[S4-2.2T AAN] Problem z doładowaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

no tak lista długa ale to do n75 się dobierałem i odpiełem przepływke i takie tak jedynie g40 się powtarzał bez poszukiwania niczego pod maska,
to które grupy najlepiej obserwować ogólnie z altka jakoś 13.67 wychodzi ale to z rozrządem będę robił
sonda możliwe bo eko driving nic nie daje a jak potem zapodam do odcięcie to jak diesel bąka puścił..
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
walus501
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 59
Rejestracja: 2013-08-12, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraśnik

Post autor: walus501 »

hej w moim 100 s4 2.2 AAN Z 1992 roku zauważyłem ze auto od jakiegoś czasu jest mułowate wiec kopiłem manometr do doładowana sprawdzając na 3 biegu pod gore z gazem w podłodze przez dłuzszy czas jest 0.4-0.6 bar jak już tak sie dokrec do 4200 obrotów ciśnienie wskakuje prawe do 1 bara i czuć ze chce jechać...
od czego zacząć diagnozę?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Seria czy po jakimś programie ?.
walus501
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 59
Rejestracja: 2013-08-12, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraśnik

Post autor: walus501 »

Seria. Wymienilem zawor DV. Jest lepiej ale ma jeszcze chwile zwahania przy 0.5 bar. Mylem przeplywke i sprawdzałem szczelność..
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

mam solucje:

Sprzedaj mi ją :)
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
walus501
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 59
Rejestracja: 2013-08-12, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraśnik

Post autor: walus501 »

jak zrobie ze bedzie wszysko ok to sie zastanowie :mrgreen:
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

A trójnik gumowy pod przepustnica oglądałeś?.
walus501
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 59
Rejestracja: 2013-08-12, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraśnik

Post autor: walus501 »

Nie, a sa tam jakies podciśnienia?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Podcisnien nie ma. Obejrzyj ten mały trojnik, zaworek jednokierunkowy czy nie puszcza dalej i N80 czy jest szczelny. Trójnik z racji wieku i warunków pracy parcieje i pęka powodujac "braki" w doładowaniu.
walus501
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 59
Rejestracja: 2013-08-12, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraśnik

Post autor: walus501 »

Trojnik i cała reszta sprawna raczej. Jiz nie wiem czego się jeszcze czepic.?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

W takim razie lektura obowiązkowa. Było cytowane na forum, poszukać wystarczyło dobrze :

http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/229230.phtml

Aaaa ... jakbyś odpuścił to po Gustav'ie jestem drugi w kolejce :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2017-07-11, 22:43 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
walus501
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 59
Rejestracja: 2013-08-12, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraśnik

Post autor: walus501 »

Bede mial to na uwadze :mrgreen: ale dzisiaj wymienilem n75. Jest lepiej ale teraz znowu dolu nie ma. Zaczyna jechać od 4.5 tys obrotów chociaz czuć takie ubytki mocy podczas przyspieszania...

[ Dodano: |15 Lip 2017|, o 19:51 ]
Dzisiaj jeszcze raz przejrzałem wszystkie podcienienia i zaworki. wszystko było ok.
w koncu wziąłem zaślepiłem przewód A na zdjeciu. ładowanie było max 1.1bar ale z gazem w podłodze pod górke oscylowało od 0,7-11bar
ale dół nadal słaby. turbo jakby mniej swiszczało. z tym ze fajnie juz przyspieszało.
Obrazek
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Jeszcze jeden pomysł mi przychodzi do głowy. Sprężyna w WG. Masz wydłubaną zaślepkę śruby regulacyjnej w kopułce WG ?.
walus501
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 59
Rejestracja: 2013-08-12, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraśnik

Post autor: walus501 »

Tak, mam wydlubana i wkrecona srube o 4 obroty. Sam to robilem kilka tygodni temu. Sprezyna cala ale nie wiem jak z talezykiem od WG ktory zamyka przeplyw spalin.

Ale dzisiaj jeszcze zdjąłem ten przewod z n75 do WG. Lądowało okolo 1.4bar. Pojezdzilem troche ale tylko 2 razy mi odcielo przy pedale w podłodze caly czas. Dol slaby, turbo wstaje okolo 2.5/3tys obrotow. Dolot caly szczelny...
walus501
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 59
Rejestracja: 2013-08-12, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraśnik

Post autor: walus501 »

spójrzcie na te zdjecia i powiedzcie co o tym sądzicie?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: |18 Lip 2017|, o 21:20 ]
i film:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”