[S4-2.2T AAN] Problem z doładowaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
miniekzgr
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2012-01-28, 00:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: miniekzgr »

Kazikboy pisze:dobra posiedzialem troche dzis przy urku z braku checi na wymiane maglownicy u mnie...
zaslepialem podcisnienie otwierania zaworu DV bez roznicy...
poczym odlaczylem podcicnienie otwierajace WG za zaworkiem N75
rezultat 2.6 na kompterze i teraz tak czy N75 siada i za wczesnie sie otwiera czy map sensor sie sypie ze za szybko otwiera N75 bo nic innego raczej nie moze wspoldzialac z N75 czy sie myle ??
Więc raczej nie nieszczelność?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez miniekzgr, łącznie zmieniany 2 razy.
W Mojej małej kolekcji :
Audi S8 D2

VW Golf mk3 GTI

Suzuki GSXR

VW Polo 86cf2
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Kazikboy pisze:zaslepialem podcisnienie otwierania zaworu DV bez roznicy...
To nic nie da jeśli blow jest nieszczelny. Może puszczać ciśnienie przed turbo.
Kazikboy pisze:poczym odlaczylem podcicnienie otwierajace WG za zaworkiem N75
rezultat 2.6 na kompterze i teraz tak czy N75 siada i za wczesnie sie otwiera czy map sensor sie sypie ze za szybko otwiera N75 bo nic innego raczej nie moze wspoldzialac z N75 czy sie myle ??
Tak ma być. Odpięcie i zaślepienie przewodu z WG ma powodować napompowanie poza skalę MAPa (250kPa) i skończyć się okrutnym odcięciem paliwa. Blow z tego testu wynika że może być ok. Jeśli nie ma dziur w dolocie, bardziej stawiałbym że N75 się przywiesza, to że tyka to żadna diagnoza.
Nie wiem czy do końca rozumiecie jak działa w tym silniku N75 i WG.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
miniekzgr
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2012-01-28, 00:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: miniekzgr »

Dobra J.A.G to jakie teraz trzeba kroki podjąć?
W Mojej małej kolekcji :
Audi S8 D2

VW Golf mk3 GTI

Suzuki GSXR

VW Polo 86cf2
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

droga zachowawcza n75 otwiera badz zamyka WG po odlaczeniu kostki z n75 wg jest otwierany wiec N75 gdy dostaje zasilanie sie zamyka aby podcisnienie nie otwierało WG
dobrze zaobserwowałem ??

byle lekka nieszczelnosc... ale dostalem dobry patent na sprawdzanie szczelnosci od chlopakow z V-tech-u w ZS ale dalej to samo.....
zrobilem maly patent z ktorego nikt nie bedzie zadowolony :-P
ale dziala i funkcjonuje pod obciazenie 2.1 czasem 2.2 ale to zadkosc na BC sie pojawia poszukiwania N75 i dalej sie zobaczy co i jak :)
Ostatnio zmieniony 2012-09-14, 11:25 przez Kazikboy, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Kazikboy, zauważyłem ostatnio że spadło mi ciśnienie doładowania - max 1,7 średnio 1,5 do 1,6. Możesz zdradzić swój patent na sprawdzenie szczelności? Posprawdzałem szczelność wszystkich podciśnień i niby jest ok, nie sprawdzałem jeszcze grubych przewodów od intercoolera (ogólnie tych do których dostęp jest od spodu auta, ze względu na brak kanału). Wymieniłem DV na nówkę z ASO, ale myślę jeszcze nad N75. Rozumiem że nie ma możliwości sprawdzenia tego zaworu dynamicznie? (w sensie dziwnego zachowania podczas jazdy). Jest możliwość podpięcia N75 od s4 B5 ? bo takich na chwilę obecną dysponuję.
Ostatnio zmieniony 2013-01-17, 11:54 przez Pawel27, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Pawel27, powiem tak kupuj najtańszy filtr paliwa z 1.8T obojętnie czy a4 czy pasat jest takiej samej średnicy prawie co dolot lekko uzupełniasz izolacja ściągasz dolot zaraz za przepływką instalujesz filtr paliwa i poprzez niego masz redukcje na wężyk paliwowy którym podajesz ciśnienie powietrza i słuchasz czy gdzieś syczy
co do n75 chyba w 2,2t działają one inaczej niż w innych turbo ale pewny nie jestem kolego
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Kazikboy, Patent fajny. W gazownictwie i chłodnictwie są dostępne fajne "szpraje" do wykrywania nieszczelności, wytwarzają albo pianę albo wielkiego bąbla wskazującego gdzie szukać dokładniej.

N75 to N75, idea jest ta sama wszędzie jedynie kształt i wymiary zaworków różne, czasami nawet zabudowane są w muszli po stronie zimnej omawianej turbiny, np. 2.5TFSI 340KM.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Panowie gdzieś czytałem wypowiedź kolegi JAga raczej jak źle pamiętam przepraszam za pomyłkę że w zimowych warunkach doładowanie na BC jest niższe tylko o ile aby było wiadomo że dobrze jest ??
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Kazikboy, to normalne. Dlaczego ?.
Np. przy 0*C w 1m^3 jest więcej tlenu niż 1m^3 przy temperaturze 20*C. ECU mierzy ilość i temperaturę i na tej podstawie wylicza dawkę, kąt zapłonu i przede wszystkim doładowanie.
Pisałem jakiś czas temu na SB o tym ;), poszukaj.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-02-11, 22:19 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Panowie jakiej średnicy są przewody podciśnieniowe (te o mniejszej średnicy). Chciałbym wymienić na silikonowe i tu też pytanie gdzie je kupić? i ile metrów trzeba?
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Paweł jedź do gazownika... Ja na warsztacie mam różne grubości tych silikonów więc idzie coś dobrać :P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie wiem czy silikon bez wzmocnienia to dobry pomysł przy doładowanym silniku. Lepiej użyj normalnych ale lepszej jakości np Parker, elastyczne nawet po kilku latach a przy tym bardzo wytrzymałe.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Rzeczywiście silikon może być za miękki przy tej średnicy...ale właśnie ..kurcze nikt nie pamięta średnicy? dostęp do garażu będę miał jutro i to na krótki okres czasu, a chciałem za jednym zamachem wymieć gumki
Edit: 4 - 5 mm wewnętrznej średnicy? ktoś może potwierdzć?
Ostatnio zmieniony 2013-02-17, 20:45 przez Pawel27, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

a co tam odświeżę kotleta :D takie tam skriny i litania od ECU:
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

bład stukowców wynikał z próby oszustwa poprzez podpięcie innych nie zamontowanych do bloku czujników reszta to błędy powstałe po przejechaniu 700kilometrów powtarzalny bład to czujnik Halla g40

Fleks siekiera czy w całości w kontener :P :help:
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Takie screeny za bardzo nic nie dają... logi statyczne i dynamiczne ale w tym silniku to też za wiele nie podpowiada.
Lista błędów spora, piszesz o stukowcu którego tam nie ma i tylko powtarzającym się Halla gdy tam jest więcej niż tylko Hall.
Jedyne co mogę powiedzieć to Lambda stoi i napięcie ciut za niskie nawet jak na wskazanie w ECU.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”