[100 c4] kompletna awaria (pedalu?) sprzegła

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

pablo90 pisze:Poprawie posty jak tylko naprawie alta w klawiaturze laptopa.
Uszczelnien niczym nie posmarowalem, teraz na starych uszczelnieniach chodzi gładko i z czasem powinno być jeszcze bardziej gładko.
Zrobiłem tak jak pisałes niestety mam zapowietrzony układ, w poniedziałek pojadę na odpowietrzenie.
Spoko:-) zaworek odpowietrzający jest na górze skrzyni więc dostęp jest utrudniony bez kanału/ podnośnika. Przy okazji możesz sprawdzić poziom oleju w skrzyni i ewentualnie dolać:-)
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Dzięki za podpowiedz. Powiedz mi profilaktycznie jeszcze jakie oznaczenie oleju mamy w skrzyni?
Wiem że znalazłbym to bez problemu na forum ale jedyny do niego dostęp mam teraz przez komórkę i nie mam jak do końca obsługiwać forum. Dzięki i przepraszam za OT
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

pablo90 pisze:Dzięki za podpowiedz. Powiedz mi profilaktycznie jeszcze jakie oznaczenie oleju mamy w skrzyni?
Wiem że znalazłbym to bez problemu na forum ale jedyny do niego dostęp mam teraz przez komórkę i nie mam jak do końca obsługiwać forum. Dzięki i przepraszam za OT
Tak na szybko: ja akurat dolewałem pełnego syntetyka Mobila 75w90. (taki jak na fotce)
Obrazek
Świat się nie zawali jak tego nie sprawdzisz, ale skoro i tak auto będzie na podnośniku to można przy okazji sprawdzić stan olejku w skrzyni. Np. u mnie brakowało ok 300ml. butelka 1l kosztuje ok 40 -50zł
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Albo Castrol Manual 75W90 też pełen syntetyk 1L ok 30zł
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

mam pytanie z innej beczki:

Co ile , bądź na ile powinno wystarczyc sprzęgło ? Wymieniłem jakieś 60 k temu komplet Sachsa i sie zastanawiam czy już nie będe musiał 2 raz wymieniać... Zna ktos zbliżone przebiegi ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Przy normalnej eksploatacji to ok 200-300tyś km. W poprzedniej 80 B3 600tyś wytrzymało i dalej okładziny były ok tylko spręzynki się rozklekotały i na pewno było fabryczne.

60 to zdecydowanie poniżej średniej. Albo masz sportowe zacięcia albo sachs to nie był. Przecież nie wymienia się sprzęgła przed albo razem z rozrządem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

ja nie mówię ze mam do wymiany, bo do końca nie znam ew objawów jakie nosi zużyte sprzęgło. Ale wydaje mi się że wyżej bierze niż wcześniej... Sam wiem że ori sprzęgła potrafią po 500k zrobić ale już części zamienne nawet te górnej półki to różnie z tym bywa.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Wyżej bierze, szarpie, ślizga się, pedał lata jak szalony :-) i hałasuje (łożysko, sprężyny-jeśli jednomas).
Dlatego wymienia się je gdy coś takiego zacznie się dziać i nasilać się ale nie "na zapas" a jedynie jeśli już to "przy okazji" np wymiany simmeringa wału korb. czy wałka sprzęgłowego.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

J.A.G pisze:Wyżej bierze, szarpie, ślizga się, pedał lata jak szalony :-) i hałasuje (łożysko, sprężyny-jeśli jednomas).
Dlatego wymienia się je gdy coś takiego zacznie się dziać i nasilać się ale nie "na zapas" a jedynie jeśli już to "przy okazji" np wymiany simmeringa wału korb. czy wałka sprzęgłowego.
Jedyny objaw to tylko że wydaje mi się że bierze wyżej niż wcześniej...
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

To możesz spać spokojnie do czasu aż przestanie się to wydawać :-D Każde sprzęgło ma swoją charakterystykę nawet w tych samych autach, silnikach i skrzyniach, również po wymianie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
papiok
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2013-06-11, 21:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: papiok »

wczoraj przerabiałem wysprzeglik dziś pompkę sprzęgła, nie było tak strasznie choć trochę zabawy było, trzpień zamiast magnesem przykleiłem do śruby taśma izolacyjna i problemu z włożeniem nie było :P
Audi na Masce a w Sercu Honda :P
karteq
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 76
Rejestracja: 2012-12-14, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: legnica

Post autor: karteq »

parę spostrzeżeń po wymianie wysprzęglika pod pedałem... Dostęp podły, jak pisali koledzy (po robocie siniaki na plecach od progu ;) ), ale by było łatwiej trzeba zdemontować: kanał nadmuchu (jedna śruba 8mm po prawej stronie, po lewej zatrzask), osłonkę z płyty pilśniowej pomiędzy pedałem i kabelkami instalacji (dwie śruby na górze 8mm, trzecia mocująca listwę z przekaźnikami od instalacji) - wtedy kable opadają i mamy więcej dostępu do pedałów. Klamra zabezpieczająca przed wypadnięciem trzpień mocujący wysprzęglik do pedała wysuwa się łatwo, trzeba tylko znaleźć pozycję pedału by ją zobaczyć (trudno to opisać, ale jak bedzie wszystko rozebrane widać okienko w mocowaniu pedału sprzęgła do obudowy) te samo okienko wykorzystałem do wsadzenia z powrotem trzpienia i zabezpieczenia... Trzpień wsadziłem od lewej strony, zabezpieczenie od prawej wsunąłem poprzez to okienko - palcami... Można, jest na tyle miejsca i działa (jak będzie w przypadku ponownego demontażu - nie wiem, ale nie powinno być problemu), odpowietrzyłem od góry - klasycznie, jak hamulce

[ Dodano: 2014-01-12, 12:50 ]
aha i jeszcze jedno... Regulacja wysokości pedała... Na wysprzęgliku jest taki wałek z kontrą, który można dokręcać, można to zrobić po montażu calości... U mnie pedał poszedł dosyć wysoko, dlatego też ograniczyłem go trochę (by był mniej więcej na poziomie hamulca) wkręcając śrubę ograniczającą w otwór (u mnie nie było tam śruby - choć miejsce jest)
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ostatnio znalazłem pod dywanikiem w nogach kierowcy taką spreżyne - chyba gdzies odpadla od pedalyu sprzęgła bo czasami pedał tak jakby sie zacina i zostaje w polowie i nie odbija- trzeba go podciagnąc butem do gory .
Ogólnie nie wpływa to na jazde bo nie slizga sie sprzegło ani nic nie zgrzyta jak pedał tak sie zblokuje.

Dziś odkrecilem plastikową półke w nogach + zdjąłem tunel nawiewu ale nie widzę gdzie można by dopasować tę spręzynę - Jeżeli ktoś przy tym dłubał - prosze o pomoc jak to naprawić i co trzeba zdemontować?

Obrazek
Obrazek
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Bede rozbierał dzis pedały to sprawdze
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Rozkrecilem pompkę u siebie - okazało sie ze padła 1 uszczelka na tloczku - przez co pompka źle budowała ciśnienie - za pomocą 2 uszczelki która defakto nie miała tego robić.
jc syfu co niemiara
Jc czeka mnie w poniedziałek wymiana uszczelek i montaż
Jc zestaw uszczelek do pompki ma oznaczenie AUTOFREN D1447
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”