[100 c4] kompletna awaria (pedalu?) sprzegła

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

[100 c4] kompletna awaria (pedalu?) sprzegła

Post autor: pablo90 »

Witam !

Panowie pojawił sie pewien problem w moim aucie - pedał sprzegła wpladl w podłogę i nie wraca ani na centymetr.
w zeszłym roku zauważylem że pompka za pedałem przepuszcza plyn. kapał na dywanik. dzisiaj jadac zauwazylem ze sprzeglo nie daje sie wcisnac do konca, ale za ktoryms razem się udało, cos chrupnelo, niestety sprzeglo nie wrociło. zatrzymalem się z pedałem w podlodze i wbita jedynka, ktorej nie mogłem wybić na luz, dopiero po wylaczeniu silnika. i musialem zalatwiac holowanko..

co sie stało ?
to wina ten pompki czy czegoś innego ?
jak sie do niej dostać jesli to ona ?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Pompka albo wysprzęglik przy skrzyni ale skoro ciekła pompka to pewnie ona, zmieliło sprężynę wew. Dojście jest kijowe kolego i współczuję, takie roboty wykańczają psychicznie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
garo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: TBB

Post autor: garo »

Nie chce kłamać ale wysprzęglik jest w środku auta? :oops: Tak mi sie coś wydaje bo jeśli kapał na dywanik to raczej on. Mi w mojej przez noc delikatnie spada, wystarczy bardzo powoli go podnieś i jest przy górze, ale to znaczy że też się zbliża wymiana. :evil:
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

wysprzeglik czyli pompka sprzegla jest tuz za pedalem..
jutro wyjme to cholerstwo (wiem ze latwo mi sie teraz to mowi bo dostac sie tak to *$^&# mac ze sie tak wyraze :P)
mam nadzieje ze to pompka a nie sprzeglo albo skrzynia.
podobno mogl tloczek sie zgiac i dlatego.. tak pisza w innych watkach
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie!!! Wysprzęglik to wysprzęglik a pompka sprzęgła to pompka.
Wysprzęglik (siłownik wyprzęgający) masz przy skrzyni, wywiera nacisk na łożysko oporowe i docisk sprzęgła.
Pompka sprzęgła to właśnie to nad pedałem.
Wszędzie stosują te nazwy zamiennie :-x Na allegro to nawet uważają że to jedno i to samo...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
garo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: TBB

Post autor: garo »

Ja wiedziałem że to są dwie osobne rzeczy, coś mi tam świta w głowie, ale myślałem że to na odwrót jest. Czyli będę miał pompkę sprzęgła do wymiany. :-/
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Przerabiałem wymianę. U mnie skrzywiła się śruba łącząca pedał z tłokiem pompki, przez co opór przy wciskaniu pedału był tak duży, że za którymś razem śruba pękła i pedał wpadł w podłogę.
Obrazek
Dostęp jest cholernie utrudniony, spotkałem się z dwoma rodzajami pompek, różniącymi się umiejscowieniem gwintu dla przewodu ciśnieniowego.
Wbrew informacjom z internetu, że po wymianie konieczne jest odpowietrzanie wysprzęglika ( co jest kłopotliwe) można przy odrobinie szczęścia się bez tego obyć.
Przewód gumowy dostarczający płyn hamulcowy, zaciskasz tak by nic nie ciekło zdejmujesz zabezpieczenie i sworzeń z pedału ( zdjąć bardzo łatwo w porównaniu z ponownym założeniem. ) poluzowujesz śrubę przewodu ciśnieniowego, przyda się trochę papieru żeby nie ubabrać zbytnio dywanu. wyciągasz wysprzęglik. patrzysz co się stało. wysprzęglik jest rozbieralny. Dzisiaj zrobię fotki jak to wygląda po rozłożeniu.
Po założeniu na miejsce trzeba pompkę odpowietrzyć, tutaj procedura jak przy odpowietrzaniu hamulców, z tym że poluzowujesz śrubę na przewodzie ciśnieniowym, wciskasz ręką sprzęgło zakręcasz śrubę i cofasz, tak długo aż zaciągnie płyn a pedał będzie twardy. Na koniec koniecznie sprawdź stan płynu hamulcowego. Dzisiaj wieczorem dorzucę więcej fotek. Pozdrawiam KT
Ostatnio zmieniony 2011-07-11, 09:16 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

dzieki wielkie za odpowiedzi
J.A.G, wlasnie to pieprzone allegro mnie wprowadzilo w blad.
slyszalem wlasnie wczesniej ze wysprzeglik a pompka to dwie rozne rzeczy ale allegro mnie zmylilo ze jednak nie...
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

pablo90 pisze:Witam !

Panowie pojawił sie pewien problem w moim aucie - pedał sprzegła wpladl w podłogę i nie wraca ani na centymetr.
w zeszłym roku zauważylem że pompka za pedałem przepuszcza plyn. kapał na dywanik. dzisiaj jadac zauwazylem ze sprzeglo nie daje sie wcisnac do konca, ale za ktoryms razem się udało, cos chrupnelo, niestety sprzeglo nie wrociło. zatrzymalem się z pedałem w podlodze i wbita jedynka, ktorej nie mogłem wybić na luz, dopiero po wylaczeniu silnika. i musialem zalatwiac holowanko..

co sie stało ?
to wina ten pompki czy czegoś innego ?
jak sie do niej dostać jesli to ona ?

pozdrawiam
Miałem drogi kolego identyczną sytuację jak u Ciebie (tylko bez kapania plynu z pompki). Jechałem sobie spokojnie, dojeżdżam do światel i nagle .. pedał sprzęgła nie chciał wrócić. Okazalo się, że pękło cięgno łączące pedał sprzęgła z pompką. Trzeba było troszkę się natrudzić zeby zdemontować i złożyć od nowa ale się udało w ciągu 5 godzin zrobić wszystko lącznie z odpowietrzeniem sprzęgła (wysprzęglik nad skrzynią biegów w 2,6)
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

zaraz bede sie do tego dobieral...
ale przeraza mnie to, jak ja mam sie tam dostac ;p
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

pablo90 pisze:zaraz bede sie do tego dobieral...
ale przeraza mnie to, jak ja mam sie tam dostac ;p
Ileż jobów dostała niemiecka myśl techniczna kiedy ja naprawiałem to u siebie...
Cierpliwość i opanowanie tego tutaj potrzeba najbardziej. ( sworzeń do pedału sprzęgła wkładałem za pomocą magnesu z lodówki...
Ostatnio zmieniony 2011-07-11, 10:58 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Tez to przerabialem. Tylko troche inaczej sie objawialo, u mnie nie kapalo i dalo sie jeszcze jezdzic. Ale teraz juz smiga prawidlowo.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

te cholerne pompki z poczatkiem oznaczenia 4a0 a 4a1 sie roznia. jedna ma wylot przewodu cisnieniowego na wprost a druga na bok nigdzie nie moge znalezc tej z wylotem na bok bo u mnie/nas taka jest. (w 2.5 tdi)
myslicie ze daloby rade dorobic do przewodu cisnieniowego jakies kolanko zeby przejsc na pompke z wyjsciem na dole ?

mam prosbe, looknijcie jak to jest u was panowie w AAT albo AELach. czy przewod od pompki odchodzi na bok czy idzie pionowo w dol..

[ Dodano: 2011-07-11, 16:45 ]
pompka wyjeta.. nie uwierzycie co sie stalo.. urwal sie kawalek gwintowanego precika ktory laczy pedal z tloczkiem popychajacym w pompie.. tak wiecpedal nie mial w ogole polaczenia z pompka.
da rade zastapic ta czesc czescia z innej pompki? (tej ktora mozna dostac na allegro)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Uwierzymy. Miałem to samo. Mam nadzieje że to co zamieszczę trochę w sprawie rozjaśni

To co widać na fotce to pozostałości po naprawie pompki sprzęgła u mnie.
W moim AELu również wylot przewodu ciśnieniowego jest skierowany w bok. Miałem problem z dostępnością takiej pompki a do tego była droższa (?) od tej prostej. Kupiłem tanią prostą pompkę firmy topran do testów. Rozebrałem starą pompkę, jak widać element A został zgięty przez co złamała się ta gwintowana śruba której już na fotce nie ma. Rozłożyłem starą oryginalną pompkę, to co jest w środku widać na fotce. Rozebrałem też tą nową z prostym wyjściem. Okazało się że tłoki są identyczne, co więcej, nawet marka tłoka była taka sama jak w oryginale. Co zrobiłem? Przełożyłem sobie element A z nowej pompki do starej obudowy, przy okazji zmieniłem tłok bo w starym uszczelnienie było już słabe. WARUNEK - nie może być porysowana od wewnątrz, ani uszkodzona stara obudowa. Naturalnie przed złożeniem wyczyściłem obudowę bardzo dokładnie aby nie było opiłków i brudu. Tak zregenerowana pompka sprzęgła jeździ u mnie do dzisiaj, koszt tego zamiennika to ok 70zł po rabatach. Da się to zrobić jeśli ori obudowa nie jest zniszczona.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-07-11, 18:58 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Kamyk, dokladnie taki sam plan mam ja, dorwalem uzywke na allegro za 30 zl podobno w stanie idealnym. przeloze ta srube i bede sie bawil dalej. oprocz elemetu A moze przeloze tez B bo wyrobione jest troszke to gniazdo w ktore wchodzi ta kulka na koncu elementu A.
powiedz mi jeszcze, wyjmowales caly pedal do zdemontowania tej resztki ktora Ci tam zostala czy udalo CI sie jakims cudem to wykrecic a pozniej wkrecic ?
Ostatnio zmieniony 2011-07-11, 20:41 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”