[A6 C4] [A6 ABC] Włącznik wentylatorów is dead

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

[A6 C4] [A6 ABC] Włącznik wentylatorów is dead

Post autor: Cyzio »

Witam.
Jako że na zewnątrz ciepełko, temperatura na wskaźniku nagle skoczyła do ponad 90* po czym wywaliło płyn chłodniczy ze zbiorniczka i zapaliła się kontrolka ostrzegawcza... wiatraki nie współpracują.
Na krótko jest gitarra, więc włącznik is dead.

Jaki włącznik wiatraków zamówić ?? na alledrogawo widzę 2 i 3 pinowe (?), u mnie siedzi 3 pinowy chyba..., ale może jakiś konkretny polecacie ??

Jak to jest z tymi wiatrakiami ?? Startują razem czy powinny się włączyć osobno przy określonych temperaturach ??

Rozstałem się z audicką na chwilę i już fochy stroi.,.. :-/

//dodano tagi
Casian
Ostatnio zmieniony 2015-09-14, 19:49 przez Cyzio, łącznie zmieniany 1 raz.
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

A termostat panie dzieju to na pewno się nie zacina? Włącznik nawet z 80tki pasuje zależy czy 2 czy 3pin (jedno i dwu biegowe)

[ Dodano: 2012-05-03, 21:07 ]
Nawet na pewno termostat bo 2 biegi na raz raczej nie padają, włączyłby się drugi bieg. Podgrzej go zapalniczką czy kuchenka i omomierzem sprawdź czy załącza poszczególne biegi.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

J.A.G napisał/a:
A termostat panie dzieju to na pewno się nie zacina? Włącznik nawet z 80tki pasuje zależy czy 2 czy 3pin (jedno i dwu biegowe)

[ Dodano: 2012-05-03, 21:07 ]
Nawet na pewno termostat bo 2 biegi na raz raczej nie padają, włączyłby się drugi bieg. Podgrzej go zapalniczką czy kuchenka i omomierzem sprawdź czy załącza poszczególne biegi.


Faktycznie może to przez termostat, zasugerowałem się tym, że włącznik może być uszkodzony, bo po zmostkowaniu kostki wiatraki ruszyły i temp od razu spadła.
A z termostatem od początku istnienia A6 w rodzinie, mam delikatny wałek bo ciężko audinę było zagrzać, a tu taka niespodzianka Jak ją pałowałem na jeziorze to było 90*.
W razie W termostat mam ze sobą więc jak chłopaki wrócą w przyszłym tyg to może się uda go zmienić
Rezystancję czujnika również zmierzę.
Dzięki J.A.G

EDYTA

[ Dodano: 2012-05-15, 23:51 ]
Audicka dotarła... normalnie się ucieszyłem
Dzisiaj przejechane ok 150km, temp płynu ponad 60 stopni, czasami wzrastała do 80 - 90 i spadała - prawie non stop trasa, 5 bieg.
Generalnie muszę na podnośnik jechać, nie ma opcji zdjąć wtyczki z termowyłącznika.
Zaspawał się hehehehehe. Zobaczymy.
_________________


EDYTA 2

Udało się zdjąć wtyczkę z termowyłącznika, zzieleniała ale poczyściłem styki, psiknąłem troszkę kontaktem i działa. Oporności mierzyłem ale jakieś magiczne cyferki mi się pokazywały i nie wiem o co z tym chodziło heheh.

Zagrzałem maszynę do 90stopni i wentyle ruszyły, na 1szym biegu ale ruszyły.
Wniosek taki - wystarczy poruszać heheh

Temat w zasadzie do kosza. Dziękuję za uwagę :ok:
Pozdrawiam.
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Cyzio pisze:Oporności mierzyłem ale jakieś magiczne cyferki mi się pokazywały i nie wiem o co z tym chodziło heheh.
Ten czujnik ma dwa stany, pełne zwarcie i rozwarcie z oporem w nieskończoność, chyba że zaśniedziałe wszystko to faktycznie jakieś dziwne cyferki może pokazać miernik.
Dziwne że zaszło wilgocią i zaśniedziało skoro kostka jest w gumowym, dość szczelnym kapturku. Może jest spękany, skruszony albo sam czujnik puszcza płyn na styki.
Temat na pewno nie do kosza, przyda się :ok:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

Sam termowyłącznik jest również do wymiany bo - wtyczka instalacji ma na sobie takie jakby prowadzenie, gdzie na gnieździe termowyłącznika tego nie było (jakiś zamiennik może)
Wtyczka była po prostu wciśnięta w gniazdo na siłę, plus to że styki były właśnie zaśniedziałe. Osłonka gumowa była niby na swoim miejscu.
Zapobiegawczo może jeszcze zrobię pstryczek przełączniczek w środku jakby termowyłącznik miał współpracy odmówić...,. co by motorka nie zagotować ;-)
Działać, działa ale ten termowyłącznik mi się nie podoba.
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

Podepnę się do tematu.

Przy nagrzaniu i przejściu temperatury na powyżej 90 stopni nie włączają się wentylatory.
Nie chodzą i temperatura rośnie.

W którym miejscy znajduje się włącznik wentylatora??( rozumiem że ten włącznik to czujnik?)
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

Domel,
Domel pisze:W którym miejscy znajduje się włącznik wentylatora??( rozumiem że ten włącznik to czujnik?)
Komora silnika w prawym dolnym rogu chłodnicy. Patrząc z przodu auta.

Zdejmij wtyczkę, zmostkuj w niej piny kawałkiem kabla i sprawdzisz czy wiatraki startują.
Tylko nie pamiętam dokładnie które to były piny. Za dużo opcji tam nie ma ;-)
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

Dzięki :)
już go mam.
są trzy przewody, czyli teraz kawałem przewodu i próbować łączyć.
I jeśli w którejś konfiguracji chodzą to szukać winy w tym czujniku?
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

Domel,

Przeczytaj ten temat na spokojnie od początku ;-)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

No i uważaj żeby cię nie wciągnęło w wentylator za krawat np
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

Nie wciągnęło za nic :)
na krótko chodziło, wymieniłem czujnik i już chodzą wiatraki. Nagrzałem dobrze auto i wszystko chodzi.

Dziękuję za pomoc
Alex400
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-02-03, 10:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Alex400 »

Witam!! Podepnę się pod temat.
W moje 100 c4 2.6 mam problem z wentylatorami, a mianowicie wymieniłem już trzeci włącznik i żaden n.działa. Wentylatory na krótko działają(na 1 i 2 biegu). Sprawdzałem miernikiem włącznik ale się nie włącza nawet jak na silniku jet 100-110(stary sprawdzałem na palniku i się włącz po chwili grzania). Pomysły mi się skończyły co to może być.
Płyn wymieniłem termostat też.
Może chłodnica jest zawalona jakimś syfem ale jak odkręcam czujnik to czysty płyn leci. Podczas jazdy nie trzyma temperatury(w mojej 80-ce jak stanęło n 90 tak zawsze jest), a tu się chwieje temperatura. Jeśli toś miał podobny problem to prozę o pomoc. :cry:
Alex400
AUDI 80 1.8 S
AUDI 100 C4 2.6
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

No to masz sprawne wentylatory i czujniki/włączniki a problem leży w układzie chłodzenia. Skoro temp się waha to musi być coś z termostatem albo masz jakiś lekki przedmuch pod głowicą. Drożność chodnicy sprawdzałeś, wygląda jakby płyn w chłodnicy nie zdążył na tyle szybko przez nią przepływać by złapać te 100C.

Jednak ci powiem, że prędzej masz to co ja kiedyś w A80 - źle skalibrowany/grzebany (przez kogoś) wskaźnik temp który ci zawyża, do tego prawdopodobnie walnięty czujnik temp skoro się waha - to częsta ich usterka. Temp prawdopodobnie masz prawidłową, zegar ci zawyża po prostu.
Nie wiem dokładnie czy w C4 jest ale w A80 był z tyłu licznika potencjometr do kalibrowania wskaźnika/zegara temp (od str wskaźnika stanu paliwa również był taki)

No i jak człowiek przywitaj się w dziale do tego przewidzianym :-P
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Alex400
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-02-03, 10:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Alex400 »

Już się przywitałem :-D
Jeśli chodzi o przedmuch pod głowicą, to tego n.wiem (Jak to sprawdzić ??). Płynu mi n.ubywa a silnik chodzi równo i całkiem dobrze. Był wyjęty niedawno bo kolektory wydechowe musiałem naprawić (szpilki się urwały). Co do chłodnicy tego n.jestem pewien czy jest drożna. Ewentualnie jak wyczyścić albo może lepiej zmienić?
Niestety auto kupiłem od gościa który na niczym się n.znał a majstrował (więcej popsuł niż zrobił) i teraz właśnie takie kwiatki wychodzą.

[ Dodano: 2013-02-11, 20:19 ]
Co się tyczy licznika to też była niezła zabawa żeby wszystko chodziło.
Co się tyczy temperatury to na wskaźniku mam 100 C i wtedy zaczyna mi płynu przybywać w zbiorniczku wyrównawczym. Ale to chyba normalne przy takiej temp??? :-|
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Alex400, łącznie zmieniany 1 raz.
Alex400
AUDI 80 1.8 S
AUDI 100 C4 2.6
Lukasz_2405
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2012-10-15, 16:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: Lukasz_2405 »

I ja również się podepnę :-P wiatraki na działają przekaźnik trybi a do termowlacznika nie dochodzi prąd. Gdzie szukać przyczyny ?
Jakis 2 czujnik gdzieś jest ?
Ostatnio zmieniony 2013-07-20, 11:14 przez Lukasz_2405, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”