[S4-2.2T AAN] Problem z doładowaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
miniekzgr
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2012-01-28, 00:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: miniekzgr »

Turbawaka ma delikatne luzy,ale jak najbardziej dopuszczalne.Oleju nie ubywa.Nie dymi na niebiesko.Na forum ATQ wyczytałem,że jak N75 odpiety to właśnie ładowało 1.5...
W Mojej małej kolekcji :
Audi S8 D2

VW Golf mk3 GTI

Suzuki GSXR

VW Polo 86cf2
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Koledzy nie mają racji, jest jak piszesz, na odpiętej wtyczce n75 sprężarka załaduje 1.4 max 1.5bara (BC), czyli tyle ile jest w stanie utrzymać sprężyna WG.
Dalej myślę że masz gdzieś dziurę.

[ Dodano: 2012-09-08, 21:11 ]
Wykręć jak była tą śrubę z WG, bo to nic nie daje poza ewentualnym nagłym przerostem ciśnienia z robiącego się niższego skoku zaworu WG a więc tworzącego się tzw "ciasnego/wąskiego gardła".
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Odpięty N75 oznacza, że WG nie upuści spalin bokiem gorącej części turbo i wspomniane przeładuje wprowadzając motronica w tryb awaryjny. Twoja irytacja sięga zapewne zenitu. A jest możliwość, że WG ma nieszczelność i popuszcza spaliny bokiem ?. Nie chce mi się patrzeć ale co powiedzieli na APmotorsporcie na wspomniane objawy o to już jakiś czas się z brakiem doładowania bujasz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kk84, wybacz za pytanie ale wiesz w ogóle jak dział WG i n75 w AAN?
Nie che mi się tego tołkować.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Sądzę, że chyba wiem :roll:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

N75 w stanie spoczynku czyli jak wtyczka odpięta jest otwarty na dwa króćce i podaje ciśnienie na membranę WG, otwierając go bardziej wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ten schemat ma błąd, WG jest źle ustawiony, od lat go wszędzie wklejają/powtarzają i nikt nie zamierza tego poprawić na żadnym forum. Chyba sam to zrobię choćby w paincie.

Tak to powinno wyglądać
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-09-08, 23:02 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

W obrazku wklejony gdyby tak było faktycznie w rzeczywistości to spaliny by doszczelniały klapkę WG.
Awatar użytkownika
miniekzgr
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2012-01-28, 00:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: miniekzgr »

J.A.G rozbierałem cały dolot..ZERO.Ale jak się zawezme to w poniedziałek jeszcze raz wszsytko rozbiore.

A co myślicie Panowie o świecach?Mam NGK,a czytałem ze polecają BOSCHA,czytałem też że wina może być w świecach.

kk84 Racja,długo.Ale w sumie nie cały czas o to walczyłem były też inne kłody.

W sumie jest lepiej niż jak kupiłem wtedy było 1.5...
W Mojej małej kolekcji :
Audi S8 D2

VW Golf mk3 GTI

Suzuki GSXR

VW Polo 86cf2
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

a ja dodam ze lekko mnie niepokoi dzwiek ciaglej regulacji cisnienia jakby DV-ka obecnie bloo-off sie otwierał i zamykał ciagle takie sekundowe upusty i to od 2tyś obrotow prawie ze teraz pytanie czy to n75 ciagle WG czy jak wczoraj pod gorke mialem chwile 1.9 ale to sztuka wydusic a na odpietym n75 1.6 dobijało nie wiecej...


ps. zabawa blofem powoduje ze pali wiecej od mojej :shock:
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Świece może i mają co nieco do tego ale walnięte a nie marka. NGK sam mam i ładowanie jest jak trzeba.
Kazikboy pisze:DV-ka obecnie bloo-off sie otwierał i zamykał ciagle takie sekundowe upusty
DV czy Blow'em steruje ciśnienie panujące w kolektorze ssącym, więc skoro upuszcza przy dodawaniu gazu jest nieszczelny lub nie potrafi utrzymać tego ciśnienia (co dalej = nieszczelność)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
miniekzgr
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2012-01-28, 00:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: miniekzgr »

Więc od nowa szukanie.Dobra a możesz mnie jakoś naprowadzić gdzie najczęściej jest jakieś np.pęknięcie któregoś z węzy?Bo opaski na bank wszystkie dokręcone.
W Mojej małej kolekcji :
Audi S8 D2

VW Golf mk3 GTI

Suzuki GSXR

VW Polo 86cf2
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

dobra posiedzialem troche dzis przy urku z braku checi na wymiane maglownicy u mnie...
zaslepialem podcisnienie otwierania zaworu DV bez roznicy...
poczym odlaczylem podcicnienie otwierajace WG za zaworkiem N75
rezultat 2.6 na kompterze i teraz tak czy N75 siada i za wczesnie sie otwiera czy map sensor sie sypie ze za szybko otwiera N75 bo nic innego raczej nie moze wspoldzialac z N75 czy sie myle ??
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W sumie to każda z gum + sam IC. Obadaj tą karbowaną pod spodem przed ickiem. Samego blowa sprawdź skoro coś tam popuszcza.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”