Spoko:-) zaworek odpowietrzający jest na górze skrzyni więc dostęp jest utrudniony bez kanału/ podnośnika. Przy okazji możesz sprawdzić poziom oleju w skrzyni i ewentualnie dolać:-)pablo90 pisze:Poprawie posty jak tylko naprawie alta w klawiaturze laptopa.
Uszczelnien niczym nie posmarowalem, teraz na starych uszczelnieniach chodzi gładko i z czasem powinno być jeszcze bardziej gładko.
Zrobiłem tak jak pisałes niestety mam zapowietrzony układ, w poniedziałek pojadę na odpowietrzenie.
[100 c4] kompletna awaria (pedalu?) sprzegła
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Tak na szybko: ja akurat dolewałem pełnego syntetyka Mobila 75w90. (taki jak na fotce)pablo90 pisze:Dzięki za podpowiedz. Powiedz mi profilaktycznie jeszcze jakie oznaczenie oleju mamy w skrzyni?
Wiem że znalazłbym to bez problemu na forum ale jedyny do niego dostęp mam teraz przez komórkę i nie mam jak do końca obsługiwać forum. Dzięki i przepraszam za OT
Świat się nie zawali jak tego nie sprawdzisz, ale skoro i tak auto będzie na podnośniku to można przy okazji sprawdzić stan olejku w skrzyni. Np. u mnie brakowało ok 300ml. butelka 1l kosztuje ok 40 -50zł
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
mam pytanie z innej beczki:
Co ile , bądź na ile powinno wystarczyc sprzęgło ? Wymieniłem jakieś 60 k temu komplet Sachsa i sie zastanawiam czy już nie będe musiał 2 raz wymieniać... Zna ktos zbliżone przebiegi ?
Co ile , bądź na ile powinno wystarczyc sprzęgło ? Wymieniłem jakieś 60 k temu komplet Sachsa i sie zastanawiam czy już nie będe musiał 2 raz wymieniać... Zna ktos zbliżone przebiegi ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Przy normalnej eksploatacji to ok 200-300tyś km. W poprzedniej 80 B3 600tyś wytrzymało i dalej okładziny były ok tylko spręzynki się rozklekotały i na pewno było fabryczne.
60 to zdecydowanie poniżej średniej. Albo masz sportowe zacięcia albo sachs to nie był. Przecież nie wymienia się sprzęgła przed albo razem z rozrządem.
60 to zdecydowanie poniżej średniej. Albo masz sportowe zacięcia albo sachs to nie był. Przecież nie wymienia się sprzęgła przed albo razem z rozrządem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
ja nie mówię ze mam do wymiany, bo do końca nie znam ew objawów jakie nosi zużyte sprzęgło. Ale wydaje mi się że wyżej bierze niż wcześniej... Sam wiem że ori sprzęgła potrafią po 500k zrobić ale już części zamienne nawet te górnej półki to różnie z tym bywa.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Wyżej bierze, szarpie, ślizga się, pedał lata jak szalony i hałasuje (łożysko, sprężyny-jeśli jednomas).
Dlatego wymienia się je gdy coś takiego zacznie się dziać i nasilać się ale nie "na zapas" a jedynie jeśli już to "przy okazji" np wymiany simmeringa wału korb. czy wałka sprzęgłowego.
Dlatego wymienia się je gdy coś takiego zacznie się dziać i nasilać się ale nie "na zapas" a jedynie jeśli już to "przy okazji" np wymiany simmeringa wału korb. czy wałka sprzęgłowego.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Jedyny objaw to tylko że wydaje mi się że bierze wyżej niż wcześniej...J.A.G pisze:Wyżej bierze, szarpie, ślizga się, pedał lata jak szalony i hałasuje (łożysko, sprężyny-jeśli jednomas).
Dlatego wymienia się je gdy coś takiego zacznie się dziać i nasilać się ale nie "na zapas" a jedynie jeśli już to "przy okazji" np wymiany simmeringa wału korb. czy wałka sprzęgłowego.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- Czeladnik
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-12-14, 18:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: legnica
parę spostrzeżeń po wymianie wysprzęglika pod pedałem... Dostęp podły, jak pisali koledzy (po robocie siniaki na plecach od progu ), ale by było łatwiej trzeba zdemontować: kanał nadmuchu (jedna śruba 8mm po prawej stronie, po lewej zatrzask), osłonkę z płyty pilśniowej pomiędzy pedałem i kabelkami instalacji (dwie śruby na górze 8mm, trzecia mocująca listwę z przekaźnikami od instalacji) - wtedy kable opadają i mamy więcej dostępu do pedałów. Klamra zabezpieczająca przed wypadnięciem trzpień mocujący wysprzęglik do pedała wysuwa się łatwo, trzeba tylko znaleźć pozycję pedału by ją zobaczyć (trudno to opisać, ale jak bedzie wszystko rozebrane widać okienko w mocowaniu pedału sprzęgła do obudowy) te samo okienko wykorzystałem do wsadzenia z powrotem trzpienia i zabezpieczenia... Trzpień wsadziłem od lewej strony, zabezpieczenie od prawej wsunąłem poprzez to okienko - palcami... Można, jest na tyle miejsca i działa (jak będzie w przypadku ponownego demontażu - nie wiem, ale nie powinno być problemu), odpowietrzyłem od góry - klasycznie, jak hamulce
[ Dodano: 2014-01-12, 12:50 ]
aha i jeszcze jedno... Regulacja wysokości pedała... Na wysprzęgliku jest taki wałek z kontrą, który można dokręcać, można to zrobić po montażu calości... U mnie pedał poszedł dosyć wysoko, dlatego też ograniczyłem go trochę (by był mniej więcej na poziomie hamulca) wkręcając śrubę ograniczającą w otwór (u mnie nie było tam śruby - choć miejsce jest)
[ Dodano: 2014-01-12, 12:50 ]
aha i jeszcze jedno... Regulacja wysokości pedała... Na wysprzęgliku jest taki wałek z kontrą, który można dokręcać, można to zrobić po montażu calości... U mnie pedał poszedł dosyć wysoko, dlatego też ograniczyłem go trochę (by był mniej więcej na poziomie hamulca) wkręcając śrubę ograniczającą w otwór (u mnie nie było tam śruby - choć miejsce jest)
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Ostatnio znalazłem pod dywanikiem w nogach kierowcy taką spreżyne - chyba gdzies odpadla od pedalyu sprzęgła bo czasami pedał tak jakby sie zacina i zostaje w polowie i nie odbija- trzeba go podciagnąc butem do gory .
Ogólnie nie wpływa to na jazde bo nie slizga sie sprzegło ani nic nie zgrzyta jak pedał tak sie zblokuje.
Dziś odkrecilem plastikową półke w nogach + zdjąłem tunel nawiewu ale nie widzę gdzie można by dopasować tę spręzynę - Jeżeli ktoś przy tym dłubał - prosze o pomoc jak to naprawić i co trzeba zdemontować?
Ogólnie nie wpływa to na jazde bo nie slizga sie sprzegło ani nic nie zgrzyta jak pedał tak sie zblokuje.
Dziś odkrecilem plastikową półke w nogach + zdjąłem tunel nawiewu ale nie widzę gdzie można by dopasować tę spręzynę - Jeżeli ktoś przy tym dłubał - prosze o pomoc jak to naprawić i co trzeba zdemontować?
AEL INSIDE
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Bede rozbierał dzis pedały to sprawdze
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Rozkrecilem pompkę u siebie - okazało sie ze padła 1 uszczelka na tloczku - przez co pompka źle budowała ciśnienie - za pomocą 2 uszczelki która defakto nie miała tego robić.
jc syfu co niemiara
Jc czeka mnie w poniedziałek wymiana uszczelek i montaż
Jc zestaw uszczelek do pompki ma oznaczenie AUTOFREN D1447
jc syfu co niemiara
Jc czeka mnie w poniedziałek wymiana uszczelek i montaż
Jc zestaw uszczelek do pompki ma oznaczenie AUTOFREN D1447
AEL INSIDE