[A6-2.5TDI AEL] Koło pasowe wału korbowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

[A6-2.5TDI AEL] Koło pasowe wału korbowego

Post autor: wolfik0 »

I stało się po 280tys oryginalne koło pasowe rozsypało się :mrgreen:
Na szybko kupiłem nowe Febi i oczywiście nowe paski rozrządu, napinacz i śruba koła. W poprzedniej C4 wymieniałem 2 razy te koło pasowe, oryginalne wytrzymało też grubo ponad 250tys, później Corteco z wybitymi znaczkami Audi i 120tys.

Czy w 100 c4 też jest te koło z tłumikiem? Znalazłem na allegro coś takiego http://allegro.pl/kolo-pasowe-na-wal-au ... 07033.html Kombinował ktoś?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Tak, też jest z tłumikiem.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

moje corteco padło po 4 tys. km.. :shock:
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Te koła co szły na pierwszy montaż inaczej wyglądały, niż te co teraz można kupić... nawet w serwisie audi już jest inne i niestety żadne z nich nie wytrzyma tych 250+tys co ori :-/
Nie próbował ktoś wytoczyć takiego całego koła z metalu ? Ciekawe jakby się napinacz i pasek klinowy zachowywał :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-05-17, 07:37 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Febi = szrot po 23 tys. Tak więc nie polecam :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Na pewno było to FEBI ? Słyszałem różne opinie typu, że Febi to pakowacz. Pudełko mogło być Febi ale w pudełku mógł być jakiś właśnie szrot ;-)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Wiesz co... jak kupowałem te febi to pojechałem do sklepu i kazałem wyłożyć na ladę wszystkie koła jakie mają... były wtedy jeszcze 2 inne do wyboru, ale febi najlepiej z wykonania wyglądało i je wziąłem. Mój mechanik osobiście twierdzi że corteco produkuje tylko te koła i że są one dzielone jakoś pod względem partii gorsza-lepsza i pakowane w różne pudełka... czy to prawda czy nie to się nie dowiemy ;-) Wiem tylko jedno nie produkują już takich kół jak fabryka, co wytrzymywały 250tys + :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

wolfik0, a czy kupowałeś koło pasowe w zestawie z podkładką diamentową? Podobno to przez te podkładki koła się sypią...
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Do febi nie było podkładki diamentowej :mrgreen: Nie wiem jak z tą podkładką ale ona podobno jest tylko żeby się ono nie odkręciło, ja nigdy nie zakładałem tej podkładki przy wymianach.
()()()() Jedna rodzinka VW
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

wolfik0 pisze:Nie próbował ktoś wytoczyć takiego całego koła z metalu ?
zapytam ślusarza co o takim wyrobie sadzi, jakie koszta i czy gra warta świeczki...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
czeslaw milosz
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2012-11-11, 21:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznan

Post autor: czeslaw milosz »

Panowie a co do tego kołka pasowego z tłumikiem drgań to może da się je zrobić samemu???? Mam znajomości w firmie SKF (ŁOŻYSKA NARZĘDZIA I TAKIE TAM METALOWE URZĄDZENIA) znam tam inżynierów od obróbki metalu, wycinarki plazmowe itp, na pewno zrobili by mi takie koło z pożądanego stopu metalu :) tylko stare na wzór by musieli dostać i podkrążoną flaszkę :) jak to koło wygląda??? dajcie foto lub linka.
Ostatnio zmieniony 2012-12-08, 21:18 przez czeslaw milosz, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No wszystko fajnie pięknie, tylko zauważ jedną rzecz.. To koło jest z tłumikiem drgań skrętnych i ma za zadanie tłumić drgania z wału korbowego silnika. Jak zrobisz takie koło całe z metalu, bez tłumika drgań to niepotrzebne ci będą fotele z masażem.. Cała karoseria będzie miała masaż za free, włącznie z Tobą. Druga sprawa, ciekawego co powie na to pasek, napinacz paska, który do tanich rzeczy również nie należy.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No dobra, wytoczyć całe koło z metalu i spokój. Ale co z jeszcze jednym ważnym zadaniem tego koła ? Ono ma też za zadanie tłumić drgania z wału korbowego, a jak wytoczysz jednolite koło z metalu to co ci wtedy będzie tłumić drgania ?
czeslaw milosz
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2012-11-11, 21:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznan

Post autor: czeslaw milosz »

chodzi mi o to zeby zrobili takie koło jak oryginalne.właśnie z tłumikiem drgań,zdaję sobie sprawę ze budowa koła jest pewnie mało prosta,ale chłopaku dali by radę zrobić to,dlatego interesuje mnie jego budowa,sam poszukam zaraz w necie:)
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No to w takim razie źle Cię zrozumiałem ;-) Myślałem, że chodzi ci żeby zrobić jednolite koło z metalu, bez tłumika drgań. A jeśli tak jak mówisz, może i by to zdało egzamin.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”