[A6-2.5TDI AEL] Koło pasowe wału korbowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

http://allegro.pl/kolo-pasowe-walu-audi ... 12467.html pojawiło się jakieś nowe koło, ciekawe co to jest warte :-P
misprzytulak
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wolsztyn

Post autor: misprzytulak »

główne objawy uszkodzonego/zużytego koła prasowego to bicie i metaliczne stuki, prawda? u mnie tych objawów nie ma ale jak wymieniłem chlodnice to widziałem od czoła że guma w tym kółku pasowym jest już trochę popekana. Szykować się na wymianę czy czekać na pojawienie się objawów? bo może jakieś spekania sa dopuszczalne jeżeli nie wpływają na pracę
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

misprzytulak, Szykuj się pomału na wymianę koła niestety, jeśli guma spękana. Nie ma co ryzykować moim zdaniem. Zależy jeszcze jak mocno ta guma jest spękana.
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

im wiecej czytam o kole pasowym tym bardziej ryje mi beret ze czas wymienić :-P ale do rzeczy. Kilka pytań do oblatanych w tym temacie :mrgreen:
czy :
1 koło pasowe jak jest wyeksploatowane może bujać motorem?
2 mogą pojawic sie specyficzne odgłosy czyli np narastające bicie z przodu wraz z zwiększaniem obrotów?
3 na wolnych obrotach może być metaliczny stukot?
4 może powodować duże wahania kata wtrysku>?
5 czy osłabia osiagi lub tym podobne?
6 do wymiany koła pasowego trzeba od nowa robić rozrzad czyli zrzucac pasek napinacz ustawiać itp...>?
7. może powodować np problemy z rozruchem ?
będę wdzięczny za info ;-)
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Ad1 Nie. Podczas pracy silnika będą widoczne bicia tego koła
Ad2 Może być słyszalne, wydaje mi się że będzie to raczej takie głuche bicie a nie metaliczny stukot, no i napinacz paska będzie drżał
Ad3 Odp w Ad2
Ad4 Raczej nie, no chyba że masz wyrobiony klin na wale, ale przyczyną tego jest słabo dokręcona śruba centralna.
Ad5 Nie
Ad6 hm... To już zależy w jakim stanie to jest, czy da się to rozebrać bezproblemowo czy też nie. Generalnie jak jest wszystko OK to rozrząd nie powinien się przestawić.
Ad7 Nie
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

afro89, dzieki wielkie :ok:
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Panowie, najkrócej bedzie koło wytrzymywać tam gdzie ktoś jeździ na wysokich biegach a małych obrotach, podobnie jak dwumas koło pasowe też będzie tedy miało największe wibracje,
problem wibrującego napinacza można częsciowo zniwelować poprzez zastosowanie rolki alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym, naprawdę w sporym stopniu niweluje drgania,
najdłużej wytrzymywały koła pasowe w starych setkach i w pierwszych a^ C4 gdzie nie było dwumasu, a tylko cięższe koło zamachowe.
wtedy mamy większą równobieżność wału korbowego, także ustawienie obrotów biegu jałowego na poziomie 700-750rpm powoduje szybsze zużywanie się koła pasowego przez to żę jest zmuszone do pochłanianie większej ilości drgań o większej amlitudzie.
myślę żę można spokojnie założyć lite koło pasowe i po zastosowaniu rolki ze sprzęgłem jednokierunkowym powinno ustać, swoją drogą myślężę gdyby uczynić wieniec koła pasowego cięższym a zamiast gumy dać sprzęgło jednokierunkowe umożliwiające napędzanie paska, ale rozłączające w momencie kiedy wał korbowy zwalnia podczas suwu sprężenia drgania paska by bardzo znacznie zostały zniwelowane
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
PONTON75
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2013-05-19, 18:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: PONTON75 »

W mojej Heldze po 295000 padł oryginał. Założyłem koło Hutchinsona. Na razie jest ok ale jest troszkę inny dźwięk pracy fantastycznej piątki. Może ktoś ma jakieś doświadczenia z kołem tego producenta. Zaznaczę że był to ostatni gwizdek na wymianę bo po odpaleniu klimy to co działo się pod maską to była masakra.
Niech będzie pochwalony silnik rzędowy pięcio cylindrowy. Na wieki wieków napęd quattro.
40 ton, 12 kół, 440 koni i 1 osioł.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Prawda jest taka że ŻADNE koło dostępne na rynku nie pracuje tak jak oryginał bo jest to inna konstrukcja, sam przerabiałem ten temat dosyć boleśnie dla portfela i przez ostatnie 2 lata wypróbowałem kilka firm i najlepsze okazuje się corteco pod względem wytrzymałości - rozrząd przejeżdża co jest marnym wynikiem w porównaniu do oryginału który zazwyczaj te 260-300tys przelatuje w AEL.
Najgorsze i zarazem najtańsze jest max gear.... od pierwszego odpalenia piski i skończyło się na ścięciu paska klinowego i przeskoczeniu paska rozrządu przez kawałek ściętego owego paska... także porażka moim zdaniem :evil:
()()()() Jedna rodzinka VW
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

które koło będzie lepsze :
5-cio żebrowe czy 6-cio żebrowe ?

znalazłęm koło pasowe Meyle ktore ma 6 żeber, Corteco ma 5 żeber ....

bede wdzieczny za info
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Gdybym to ja miał wybierać, to na zioberka bym nie patrzył, tylko wybrałbym Corteco.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
MarcinC
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-11-13, 13:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: MarcinC »

koło pasowe MEYLE wytrzymało u mnie 70tyś. (od wymiany do wymiany rozrządu), koło jeszcze nie biło, może delikatnie zaczęło hałasować, ale podczas demontażu okazało się, że ma już pęknięcia na gumie :evil: koło w tym momencie jest pospawane w czterech punktach, od 19 maja zrobione na tym kole ponad 6tyś.km i póki co jest ok :ok: auto robi duuużo kilometrów więc na bieżąco mogę informować czy coś się dzieje
misprzytulak
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wolsztyn

Post autor: misprzytulak »

a jest jakaś różnica między kołem Corteco bez podkładki i z podkładką? bo zastosuję nową śrubę wału i nie chce i tak zakładać tej podkładki - interesuje mnie tylko czy są jakiekolwiek różnice w kołach w wersji z i bez podkładki.
Bartek85
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2014-03-08, 22:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: J-w

Post autor: Bartek85 »

A co koledzy powiedzią o kole pasowym z firmy INA? Bo koszt takiego to 500 czy warto dołożyć 100 do corteco czy i tak trzeba będzie wymienić za 80k?
dabur23
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2013-03-28, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SB.......:)
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: dabur23 »

Polecam corteco ja smigam już ponad 2 lata i nic sie nie dzieje. Wtedy Płaciłem 370zł a ostatnio sie pytałem z sklepie w którym sie zaopatruje w częsci i o samo koło mam za 420zł. To nie wiem skad macie takie ceny u siebie na wsi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”