[Q] posprawdzane powymieniane a dalej jest jakiś luz

Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

[Q] posprawdzane powymieniane a dalej jest jakiś luz

Post autor: szybki-ens »

Trochę mnie to irytuje już.
Końcówki drążków nowe. Wahacze nowe. Gumy nowe. Koła wyważone. Żadnych luzów.
A mimo to w zakresie 80-120km/h drga mi kierownica o hamowaniu nie wspominając bo wtedy to już istna masakra - tarcze wykluczone.
Gdzie może być pies pogrzebany? Jakieś sugestie?
Jak umocowany jest ten element co spina oba wahacze? On może mieć na to jakiś wpływ bo tego nie sprawdzałem z racji, że osłony nie ściągałem.
Bo już do szewskiej pasji mnie te drgania doprowadzają.
Ostatnio zmieniony 2012-05-20, 21:24 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 2 razy.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

opony kolego częsty przypadek nie równa opona doprowadza do takich drgań przy tych prędkościach bądź sprawdź czy nie masz luzu na którymś z łożysk
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jeśli na 100% to co wymieniłeś jest ok, pozostaje syf między tarczą a piastą. Ściągaj koła, zaciski, tarcze, szczotka i papier ścierny w ruch.
Hardkorowa wersja to krzywa piasta, nigdzie nie przywaliłeś kołem?

Sanki/łoże nie ma nic do wibracji.
Luz w łożyskach tylko potęguje ten efekt ale sam w sobie nie jest przyczyną.
Ostatnio zmieniony 2012-05-20, 21:31 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

a najprościej zamień koła tył na przód przód na tył
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Ten element co łączy dwa wahacze to się nazywa stabilizator, bo chyba o to Ci chodzi. Jeśli masz jakieś drgania jeszcze to sprawdź czy nie masz marasu między piastą a tarczą hamulcową, nie wykluczam również lekko zwichrowanej piasty. Felgi masz chyba ori audi, więc powinny leżeć prawidłowo na otworze centrującym.


PS widzę że szybko odp a ja za długo piszę
Ostatnio zmieniony 2012-05-20, 21:34 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

Stabilizator by pukał chociaż może wprowadzać w wibrację ponieważ w C4 jest elementem nośnym kół
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

Koła tez już wymieniałem przód na tył - nic nie pomogło. Fele czy zimowe czy letnie drga więc nie wina felg.
J.A.G pisze:Hardkorowa wersja to krzywa piasta, nigdzie nie przywaliłeś kołem?
never ever
No to cza rozebrać te zaciski w takim razie
Ostatnio zmieniony 2012-05-20, 21:37 przez szybki-ens, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

a złap za drążek czy nie chodzi przy maglownicy rzadko się to zdarza ale przy polskich drogach wszystko jest możliwe
Dawid100c42.8v6
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2012-05-18, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolska

Post autor: Dawid100c42.8v6 »

mam coś podobnego ostatnio wymieniałem tuleje z przodu jeszcze zostały tuleje stabilizatora i zobaczymy czy coś dało :evil:
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

dziś ściągnąłem tarczę w kole, którym przywaliłem w krawężnik w zimę (przypomniało mi się, że jednak taka akcja miała miejsce w styczniu) i na tyle na ile to możliwe sprawdziłem tę piastę. Wkręciłem śrubę w miejsce mocowania zacisków na równo z piastą no i obracałem i wydaje mi się na oko, że jest skrzywienie rzędu 1-2 mm. Takie skrzywienie może mieć wpływ na te moje bicie?
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

szybki-ens, jak już widzisz na oko skrzywienie to nie jest dobrze. A jak sie na tym hamuje?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Wiesz co, jest to ogromne skrzywienie bo jak na piaście masz 1,2 mm to na tarczy masz kilka razy więcej, a na kole to już ani nie gadam. Dopuszczalna granica jest chyba 0,3mm, jak coś to poprawcie.
Ostatnio zmieniony 2012-06-13, 18:55 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

no jak hamujesz to kiera z rąk wylatuje tak telepie
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

No to masz przyczynę.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

czyli wszystko jasne. piasta do wymiany. To i łożysko od razu pewnie trzeba co?
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze”