ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6 C4] [HOW TO] Wymiana przegubów zewnętrznych
Autor Wiadomość
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 751
Skąd: c.k
Wysłany: |27 Maj 2012|, o 12:01   [A6 C4] [HOW TO] Wymiana przegubów zewnętrznych

Wymiane przegubów w naszych audi zaczynamy od:
Demontaż
1.zdjęcia koła
2. bierzemy klucz nasadowy 27 i wykrecamy srubę która przykrecony jest przegub do piasty. (potrzebny jest mocny klucz i długa rurka) , potem wykrecamy tą srube do konca.

3. Następnie trzeba odkręcić koncówke drązka kierowniczego - tzn wyciagnąć ją z kolumny -( wtedy kolumna mcpersona skrzywi sie pod wiekszym kątem i przegub skrecająć sie wyjedzie bez problemu)


potem wybijamy przegub z łozyska - poprostu wystarczy wkrecić tą srube 27 o kilka obr i stuknąc w nią lekko mlotkiem ( z reguły wyjdzie bardzo łatwo)

4. zaczynamy od prawego koła(jest szybciej ) skrecamy kolumne max w lewo jak widac na focie i wyciągamy przegub

5 nastepnie wybijamy przegub z półośki napoczątku wywalamy gume by nie przeskadzałą - tzn zdejmujemy opaski i przesywamy ją w kierunki skrzyni
W zaznaczone miejsce na czerwono gdzie bic - wybijamy bo przegub musi przejsc przez pierscien sprezysty który jest na koncu półoski - jedna osoba niech trzyma reką całą półoske a 2 niech stuka ( bo bez tego mozna wybić tez zabezpieczenie z przegubu wewnetrznego (tego przy skrzyni i bedzie wiecej roboty)




6. gdy wybijemy przegub wyciągamy takie 2 podkładki i pierscien sprezysty z rowka w półosce (cienkim ale mocnym srubokretem ) bo dziad siedzi dośc mocno.

7 czyscimy wszystko szczotą drucianą

Montaż

Na fotach jest pokazana kolejnosc tych podkladek





8 Potem zakładamy pierscien sprezysty

9 Potem zakładamy nową gume (narazie bez smaru)
i wkładamy nowy przegub - tzn zasuwamy go na półoske - i nastepnie bierzemy młot ( bo przegub przyblokowyje sie lekko o pierscien (ale musi przez niego przejsc ) tzn wtłoczyc go w ten rowek w półosi,
wiec bierzemy mlotek ( bo bez młota to nie robota ) :mrgreen: i delikatnie wbijamy przegub aż zacznie wchodzić w połoś- i aż nastapi magiczne cykniecie - kiedy to pierscien zaskoczy - od wew przegubu - co znaczy ze jest wszystko ok.
(czasami moze byc tak ze waląć solidnie mlotem nie usłyszymy cykniecia , ale jak przegub wszedł do konca jak ma byc i czyc delikatny luz rzedu 0.5 mm jest ok.)



10. nast zakldamy opaski i zaciskamy je takimi obcęgami ]

11 skrecamy kolumne tak jak na początku i wkladamy przegub do piasty

12 nast przed skreceniem bierzemy smar i wciskamy go przez otwor w który wkreca sie srube 27 - jak dobrze docisniemy wszystki smar wchodzi i nic sie nie ciapie. ( moim zdaniem jest to lepsze niz wkładanie smaru w gume i babranie sie potem w wkladaniem jej na przegub, a lepsze tez jest dlatego gdyz smar jest od wew przegubu i pod wpływem predkosci sam sie dobrze rozprowadzi )

13 wkrecamy nową srube 27 i dokrecamy :
etap 1: 200 nm
etap 2 jakieś 90 '


14 Nastepnie bierzemy sie za lewą strone auta i tu po zdjeciu koncówki drązka kierowniczego z kolumny pojawił sie problem - kolumna prze skreceniu max w prawo - opierała sie o weżyk od ukł hamulcowego ktory sie bardzo napinał -i pupa zbita .. przegub wychodził ale blokowal sie jakiej 1cm przed krancem piasty.
i tu trzeba było albo odkrecać zacisk albo niestety rozpinać dolny wahacz.
Ani jednego ani 2 nie chcialem robić bo trzeba by było stracić na to mase czasu.

i wpadłem na pomysł :idea: z tyłu zacisku ten owy weżyk jest przymocowany do takiego uchwytu na którym siedzi tez kostka od czyjnika abs - a ten cały uchwyt jest zdejmowalny - przykrecony na srube 13 - wiec nasadowka i juz go nie było...
trzeba jeszcze rozlaczyć kostke elektryczną z tego lacznika ale to pestka

sprawa wyglada tak ze przewód elastyczny łaczy sie na tył laczniku z przewodem miedzianym (twardym ) ale wystarczy delitatnie nagiąc ten przewód miedziany (twardy )tak aby kolumna skreciła sie jeszcze w prawo i wtedy przegub z trudem bo z trudem wyjdzie ,a przewód nie był juz napiety tak aby mozna było go zniszczyć.
Z lewej strony trzeba uważać na czyjnik abs zeby go nie uszkodzić bo przegub przy wkladaniu w piaste tutaj wchodzi dość cięzko.






Reszte robimy tak jak w pkt. 1-13.
cały ukl wyglada tak


Co potrzeba do naprawy : sciagacz koncówek drazkow kierowniczych, jedną osobe chwilowo do pomocy klucze , mlotek i browary. :mrgreen:

Lepiej najpierw zacząć od prawej strony - bo jest łatwiej i nauczymy sie kolejnosci montazu.

Calość zajeła mi jakies 2- 2.5 godz czasu robiłem to 1 raz w fwd. :mrgreen:
_________________
AEL INSIDE
Ostatnio zmieniony przez Dodek |17 Lis 2014|, o 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |27 Maj 2012|, o 12:15   

BrawoDodek!
Mam zastrzeżenie co do pkt 5, przegubu nie zbijamy młotkiem właśnie ze wzgl. na wew przegub a jedynie wkręcamy z powrotem śrubę półosi do końca, przegub zejdzie sam, bo śruba zadziała jak ściągacz opierając się o wałek półosi wew przegubu.
Wszystko jest tak wymierzone, że wkręcona do końca śruba ładnie ściąga przegub bez walenia się młotkiem.
Śrubę półosi luzujemy na stojącym samochodzie, dopiero potem luzujemy śruby koła i je zdejmujemy. Inaczej nie ruszymy tej śruby a co gorsze możemy zrzucić auto z lewarka szarpiąc się z nią a jest na prawdę mocno przykręcona. Dopisz to dla BHP ;-)
Poza tym wciskając tak smar, trzeba mieć jeszcze nie zaciśnięte opaski, bo sprężające się powietrze wew gumowej osłony może skutecznie uniemożliwić aplikację smaru. To tyle :ok:
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 751
Skąd: c.k
Wysłany: |27 Maj 2012|, o 12:34   

wkrecalem srube tak jak mowisz i ani drgneło, a mlotkiem poszło od reki.

do odkrecania i zakrecania tej sruby trzeba uzyć hamulaca - wiec druga osoba jest potrzebna , mozna i bez tego przykrecająć koło - ale ja mam alufelgi bez otworów i nijak nie da rady tak zrobić , inna sprawa na stalowych
_________________
AEL INSIDE
 
     
vag_only 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 209
Skąd: wlkp
Wysłany: |23 Sie 2012|, o 21:45   

oj dzis sie przydał tutek :) wymieniałem gume na przegubie bo mi sie posypała nie wiem czemu moze od gleby? a wcześniej jak wymieniałem przeguby to odpinałem wachacz nie potrzebnie i jakoś z lewej strony poszło elegancko bez rozpinania dziś.. :ok: ale niestety nie poszło całkiem kolorowo bo sam robiłem i mi sie wewnetrzny posypał ale ogarnałem sprawe ale jednak musiałem cała półoś wyciągać bez kanału maskara :kwasny: wkońcu jakaś awaria w audi :P heheh
_________________
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
 
 
     
Art385 
Czeladnik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: ABC
Pojemność silnika: 2,6
Imię: Artur
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 84
Skąd: Lublin
Wysłany: |23 Sie 2012|, o 21:50   

Ja nie długo robię to samo przegub z przodu. Manszete trzeba w aso zamówić bo to badziewie po 20zł ze sklepów internetowych sypie się po paru miesiącach wystarczy parę przejazdów po kozackich kałużach i koniec.
_________________

 
 
     
ralf87 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Trakcja: Ośka
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: Wrocław/ Strzelin
Wysłany: |24 Sie 2012|, o 09:35   

jeśli chodzi o kolejność montażu to według mnie opaska zaciskowa mała jesli jest na stałe złączona bo potem odginbac i zakładac jest cięzko, nastepnie guma potem pierścienie ten metalowy nastepnie z tworzywa i pierścień sprężysty i przegub. bardzo dobry poradnik mimo małego błedu :ok: :mrgreen:
 
 
     
tomkos 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Tomek
Trakcja: Ośka
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: |25 Maj 2013|, o 13:34   

Specjalnie się zarejestrowałem na forum żeby napisać: DZIĘKI wielkie za howto ;]
Nie byłem w stanie wybić końcówki drążka a szkoda mi było Lemfordera rozklepać ;]
Udało się jednak bez tego wydrzeć półoś.
Na szczęście nie musiałem wybijać przegubu - ładnie śruba go zdjęła.

Jeszcze raz dzięki !
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1222
Skąd: Świdnica
Wysłany: |1 Wrz 2013|, o 08:17   

Witam
Musze wymienić osłony przegubów, zawsze robił mi to mechanik ale teraz wyjechał i muszę zrobić to sam.. więc garść pytań.. Do odkręcenia tej śruby 27 przy kole trzeba 2 osób ? Opaski kupić metalowe jak tak to jakie są najlepsze? Czy warto od razu dołożyć smaru do przegubów ? Musze się w końcu zaopatrzyć w ściągacz końcówek moglibyście podać tu przykłady które by do Naszych furek pasował ?
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |1 Wrz 2013|, o 08:37   

Śrubę machniesz sam, auto jeszcze na kołach i dość dużą wajcha na kluczu nasadowym odkręcisz.
W pudełku z osłoną będziesz miał wszystko co trzeba, osłona, opaski metalowe, smar, dystans z tworzywa, podkładkę sprężynującą półosi i śrubę piasty. Warunkiem jest zakup sprawdzonej osłony, bo różnie z tym jest, czasem jest tylko sama osłona ze smarem albo sama osłona. Weź LOBRO/GKN/SPIDAN, to jeden i ten sam producent który fabrycznie dawał części do napędu. Koszt jakieś 40zł.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
Almanac 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: ABK
Pojemność silnika: 2.0E
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 3
Skąd: Siedlce
Wysłany: |30 Wrz 2013|, o 22:42   

Macie tu na YT koleś przegub wymienia :) Ja jutro zrobie swoje w Setce :D

A6 C4 Przegub

edit:
Zrobione - Oba wymienione na Ruville 75460S(co o nich wiecie?) nie za tanie i szukałem po kodzie części z Vagcat. A wymiana była jednak konieczna, okazało się że obie osłony są zerwane i oba przeguby miały luzy. Jeśli chodzi o problemy to miałem mały właśnie po lewej stronie - nakrętka się kręciła wraz z drążkiem kierowniczym.
Ostatnio zmieniony przez Almanac |1 Paź 2013|, o 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1222
Skąd: Świdnica
Wysłany: |18 Paź 2014|, o 07:41   

Co zrobiłem źle ? Wymieniałem wczoraj przegub prawy. Śruba poluzowana jak auto stało, wypiąłem sworzeń wahacza co bym miał lepsze dojście, mcperson tez musiałem wyjąć ale to dla tego że osłony amorów wymieniam i górne łożyska kolumny. Do rzeczy znajomy trzymał nogę na hamulcu ja kręciłem śrubą półosi, szło wszystko opornie aż nawet mogę napisać ciężko, przedłużka i kręcę dalej chciałem ten pierścień zerwać bo inaczej przegub by nie zszedł. Więc długi klucz i kręcę, i nagle pękł przegub. Wina siły użytej ? Czy jednak coś źle zrobiłem ?
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
lento 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Łukasz
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 163
Skąd: Potoki/zadupie/
Wysłany: |18 Paź 2014|, o 08:25   

po pierwsze; srube trzymajaca piaste, a półos odkreca(popuszcza) sie na wolno stojacym aucie czyli na kołach.
po drugie; powinienes uderzyc w przegub od wewnetrznej strony tak jak tu zaznaczone na czerwono, tego pierscienia nie musisz sciagac przed sciagnieciem przegubu z półosi.
http://www.google.pl/imgr...start=0&ndsp=15
_________________
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
 
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1222
Skąd: Świdnica
Wysłany: |18 Paź 2014|, o 14:05   

lento napisał/a:
po pierwsze; srube trzymajaca piaste, a półos odkreca(popuszcza) sie na wolno stojacym aucie czyli na kołach.


Tak też było uczynione.. J.A.G. pisał, że nie trzeba młotkiem pomagać sobie.. Ale sam proces był poprawny z mojej strony ? Bo się zastanawiam na przyszłość czy jak robię w mój opisany sposób nie przeciążam przegubu. Następnym razem wspomogę się młotkiem zobaczymy jak wyjdzie :)
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
lento 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Łukasz
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 163
Skąd: Potoki/zadupie/
Wysłany: |18 Paź 2014|, o 15:04   

nie wiem jak J.A.G to czyni bez młotka, Ja zawsze uzywam do tego młotka i zawsze schodzi. Dobrze byłoby wspomóc sie kolegą, który przytrzymałby półos żeby nie wyskoczyła ze skrzyni. :-P
_________________
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
 
 
     
oldkloss 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: ACE
Pojemność silnika: 2.0
Imię: Adam
Trakcja: Ośka
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: B-B
Wysłany: |20 Paź 2014|, o 19:53   

Nawet w instrukcji czasami do przegubu jest technika z młotkiem :mrgreen: ważne żeby nie walić młotkiem 15 kilowym po tym :lol: i nie zbijać przegubu od strony wycięcia zabezpieczenia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13