[100 c4] kompletna awaria (pedalu?) sprzegła

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

wyjmowałem tylko i wyłącznie pompkę sprzęgła
da się to zrobić bez ruszania pedałów, ale wymaga to naprawdę ogromnej cierpliwości i spokoju dostęp jest okropny, o ile zdjęcie zabezpieczenia i wyciągnięcie sworznia z pedału jest w miarę łatwe, o tyle założenie tego s powrotem to już dłubanina.
Jak chcesz to mogę Ci wysłać ten swój Tłoczek ( element B) jeśli Ci będzie potrzebny. To co na fotkach mogę odstąpić za piwo:P
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Nie no, myślę że dam rade z tych dwóch, z których będę miał zrobić jedność :P a jak nie to będę się kontaktował ;d

jak wyciągnąć ten sworzeń ? Tam jest jakaś blokada w poprzek rozumiem ?
jak się pozbyć tej blokady ?




EDIT: ort
Ostatnio zmieniony 2011-07-12, 10:24 przez pablo90, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

pablo90 stronę wcześniej wrzuciłem Ci screena z ETKI. Masz tam narysowany sworzeń i zabezpieczenie (nr. 11 i 15). Wyciąga go się szczypcami lub śrubokrętem.
Ostatnio zmieniony 2011-07-12, 10:30 przez Kamyk, łącznie zmieniany 4 razy.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

dobra, sworzeń jakimś cudem wyciagnąłem..
Kamyk, powiedz mi jeszcze jedno, jak zakladałeś to na swoje miejsce to blokade sworznia założyłeś z tej strony z której byla czy od strony pedału ? wydaje mi sie ze byloby latwiej od strony pedału, ale czy sam sworzeń wejdzie od drugiej strony i czy zabezpieczenie nie będzie haczyć o pedał ?

jaki błąd ortograficzny zrobiłem wyżej ?! :shock:
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Ja to włożyłem tak jak było poprzednio. Do założenia sworznia użyłem małego magnesu przyklejonego do elektrody, tam powinna być dziura w obudowie pedałów przez którą da się wcisnąć sworzeń ( przytwierdzony do jakiejś przedłużki, sam musisz sobie coś wykombinować) Jak już się z tym uporasz to pójdzie gładko. Przy odrobinie szczęścia odpowietrzysz sobie pompkę samym przewodem ( tak jak opisałem wcześniej).

Daj znać jak się uporasz z tym sprzęgłem.


Co do Edycji postu, to bez nerwów, po dorysowywałem tylko ogonki ( ę ą ó) taki drobny szczegół :-)
Pozdrawiam
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

już myślałem ze aż tak się cofnąłem w rozwoju na tych studiach że błędy robie ;p

co do sprzęgła to rzeczywiście nie pozostaje mi nic innego, jak właśnie kombinowanie. pod koniec tygodnia ma przyjść do mnie dawca części ;)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

pablo90, jc zrób może jakiegoś manuala ;-)
AEL INSIDE
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

no wlasnie planuje zrobić :)

powiedzcie mi, czy :
Obrazek
to co jest w czerwonym kółku jest jakoś istotne ?
jesli nie to moglbym ta calosc zastąpić po prostu srubą z półokrągłym łbem i gwintem na koncu..
da rade ?
Ostatnio zmieniony 2011-07-13, 10:30 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

pablo90 pisze:no wlasnie planuje zrobić :)

powiedzcie mi, czy :
[url=http://images50.fotosik.pl/984/b554512868febb02m.jpg]Obrazek[/URL]
to co jest w czerwonym kółku jest jakoś istotne ?
jesli nie to moglbym ta calosc zastąpić po prostu srubą z półokrągłym łbem i gwintem na koncu..
da rade ?
Spawałem, wytrzymało tydzień i dzięki Bogu pękło dopiero po powrocie z Wawy 3km od domu. Gdyby pękło w środku miasta to kaplica, a tak ( gasimy silnik wrzucamy 2 odpalamy na biegu i toczymy się do domu) ten element od kulki do końca śruby ma być prosty inaczej opór przy wciskaniu będzie zbyt duży i pęknie znowu ( a pękać lubi w najmniej spodziewanym momencie). Moje zdanie jest takie: Wymień tak jak było w oryginale, zanim złożysz hybrydę dokładnie wyczyść cały cylinder i otwory. Złóż tak jak przewidział producent i jeździj bez stresu, czy spaw wytrzyma. Dostęp jest tak fatalny że lepiej za tydzień czy dwa znowu tego samego nie przechodzić.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2011-07-13, 19:43 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ale ktoś napisał, "pompa hamulcowa" :mrgreen:
Paweł, to nie są jakieś mega koszta, lepiej nie kombinuj z takimi rzeczami bo wyjdzie bokiem kiedy nie będziesz się tego spodziewał.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

panowie, dzisiaj przyszedl dawca firmy BOGE. rozebrałem pompke w srodku jest tloczek plastikowy.
zalozylem go, dalem nowe uszczelnienia i pompka dziala na sucho bardzo mocno i twardo.. mam nadzieje ze po podlaczeniu przewodów to sie zmieni ?
potrzeba chwile czasu zeby tloczek wrocil do gory. narazie zalozylem i czekam az tloczek podskoczy do gory zeby podpompowac.

myslicie ze z czasem i od cisnienia bedzie latwiej chodzic ?
Ostatnio zmieniony 2011-07-14, 18:24 przez pablo90, łącznie zmieniany 2 razy.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Wysprżeglik napewno będzie pomagał w powrocie pompki ale czy siępoprawi zobaczysz sam ;)
160+PS
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

niestety musialem wymontować pompke i wymienić uszczelnienia na stare bo tlok stał w miejscu. poskrecalem udalo mi sie wytworzyc cisnienei - pedal wraca ale czuc pompowanie dopiero przy koncu skoku pedalu - czeka mnie odpowietrzenie przy wysprzegliku rozumiem ?


Proszę popraw swoje posty w wolnej chwili.
w ten sposób będą wyglądały czytelniej:
Niestety musiałem wymontować pompkę i wymienić uszczelnienia na stare bo tłok stał w miejscu. Poskręcałem udało mi się wytworzyć ciśnienie - pedał wraca ale czuć pompowanie dopiero przy końcu skoku pedału - czeka mnie odpowietrzenie przy wysprzęgliku rozumiem ?"
Ostatnio zmieniony 2011-07-15, 22:06 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

pablo90 pisze:niestety musialem wymontować pompke i wymienić uszczelnienia na stare bo tlok stał w miejscu. poskrecalem udalo mi sie wytworzyc cisnienei - pedal wraca ale czuc pompowanie dopiero przy koncu skoku pedalu - czeka mnie odpowietrzenie przy wysprzegliku rozumiem ?
Dlaczego nie czytasz tego co Ci pisałem wcześniej. Miałeś wprost napisane jak zrobić żeby było dobrze. Po co te kombinacje...


Powinno chodzić gładko. Posmarowałeś uszczelnienia odrobiną płynu hamulcowego przed złożeniem, czy na sucho sprawdzałeś jak chodzi? Pisałem, że można odpowietrzyć to luzując śrubę przy przewodzie stalowym.
Ostatnio zmieniony 2011-07-15, 22:07 przez Kamyk, łącznie zmieniany 2 razy.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Poprawie posty jak tylko naprawie alta w klawiaturze laptopa.
Uszczelnień niczym nie posmarowałem, teraz na starych uszczelnieniach chodzi gładko i z czasem powinno być jeszcze bardziej gładko.
Zrobiłem tak jak pisałeś niestety mam zapowietrzony układ, w poniedziałek pojadę na odpowietrzenie.
Ostatnio zmieniony 2011-07-17, 22:35 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”