[A6-2.5TDI AEL] Koło pasowe wału korbowego
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
główne objawy uszkodzonego/zużytego koła prasowego to bicie i metaliczne stuki, prawda? u mnie tych objawów nie ma ale jak wymieniłem chlodnice to widziałem od czoła że guma w tym kółku pasowym jest już trochę popekana. Szykować się na wymianę czy czekać na pojawienie się objawów? bo może jakieś spekania sa dopuszczalne jeżeli nie wpływają na pracę
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
im wiecej czytam o kole pasowym tym bardziej ryje mi beret ze czas wymienić ale do rzeczy. Kilka pytań do oblatanych w tym temacie
czy :
1 koło pasowe jak jest wyeksploatowane może bujać motorem?
2 mogą pojawic sie specyficzne odgłosy czyli np narastające bicie z przodu wraz z zwiększaniem obrotów?
3 na wolnych obrotach może być metaliczny stukot?
4 może powodować duże wahania kata wtrysku>?
5 czy osłabia osiagi lub tym podobne?
6 do wymiany koła pasowego trzeba od nowa robić rozrzad czyli zrzucac pasek napinacz ustawiać itp...>?
7. może powodować np problemy z rozruchem ?
będę wdzięczny za info
czy :
1 koło pasowe jak jest wyeksploatowane może bujać motorem?
2 mogą pojawic sie specyficzne odgłosy czyli np narastające bicie z przodu wraz z zwiększaniem obrotów?
3 na wolnych obrotach może być metaliczny stukot?
4 może powodować duże wahania kata wtrysku>?
5 czy osłabia osiagi lub tym podobne?
6 do wymiany koła pasowego trzeba od nowa robić rozrzad czyli zrzucac pasek napinacz ustawiać itp...>?
7. może powodować np problemy z rozruchem ?
będę wdzięczny za info
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Ad1 Nie. Podczas pracy silnika będą widoczne bicia tego koła
Ad2 Może być słyszalne, wydaje mi się że będzie to raczej takie głuche bicie a nie metaliczny stukot, no i napinacz paska będzie drżał
Ad3 Odp w Ad2
Ad4 Raczej nie, no chyba że masz wyrobiony klin na wale, ale przyczyną tego jest słabo dokręcona śruba centralna.
Ad5 Nie
Ad6 hm... To już zależy w jakim stanie to jest, czy da się to rozebrać bezproblemowo czy też nie. Generalnie jak jest wszystko OK to rozrząd nie powinien się przestawić.
Ad7 Nie
Ad2 Może być słyszalne, wydaje mi się że będzie to raczej takie głuche bicie a nie metaliczny stukot, no i napinacz paska będzie drżał
Ad3 Odp w Ad2
Ad4 Raczej nie, no chyba że masz wyrobiony klin na wale, ale przyczyną tego jest słabo dokręcona śruba centralna.
Ad5 Nie
Ad6 hm... To już zależy w jakim stanie to jest, czy da się to rozebrać bezproblemowo czy też nie. Generalnie jak jest wszystko OK to rozrząd nie powinien się przestawić.
Ad7 Nie
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
afro89, dzieki wielkie
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Panowie, najkrócej bedzie koło wytrzymywać tam gdzie ktoś jeździ na wysokich biegach a małych obrotach, podobnie jak dwumas koło pasowe też będzie tedy miało największe wibracje,
problem wibrującego napinacza można częsciowo zniwelować poprzez zastosowanie rolki alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym, naprawdę w sporym stopniu niweluje drgania,
najdłużej wytrzymywały koła pasowe w starych setkach i w pierwszych a^ C4 gdzie nie było dwumasu, a tylko cięższe koło zamachowe.
wtedy mamy większą równobieżność wału korbowego, także ustawienie obrotów biegu jałowego na poziomie 700-750rpm powoduje szybsze zużywanie się koła pasowego przez to żę jest zmuszone do pochłanianie większej ilości drgań o większej amlitudzie.
myślę żę można spokojnie założyć lite koło pasowe i po zastosowaniu rolki ze sprzęgłem jednokierunkowym powinno ustać, swoją drogą myślężę gdyby uczynić wieniec koła pasowego cięższym a zamiast gumy dać sprzęgło jednokierunkowe umożliwiające napędzanie paska, ale rozłączające w momencie kiedy wał korbowy zwalnia podczas suwu sprężenia drgania paska by bardzo znacznie zostały zniwelowane
problem wibrującego napinacza można częsciowo zniwelować poprzez zastosowanie rolki alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym, naprawdę w sporym stopniu niweluje drgania,
najdłużej wytrzymywały koła pasowe w starych setkach i w pierwszych a^ C4 gdzie nie było dwumasu, a tylko cięższe koło zamachowe.
wtedy mamy większą równobieżność wału korbowego, także ustawienie obrotów biegu jałowego na poziomie 700-750rpm powoduje szybsze zużywanie się koła pasowego przez to żę jest zmuszone do pochłanianie większej ilości drgań o większej amlitudzie.
myślę żę można spokojnie założyć lite koło pasowe i po zastosowaniu rolki ze sprzęgłem jednokierunkowym powinno ustać, swoją drogą myślężę gdyby uczynić wieniec koła pasowego cięższym a zamiast gumy dać sprzęgło jednokierunkowe umożliwiające napędzanie paska, ale rozłączające w momencie kiedy wał korbowy zwalnia podczas suwu sprężenia drgania paska by bardzo znacznie zostały zniwelowane
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- PONTON75
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-05-19, 18:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
W mojej Heldze po 295000 padł oryginał. Założyłem koło Hutchinsona. Na razie jest ok ale jest troszkę inny dźwięk pracy fantastycznej piątki. Może ktoś ma jakieś doświadczenia z kołem tego producenta. Zaznaczę że był to ostatni gwizdek na wymianę bo po odpaleniu klimy to co działo się pod maską to była masakra.
Niech będzie pochwalony silnik rzędowy pięcio cylindrowy. Na wieki wieków napęd quattro.
40 ton, 12 kół, 440 koni i 1 osioł.
40 ton, 12 kół, 440 koni i 1 osioł.
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Prawda jest taka że ŻADNE koło dostępne na rynku nie pracuje tak jak oryginał bo jest to inna konstrukcja, sam przerabiałem ten temat dosyć boleśnie dla portfela i przez ostatnie 2 lata wypróbowałem kilka firm i najlepsze okazuje się corteco pod względem wytrzymałości - rozrząd przejeżdża co jest marnym wynikiem w porównaniu do oryginału który zazwyczaj te 260-300tys przelatuje w AEL.
Najgorsze i zarazem najtańsze jest max gear.... od pierwszego odpalenia piski i skończyło się na ścięciu paska klinowego i przeskoczeniu paska rozrządu przez kawałek ściętego owego paska... także porażka moim zdaniem
Najgorsze i zarazem najtańsze jest max gear.... od pierwszego odpalenia piski i skończyło się na ścięciu paska klinowego i przeskoczeniu paska rozrządu przez kawałek ściętego owego paska... także porażka moim zdaniem
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
które koło będzie lepsze :
5-cio żebrowe czy 6-cio żebrowe ?
znalazłęm koło pasowe Meyle ktore ma 6 żeber, Corteco ma 5 żeber ....
bede wdzieczny za info
5-cio żebrowe czy 6-cio żebrowe ?
znalazłęm koło pasowe Meyle ktore ma 6 żeber, Corteco ma 5 żeber ....
bede wdzieczny za info
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
-
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-11-13, 13:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ełk
koło pasowe MEYLE wytrzymało u mnie 70tyś. (od wymiany do wymiany rozrządu), koło jeszcze nie biło, może delikatnie zaczęło hałasować, ale podczas demontażu okazało się, że ma już pęknięcia na gumie koło w tym momencie jest pospawane w czterech punktach, od 19 maja zrobione na tym kole ponad 6tyś.km i póki co jest ok auto robi duuużo kilometrów więc na bieżąco mogę informować czy coś się dzieje
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn