcy wypiąłem go od tego nawiewu z lewej strony przy lusterku, ale od środkowego nawiewu nie mam pojęcia jak go wypiąć- wysunąć go jakoś czy co.... żeby szkód nie narobić zbędnych
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jest manual mojego autorstwa, szukaj :!:
Węże (zapewne plastikowe kolanka) trzeba rozłączyć oraz dolny gumowy łącznik/harmonijkę na nogi tył.

EDIT
Daję odnośnik do manuala i zamykam
Dział download również.
Ostatnio zmieniony 2012-01-31, 21:51 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Witam

Mam pytanie czy zna ktoś może dokładne wymiary nagrzewnicy w audi 100 C4 ?
Przeglądam katalog w InterCars i w opisach są różne wymiary szerokości długości.
Może ktoś ma na wierzchu i mógłby zmierzyć taką nagrzewnice ?

Czy taka marka jak NRF mówi Wam coś ?
Ostatnio zmieniony 2012-04-10, 10:27 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Cześć,
Właśnie dziś niespodziewanie padł mi ów delikwent. W tygodniu wezmę się za wymianę, pytania jednak mam dwa:
1) Czym różni się taki silnik w wersji z climatronikiem od tej bez
2) Regenerować i mieć gwarancję czy kupić oryginalną używkę?

Dziękuje
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Czy jest sens wkładać używkę w niewiadomym stanie ? To już musisz sobie sam odpowiedzieć :-) Roboty z wymianą jest trochę.
Ja bym kupił, zamiennik ale ma gwarancję :-P http://allegro.pl/wentylator-dmuchawa-a ... 48594.html
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

jak to będziesz miał wszystko otwarte, możesz od razu pomyśleć nad wymianą nagrzewnicy. Bo jeżeli Ci się rozcieknie za jakiś czas to masz w sumie tą samą robote z rozbieraniem wszystkiego, a nagrzewnica to tania sprawa.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Pawel27, kolega wolfik0 dobrze gada. Wymieniałem u siebie na taki z allegro i dobrze dmucha, nie ma problemów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”