[A6-2.5TDI AEL] Koło pasowe wału korbowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Bartek85
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2014-03-08, 22:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: J-w

Post autor: Bartek85 »

dabur23, naucz się czytać ze zrozumieniem chyba że u Ciebie w Twojej aglomeracji nie uczą czytać, jak byś nie zauważył to napisałem, że za INE trzeba zapłacić 500 czyli dołożyć 100 do Corteco.
Ponawiam pytanko czy jest sens dołożyć do INY, testował ktoś?
Bart86
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2014-09-22, 23:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Bart86 »

Koledzy, czy mieliście może do czynienia z kołem pasowym SKF? Nigdzie nie znalazłem opinii na jego temat, a jak mam być szczery to jeżeli miałbym wybierać między Corteco, a SKF-em to bym brał to drugie. Cena SKF-a oscyluje tak około 650-800zł. Może ktoś je montował u siebie. :?:
Facet powinien być jak schabowy: Z kapustą i z jajami :)
Awatar użytkownika
Nuras
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-30, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kamień Pomorski

Post autor: Nuras »

Czytam ten temat z zaciekawieniem i coraz bardziej jestem przekonany, żeby zrobić koło sztywne u tokarza. Moim skromnym zdaniem poza funkcją łagodzenia drgań główną funkcją tego koła jest zapobiegnięcie przedwczesnego zerwania paska pk. Może się mylę ale po prostu na sztywnym kole trzeba by częściej wymieniać pasek(wolę to niż zmieniać koła ;). Ale do rzeczy. Czy ktoś w końcu ma to sztywne koło czy nie, bo piszecie, że ktoś tram już lata ale żadnych konkretów. Opiszcie zróbcie fotkę, pytajcie właścicieli o wrażenia pozdro ;)
Są już dwa ;) A6 C4 2.5 TDI AEL+ Avant, A6 C4 2.5 TDI AEL+ Limuzyna Quattro ;)
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Gdyby niemcy chcieli sztywne koło to by je zamontowali tylko wtedy 2.5 tdi nie pracowałby w miare jedwabiscie od 1.5 tys obrotów ale im wiecej obrotów było by tym wiecej wibracji.
Jak jeździles starym traktorem z dieslem to bedziesz wiedział o czym mowa.

Kultura pracy na sztywnym kole pojdzie w pixdu szarpanie paska to ostatni problem
- bedzie telepalo amortyzatorkie,m drgan , wisco tak ze je zaraz szlag trafi -
I co wtedy ???
Tanie (tj bezusterkowe rzeczy) nie sa dla biednych ludzi - Zapamietaj to raz na zawsze, a zaoszczedzi dużo wydatków w życiu !!!!!!

Dodek, pisz jak człowiek :]
Ostatnio zmieniony 2015-01-12, 23:04 przez Dodek, łącznie zmieniany 2 razy.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Nuras tutaj film na temat koła pasowego.
Awatar użytkownika
Nuras
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-30, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kamień Pomorski

Post autor: Nuras »

No to już wszystko jasne szkoda tylko, ze firma Corteco nie potrafi albo nie chce użyć porządnych materiałów do produkcji tego koła skoro mogła by robić takie jak oryginały. Osobiście wolał bym dać 1500 zł za koło jeśli bym wiedział, ze wytrzyma co oryginalne.
Ostatnio zmieniony 2015-01-12, 23:14 przez Nuras, łącznie zmieniany 2 razy.
Są już dwa ;) A6 C4 2.5 TDI AEL+ Avant, A6 C4 2.5 TDI AEL+ Limuzyna Quattro ;)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Dodek, a co powieszna to?



Czary czy jak.z perspektywy jazdy ponad rok czasu, z różnymi obrotami, małymi i dużymi zrobiłbym to jeszcze raz. a w przyszłym aucie, jesli srobi sie to samo, to już wiem jak problem rozwiązać.
z góry podkreślam ze u mnie jest co prawda lekki ale jednak jednomas.
we wcześniej przytoczonym materiale, wspomniano że dwumas jest powodem zwiększenia drgań NA WALE KORBOWYM.
piszę dużymi literami, w celu podkreślenia tych słów, nie w formie wykrzyknika.
:ok:
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

arwam, a co właściwie tam widać ? Wszystko jest ok :)

Zamontowałeś napinacz rozrządu z AEL ? Bo widzę, że nie ma rolki prowadzącej i napinacz jest na dole. No i pasek Ci nie drga na wolnych.

[ Dodano: 2015-01-13, 17:53 ]
Aaaa rozumiem masz sztywne koło ?
U mnie jest te stare koło z małą ilością gumy a napinacz lata i pasek popiskuje i nie wiem jak sobie z tym poradzić...

Po zdjęciu paska i oględzinach koło chodzi idealnie równo bez żadnego bicia..

[ Dodano: 2015-01-13, 17:53 ]
Aaaa rozumiem masz sztywne koło ?
U mnie jest te stare koło z małą ilością gumy a napinacz lata i pasek popiskuje i nie wiem jak sobie z tym poradzić...

Po zdjęciu paska i oględzinach koło chodzi idealnie równo bez żadnego bicia..
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Arwam jeszcze gdzieś tam pisałeś że można na altka założyć to sprzęgło jednokierunkowe co powinno też zmniejszyć drgania na pasku.
MarcinC
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-11-13, 13:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: MarcinC »

Mija właśnie 7 miesięcy i ponad 20tyś km od momentu kiedy do ojcowego AEL'a wpadło pospawane koło pasowe. Silnik pracuje tak jak dotychczas, nie dzieje się nic z paskiem, amortyzatorek ten sam, wisko działa.
Awatar użytkownika
Nuras
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-30, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kamień Pomorski

Post autor: Nuras »

A wibracji w kabinie nie czuć większych jak to koledzy wcześniej pisali?
Są już dwa ;) A6 C4 2.5 TDI AEL+ Avant, A6 C4 2.5 TDI AEL+ Limuzyna Quattro ;)
MarcinC
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-11-13, 13:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: MarcinC »

Wibracje w kabinie były już przed pospawaniem koła, a wszystko dzięki uszkodzonej poduszce silnika. Od razu zostały wymienione obie poduszki i drżenie nie występuje.
SJake
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2013-01-02, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WWL

Post autor: SJake »

Kupiłem koło firmy GATES. Zgadnijcie gdzie jest wyprodukowane?

Kod: Zaznacz cały

MADE IN CHINA
Nie chcę panikować, ale sam napis mnie wkur*ił, co to będzie jak założę. :-P
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

SJake, a co teraz nie jest tam produkowane? Te czasy ,że Chińczycy robili tylko tani badziew już minęły. Sam uzywam chińskiego smartfona, który kosztuje ułamek ceny markowego o podobnych parametrach i nie narzekam :-) Bez paniki, zakładać i ewentualnie obserwować czy się nic nie dzieje.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
verus
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: verus »

Ja kupiłem oryginalne alufelgi Audi wyprodukowane w Chinach przez Dicastal.com...

Co do tematu to u mnie koło pasowe Corteco wytrzymało aż 50 tys km. Niebawem przy okazji rozrządu będzie podmiana na nowe i zastanawiam się czy jest jakieś lepsze...

Słyszałem opinie od człowieka handlującego częściami w dużej hurtowni, że producenci dobrych jakościowo części zamiennych powoli zwijają się z rynku. Jest to kwestia najbliższej przyszłości, może kilka lat minie zanim dojdzie do tego.
Nadchodzą nowe czasy w motoryzacji.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”