[100 c4] kompletna awaria (pedalu?) sprzegła
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
[100 c4] kompletna awaria (pedalu?) sprzegła
Witam !
Panowie pojawił sie pewien problem w moim aucie - pedał sprzegła wpladl w podłogę i nie wraca ani na centymetr.
w zeszłym roku zauważylem że pompka za pedałem przepuszcza plyn. kapał na dywanik. dzisiaj jadac zauwazylem ze sprzeglo nie daje sie wcisnac do konca, ale za ktoryms razem się udało, cos chrupnelo, niestety sprzeglo nie wrociło. zatrzymalem się z pedałem w podlodze i wbita jedynka, ktorej nie mogłem wybić na luz, dopiero po wylaczeniu silnika. i musialem zalatwiac holowanko..
co sie stało ?
to wina ten pompki czy czegoś innego ?
jak sie do niej dostać jesli to ona ?
pozdrawiam
Panowie pojawił sie pewien problem w moim aucie - pedał sprzegła wpladl w podłogę i nie wraca ani na centymetr.
w zeszłym roku zauważylem że pompka za pedałem przepuszcza plyn. kapał na dywanik. dzisiaj jadac zauwazylem ze sprzeglo nie daje sie wcisnac do konca, ale za ktoryms razem się udało, cos chrupnelo, niestety sprzeglo nie wrociło. zatrzymalem się z pedałem w podlodze i wbita jedynka, ktorej nie mogłem wybić na luz, dopiero po wylaczeniu silnika. i musialem zalatwiac holowanko..
co sie stało ?
to wina ten pompki czy czegoś innego ?
jak sie do niej dostać jesli to ona ?
pozdrawiam
- garo
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: TBB
Nie chce kłamać ale wysprzęglik jest w środku auta? Tak mi sie coś wydaje bo jeśli kapał na dywanik to raczej on. Mi w mojej przez noc delikatnie spada, wystarczy bardzo powoli go podnieś i jest przy górze, ale to znaczy że też się zbliża wymiana.
Moja OOOO http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=99
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
wysprzeglik czyli pompka sprzegla jest tuz za pedalem..
jutro wyjme to cholerstwo (wiem ze latwo mi sie teraz to mowi bo dostac sie tak to *$^&# mac ze sie tak wyraze )
mam nadzieje ze to pompka a nie sprzeglo albo skrzynia.
podobno mogl tloczek sie zgiac i dlatego.. tak pisza w innych watkach
jutro wyjme to cholerstwo (wiem ze latwo mi sie teraz to mowi bo dostac sie tak to *$^&# mac ze sie tak wyraze )
mam nadzieje ze to pompka a nie sprzeglo albo skrzynia.
podobno mogl tloczek sie zgiac i dlatego.. tak pisza w innych watkach
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie!!! Wysprzęglik to wysprzęglik a pompka sprzęgła to pompka.
Wysprzęglik (siłownik wyprzęgający) masz przy skrzyni, wywiera nacisk na łożysko oporowe i docisk sprzęgła.
Pompka sprzęgła to właśnie to nad pedałem.
Wszędzie stosują te nazwy zamiennie Na allegro to nawet uważają że to jedno i to samo...
Wysprzęglik (siłownik wyprzęgający) masz przy skrzyni, wywiera nacisk na łożysko oporowe i docisk sprzęgła.
Pompka sprzęgła to właśnie to nad pedałem.
Wszędzie stosują te nazwy zamiennie Na allegro to nawet uważają że to jedno i to samo...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- garo
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: TBB
Ja wiedziałem że to są dwie osobne rzeczy, coś mi tam świta w głowie, ale myślałem że to na odwrót jest. Czyli będę miał pompkę sprzęgła do wymiany.
Moja OOOO http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=99
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Przerabiałem wymianę. U mnie skrzywiła się śruba łącząca pedał z tłokiem pompki, przez co opór przy wciskaniu pedału był tak duży, że za którymś razem śruba pękła i pedał wpadł w podłogę.
Dostęp jest cholernie utrudniony, spotkałem się z dwoma rodzajami pompek, różniącymi się umiejscowieniem gwintu dla przewodu ciśnieniowego.
Wbrew informacjom z internetu, że po wymianie konieczne jest odpowietrzanie wysprzęglika ( co jest kłopotliwe) można przy odrobinie szczęścia się bez tego obyć.
Przewód gumowy dostarczający płyn hamulcowy, zaciskasz tak by nic nie ciekło zdejmujesz zabezpieczenie i sworzeń z pedału ( zdjąć bardzo łatwo w porównaniu z ponownym założeniem. ) poluzowujesz śrubę przewodu ciśnieniowego, przyda się trochę papieru żeby nie ubabrać zbytnio dywanu. wyciągasz wysprzęglik. patrzysz co się stało. wysprzęglik jest rozbieralny. Dzisiaj zrobię fotki jak to wygląda po rozłożeniu.
Po założeniu na miejsce trzeba pompkę odpowietrzyć, tutaj procedura jak przy odpowietrzaniu hamulców, z tym że poluzowujesz śrubę na przewodzie ciśnieniowym, wciskasz ręką sprzęgło zakręcasz śrubę i cofasz, tak długo aż zaciągnie płyn a pedał będzie twardy. Na koniec koniecznie sprawdź stan płynu hamulcowego. Dzisiaj wieczorem dorzucę więcej fotek. Pozdrawiam KT
Dostęp jest cholernie utrudniony, spotkałem się z dwoma rodzajami pompek, różniącymi się umiejscowieniem gwintu dla przewodu ciśnieniowego.
Wbrew informacjom z internetu, że po wymianie konieczne jest odpowietrzanie wysprzęglika ( co jest kłopotliwe) można przy odrobinie szczęścia się bez tego obyć.
Przewód gumowy dostarczający płyn hamulcowy, zaciskasz tak by nic nie ciekło zdejmujesz zabezpieczenie i sworzeń z pedału ( zdjąć bardzo łatwo w porównaniu z ponownym założeniem. ) poluzowujesz śrubę przewodu ciśnieniowego, przyda się trochę papieru żeby nie ubabrać zbytnio dywanu. wyciągasz wysprzęglik. patrzysz co się stało. wysprzęglik jest rozbieralny. Dzisiaj zrobię fotki jak to wygląda po rozłożeniu.
Po założeniu na miejsce trzeba pompkę odpowietrzyć, tutaj procedura jak przy odpowietrzaniu hamulców, z tym że poluzowujesz śrubę na przewodzie ciśnieniowym, wciskasz ręką sprzęgło zakręcasz śrubę i cofasz, tak długo aż zaciągnie płyn a pedał będzie twardy. Na koniec koniecznie sprawdź stan płynu hamulcowego. Dzisiaj wieczorem dorzucę więcej fotek. Pozdrawiam KT
Ostatnio zmieniony 2011-07-11, 09:16 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawellike
- Mechanik
- Posty: 146
- Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Sobolew
Miałem drogi kolego identyczną sytuację jak u Ciebie (tylko bez kapania plynu z pompki). Jechałem sobie spokojnie, dojeżdżam do światel i nagle .. pedał sprzęgła nie chciał wrócić. Okazalo się, że pękło cięgno łączące pedał sprzęgła z pompką. Trzeba było troszkę się natrudzić zeby zdemontować i złożyć od nowa ale się udało w ciągu 5 godzin zrobić wszystko lącznie z odpowietrzeniem sprzęgła (wysprzęglik nad skrzynią biegów w 2,6)pablo90 pisze:Witam !
Panowie pojawił sie pewien problem w moim aucie - pedał sprzegła wpladl w podłogę i nie wraca ani na centymetr.
w zeszłym roku zauważylem że pompka za pedałem przepuszcza plyn. kapał na dywanik. dzisiaj jadac zauwazylem ze sprzeglo nie daje sie wcisnac do konca, ale za ktoryms razem się udało, cos chrupnelo, niestety sprzeglo nie wrociło. zatrzymalem się z pedałem w podlodze i wbita jedynka, ktorej nie mogłem wybić na luz, dopiero po wylaczeniu silnika. i musialem zalatwiac holowanko..
co sie stało ?
to wina ten pompki czy czegoś innego ?
jak sie do niej dostać jesli to ona ?
pozdrawiam
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Ileż jobów dostała niemiecka myśl techniczna kiedy ja naprawiałem to u siebie...pablo90 pisze:zaraz bede sie do tego dobieral...
ale przeraza mnie to, jak ja mam sie tam dostac ;p
Cierpliwość i opanowanie tego tutaj potrzeba najbardziej. ( sworzeń do pedału sprzęgła wkładałem za pomocą magnesu z lodówki...
Ostatnio zmieniony 2011-07-11, 10:58 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
te cholerne pompki z poczatkiem oznaczenia 4a0 a 4a1 sie roznia. jedna ma wylot przewodu cisnieniowego na wprost a druga na bok nigdzie nie moge znalezc tej z wylotem na bok bo u mnie/nas taka jest. (w 2.5 tdi)
myslicie ze daloby rade dorobic do przewodu cisnieniowego jakies kolanko zeby przejsc na pompke z wyjsciem na dole ?
mam prosbe, looknijcie jak to jest u was panowie w AAT albo AELach. czy przewod od pompki odchodzi na bok czy idzie pionowo w dol..
[ Dodano: 2011-07-11, 16:45 ]
pompka wyjeta.. nie uwierzycie co sie stalo.. urwal sie kawalek gwintowanego precika ktory laczy pedal z tloczkiem popychajacym w pompie.. tak wiecpedal nie mial w ogole polaczenia z pompka.
da rade zastapic ta czesc czescia z innej pompki? (tej ktora mozna dostac na allegro)
myslicie ze daloby rade dorobic do przewodu cisnieniowego jakies kolanko zeby przejsc na pompke z wyjsciem na dole ?
mam prosbe, looknijcie jak to jest u was panowie w AAT albo AELach. czy przewod od pompki odchodzi na bok czy idzie pionowo w dol..
[ Dodano: 2011-07-11, 16:45 ]
pompka wyjeta.. nie uwierzycie co sie stalo.. urwal sie kawalek gwintowanego precika ktory laczy pedal z tloczkiem popychajacym w pompie.. tak wiecpedal nie mial w ogole polaczenia z pompka.
da rade zastapic ta czesc czescia z innej pompki? (tej ktora mozna dostac na allegro)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
Uwierzymy. Miałem to samo. Mam nadzieje że to co zamieszczę trochę w sprawie rozjaśni
To co widać na fotce to pozostałości po naprawie pompki sprzęgła u mnie.
W moim AELu również wylot przewodu ciśnieniowego jest skierowany w bok. Miałem problem z dostępnością takiej pompki a do tego była droższa (?) od tej prostej. Kupiłem tanią prostą pompkę firmy topran do testów. Rozebrałem starą pompkę, jak widać element A został zgięty przez co złamała się ta gwintowana śruba której już na fotce nie ma. Rozłożyłem starą oryginalną pompkę, to co jest w środku widać na fotce. Rozebrałem też tą nową z prostym wyjściem. Okazało się że tłoki są identyczne, co więcej, nawet marka tłoka była taka sama jak w oryginale. Co zrobiłem? Przełożyłem sobie element A z nowej pompki do starej obudowy, przy okazji zmieniłem tłok bo w starym uszczelnienie było już słabe. WARUNEK - nie może być porysowana od wewnątrz, ani uszkodzona stara obudowa. Naturalnie przed złożeniem wyczyściłem obudowę bardzo dokładnie aby nie było opiłków i brudu. Tak zregenerowana pompka sprzęgła jeździ u mnie do dzisiaj, koszt tego zamiennika to ok 70zł po rabatach. Da się to zrobić jeśli ori obudowa nie jest zniszczona.
To co widać na fotce to pozostałości po naprawie pompki sprzęgła u mnie.
W moim AELu również wylot przewodu ciśnieniowego jest skierowany w bok. Miałem problem z dostępnością takiej pompki a do tego była droższa (?) od tej prostej. Kupiłem tanią prostą pompkę firmy topran do testów. Rozebrałem starą pompkę, jak widać element A został zgięty przez co złamała się ta gwintowana śruba której już na fotce nie ma. Rozłożyłem starą oryginalną pompkę, to co jest w środku widać na fotce. Rozebrałem też tą nową z prostym wyjściem. Okazało się że tłoki są identyczne, co więcej, nawet marka tłoka była taka sama jak w oryginale. Co zrobiłem? Przełożyłem sobie element A z nowej pompki do starej obudowy, przy okazji zmieniłem tłok bo w starym uszczelnienie było już słabe. WARUNEK - nie może być porysowana od wewnątrz, ani uszkodzona stara obudowa. Naturalnie przed złożeniem wyczyściłem obudowę bardzo dokładnie aby nie było opiłków i brudu. Tak zregenerowana pompka sprzęgła jeździ u mnie do dzisiaj, koszt tego zamiennika to ok 70zł po rabatach. Da się to zrobić jeśli ori obudowa nie jest zniszczona.
Ostatnio zmieniony 2011-07-11, 18:58 przez Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
Kamyk, dokladnie taki sam plan mam ja, dorwalem uzywke na allegro za 30 zl podobno w stanie idealnym. przeloze ta srube i bede sie bawil dalej. oprocz elemetu A moze przeloze tez B bo wyrobione jest troszke to gniazdo w ktore wchodzi ta kulka na koncu elementu A.
powiedz mi jeszcze, wyjmowales caly pedal do zdemontowania tej resztki ktora Ci tam zostala czy udalo CI sie jakims cudem to wykrecic a pozniej wkrecic ?
powiedz mi jeszcze, wyjmowales caly pedal do zdemontowania tej resztki ktora Ci tam zostala czy udalo CI sie jakims cudem to wykrecic a pozniej wkrecic ?
Ostatnio zmieniony 2011-07-11, 20:41 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.