[A6 C4] [A6 ABC] Włącznik wentylatorów is dead
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
[A6 C4] [A6 ABC] Włącznik wentylatorów is dead
Witam.
Jako że na zewnątrz ciepełko, temperatura na wskaźniku nagle skoczyła do ponad 90* po czym wywaliło płyn chłodniczy ze zbiorniczka i zapaliła się kontrolka ostrzegawcza... wiatraki nie współpracują.
Na krótko jest gitarra, więc włącznik is dead.
Jaki włącznik wiatraków zamówić ?? na alledrogawo widzę 2 i 3 pinowe (?), u mnie siedzi 3 pinowy chyba..., ale może jakiś konkretny polecacie ??
Jak to jest z tymi wiatrakiami ?? Startują razem czy powinny się włączyć osobno przy określonych temperaturach ??
Rozstałem się z audicką na chwilę i już fochy stroi.,..
//dodano tagi
Casian
Jako że na zewnątrz ciepełko, temperatura na wskaźniku nagle skoczyła do ponad 90* po czym wywaliło płyn chłodniczy ze zbiorniczka i zapaliła się kontrolka ostrzegawcza... wiatraki nie współpracują.
Na krótko jest gitarra, więc włącznik is dead.
Jaki włącznik wiatraków zamówić ?? na alledrogawo widzę 2 i 3 pinowe (?), u mnie siedzi 3 pinowy chyba..., ale może jakiś konkretny polecacie ??
Jak to jest z tymi wiatrakiami ?? Startują razem czy powinny się włączyć osobno przy określonych temperaturach ??
Rozstałem się z audicką na chwilę i już fochy stroi.,..
//dodano tagi
Casian
Ostatnio zmieniony 2015-09-14, 19:49 przez Cyzio, łącznie zmieniany 1 raz.
II V-ce Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
A termostat panie dzieju to na pewno się nie zacina? Włącznik nawet z 80tki pasuje zależy czy 2 czy 3pin (jedno i dwu biegowe)
[ Dodano: 2012-05-03, 21:07 ]
Nawet na pewno termostat bo 2 biegi na raz raczej nie padają, włączyłby się drugi bieg. Podgrzej go zapalniczką czy kuchenka i omomierzem sprawdź czy załącza poszczególne biegi.
[ Dodano: 2012-05-03, 21:07 ]
Nawet na pewno termostat bo 2 biegi na raz raczej nie padają, włączyłby się drugi bieg. Podgrzej go zapalniczką czy kuchenka i omomierzem sprawdź czy załącza poszczególne biegi.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
J.A.G napisał/a:
A termostat panie dzieju to na pewno się nie zacina? Włącznik nawet z 80tki pasuje zależy czy 2 czy 3pin (jedno i dwu biegowe)
[ Dodano: 2012-05-03, 21:07 ]
Nawet na pewno termostat bo 2 biegi na raz raczej nie padają, włączyłby się drugi bieg. Podgrzej go zapalniczką czy kuchenka i omomierzem sprawdź czy załącza poszczególne biegi.
Faktycznie może to przez termostat, zasugerowałem się tym, że włącznik może być uszkodzony, bo po zmostkowaniu kostki wiatraki ruszyły i temp od razu spadła.
A z termostatem od początku istnienia A6 w rodzinie, mam delikatny wałek bo ciężko audinę było zagrzać, a tu taka niespodzianka Jak ją pałowałem na jeziorze to było 90*.
W razie W termostat mam ze sobą więc jak chłopaki wrócą w przyszłym tyg to może się uda go zmienić
Rezystancję czujnika również zmierzę.
Dzięki J.A.G
EDYTA
[ Dodano: 2012-05-15, 23:51 ]
Audicka dotarła... normalnie się ucieszyłem
Dzisiaj przejechane ok 150km, temp płynu ponad 60 stopni, czasami wzrastała do 80 - 90 i spadała - prawie non stop trasa, 5 bieg.
Generalnie muszę na podnośnik jechać, nie ma opcji zdjąć wtyczki z termowyłącznika.
Zaspawał się hehehehehe. Zobaczymy.
_________________
EDYTA 2
Udało się zdjąć wtyczkę z termowyłącznika, zzieleniała ale poczyściłem styki, psiknąłem troszkę kontaktem i działa. Oporności mierzyłem ale jakieś magiczne cyferki mi się pokazywały i nie wiem o co z tym chodziło heheh.
Zagrzałem maszynę do 90stopni i wentyle ruszyły, na 1szym biegu ale ruszyły.
Wniosek taki - wystarczy poruszać heheh
Temat w zasadzie do kosza. Dziękuję za uwagę
Pozdrawiam.
A termostat panie dzieju to na pewno się nie zacina? Włącznik nawet z 80tki pasuje zależy czy 2 czy 3pin (jedno i dwu biegowe)
[ Dodano: 2012-05-03, 21:07 ]
Nawet na pewno termostat bo 2 biegi na raz raczej nie padają, włączyłby się drugi bieg. Podgrzej go zapalniczką czy kuchenka i omomierzem sprawdź czy załącza poszczególne biegi.
Faktycznie może to przez termostat, zasugerowałem się tym, że włącznik może być uszkodzony, bo po zmostkowaniu kostki wiatraki ruszyły i temp od razu spadła.
A z termostatem od początku istnienia A6 w rodzinie, mam delikatny wałek bo ciężko audinę było zagrzać, a tu taka niespodzianka Jak ją pałowałem na jeziorze to było 90*.
W razie W termostat mam ze sobą więc jak chłopaki wrócą w przyszłym tyg to może się uda go zmienić
Rezystancję czujnika również zmierzę.
Dzięki J.A.G
EDYTA
[ Dodano: 2012-05-15, 23:51 ]
Audicka dotarła... normalnie się ucieszyłem
Dzisiaj przejechane ok 150km, temp płynu ponad 60 stopni, czasami wzrastała do 80 - 90 i spadała - prawie non stop trasa, 5 bieg.
Generalnie muszę na podnośnik jechać, nie ma opcji zdjąć wtyczki z termowyłącznika.
Zaspawał się hehehehehe. Zobaczymy.
_________________
EDYTA 2
Udało się zdjąć wtyczkę z termowyłącznika, zzieleniała ale poczyściłem styki, psiknąłem troszkę kontaktem i działa. Oporności mierzyłem ale jakieś magiczne cyferki mi się pokazywały i nie wiem o co z tym chodziło heheh.
Zagrzałem maszynę do 90stopni i wentyle ruszyły, na 1szym biegu ale ruszyły.
Wniosek taki - wystarczy poruszać heheh
Temat w zasadzie do kosza. Dziękuję za uwagę
Pozdrawiam.
II V-ce Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ten czujnik ma dwa stany, pełne zwarcie i rozwarcie z oporem w nieskończoność, chyba że zaśniedziałe wszystko to faktycznie jakieś dziwne cyferki może pokazać miernik.Cyzio pisze:Oporności mierzyłem ale jakieś magiczne cyferki mi się pokazywały i nie wiem o co z tym chodziło heheh.
Dziwne że zaszło wilgocią i zaśniedziało skoro kostka jest w gumowym, dość szczelnym kapturku. Może jest spękany, skruszony albo sam czujnik puszcza płyn na styki.
Temat na pewno nie do kosza, przyda się
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
Sam termowyłącznik jest również do wymiany bo - wtyczka instalacji ma na sobie takie jakby prowadzenie, gdzie na gnieździe termowyłącznika tego nie było (jakiś zamiennik może)
Wtyczka była po prostu wciśnięta w gniazdo na siłę, plus to że styki były właśnie zaśniedziałe. Osłonka gumowa była niby na swoim miejscu.
Zapobiegawczo może jeszcze zrobię pstryczek przełączniczek w środku jakby termowyłącznik miał współpracy odmówić...,. co by motorka nie zagotować
Działać, działa ale ten termowyłącznik mi się nie podoba.
Wtyczka była po prostu wciśnięta w gniazdo na siłę, plus to że styki były właśnie zaśniedziałe. Osłonka gumowa była niby na swoim miejscu.
Zapobiegawczo może jeszcze zrobię pstryczek przełączniczek w środku jakby termowyłącznik miał współpracy odmówić...,. co by motorka nie zagotować
Działać, działa ale ten termowyłącznik mi się nie podoba.
II V-ce Mister zlotu `13
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
Domel,
Zdejmij wtyczkę, zmostkuj w niej piny kawałkiem kabla i sprawdzisz czy wiatraki startują.
Tylko nie pamiętam dokładnie które to były piny. Za dużo opcji tam nie ma
Komora silnika w prawym dolnym rogu chłodnicy. Patrząc z przodu auta.Domel pisze:W którym miejscy znajduje się włącznik wentylatora??( rozumiem że ten włącznik to czujnik?)
Zdejmij wtyczkę, zmostkuj w niej piny kawałkiem kabla i sprawdzisz czy wiatraki startują.
Tylko nie pamiętam dokładnie które to były piny. Za dużo opcji tam nie ma
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2013-02-03, 10:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
Witam!! Podepnę się pod temat.
W moje 100 c4 2.6 mam problem z wentylatorami, a mianowicie wymieniłem już trzeci włącznik i żaden n.działa. Wentylatory na krótko działają(na 1 i 2 biegu). Sprawdzałem miernikiem włącznik ale się nie włącza nawet jak na silniku jet 100-110(stary sprawdzałem na palniku i się włącz po chwili grzania). Pomysły mi się skończyły co to może być.
Płyn wymieniłem termostat też.
Może chłodnica jest zawalona jakimś syfem ale jak odkręcam czujnik to czysty płyn leci. Podczas jazdy nie trzyma temperatury(w mojej 80-ce jak stanęło n 90 tak zawsze jest), a tu się chwieje temperatura. Jeśli toś miał podobny problem to prozę o pomoc.
W moje 100 c4 2.6 mam problem z wentylatorami, a mianowicie wymieniłem już trzeci włącznik i żaden n.działa. Wentylatory na krótko działają(na 1 i 2 biegu). Sprawdzałem miernikiem włącznik ale się nie włącza nawet jak na silniku jet 100-110(stary sprawdzałem na palniku i się włącz po chwili grzania). Pomysły mi się skończyły co to może być.
Płyn wymieniłem termostat też.
Może chłodnica jest zawalona jakimś syfem ale jak odkręcam czujnik to czysty płyn leci. Podczas jazdy nie trzyma temperatury(w mojej 80-ce jak stanęło n 90 tak zawsze jest), a tu się chwieje temperatura. Jeśli toś miał podobny problem to prozę o pomoc.
Alex400
AUDI 80 1.8 S
AUDI 100 C4 2.6
AUDI 80 1.8 S
AUDI 100 C4 2.6
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
No to masz sprawne wentylatory i czujniki/włączniki a problem leży w układzie chłodzenia. Skoro temp się waha to musi być coś z termostatem albo masz jakiś lekki przedmuch pod głowicą. Drożność chodnicy sprawdzałeś, wygląda jakby płyn w chłodnicy nie zdążył na tyle szybko przez nią przepływać by złapać te 100C.
Jednak ci powiem, że prędzej masz to co ja kiedyś w A80 - źle skalibrowany/grzebany (przez kogoś) wskaźnik temp który ci zawyża, do tego prawdopodobnie walnięty czujnik temp skoro się waha - to częsta ich usterka. Temp prawdopodobnie masz prawidłową, zegar ci zawyża po prostu.
Nie wiem dokładnie czy w C4 jest ale w A80 był z tyłu licznika potencjometr do kalibrowania wskaźnika/zegara temp (od str wskaźnika stanu paliwa również był taki)
No i jak człowiek przywitaj się w dziale do tego przewidzianym
Jednak ci powiem, że prędzej masz to co ja kiedyś w A80 - źle skalibrowany/grzebany (przez kogoś) wskaźnik temp który ci zawyża, do tego prawdopodobnie walnięty czujnik temp skoro się waha - to częsta ich usterka. Temp prawdopodobnie masz prawidłową, zegar ci zawyża po prostu.
Nie wiem dokładnie czy w C4 jest ale w A80 był z tyłu licznika potencjometr do kalibrowania wskaźnika/zegara temp (od str wskaźnika stanu paliwa również był taki)
No i jak człowiek przywitaj się w dziale do tego przewidzianym
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2013-02-03, 10:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
Już się przywitałem
Jeśli chodzi o przedmuch pod głowicą, to tego n.wiem (Jak to sprawdzić ??). Płynu mi n.ubywa a silnik chodzi równo i całkiem dobrze. Był wyjęty niedawno bo kolektory wydechowe musiałem naprawić (szpilki się urwały). Co do chłodnicy tego n.jestem pewien czy jest drożna. Ewentualnie jak wyczyścić albo może lepiej zmienić?
Niestety auto kupiłem od gościa który na niczym się n.znał a majstrował (więcej popsuł niż zrobił) i teraz właśnie takie kwiatki wychodzą.
[ Dodano: 2013-02-11, 20:19 ]
Co się tyczy licznika to też była niezła zabawa żeby wszystko chodziło.
Co się tyczy temperatury to na wskaźniku mam 100 C i wtedy zaczyna mi płynu przybywać w zbiorniczku wyrównawczym. Ale to chyba normalne przy takiej temp???
Jeśli chodzi o przedmuch pod głowicą, to tego n.wiem (Jak to sprawdzić ??). Płynu mi n.ubywa a silnik chodzi równo i całkiem dobrze. Był wyjęty niedawno bo kolektory wydechowe musiałem naprawić (szpilki się urwały). Co do chłodnicy tego n.jestem pewien czy jest drożna. Ewentualnie jak wyczyścić albo może lepiej zmienić?
Niestety auto kupiłem od gościa który na niczym się n.znał a majstrował (więcej popsuł niż zrobił) i teraz właśnie takie kwiatki wychodzą.
[ Dodano: 2013-02-11, 20:19 ]
Co się tyczy licznika to też była niezła zabawa żeby wszystko chodziło.
Co się tyczy temperatury to na wskaźniku mam 100 C i wtedy zaczyna mi płynu przybywać w zbiorniczku wyrównawczym. Ale to chyba normalne przy takiej temp???
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Alex400, łącznie zmieniany 1 raz.
Alex400
AUDI 80 1.8 S
AUDI 100 C4 2.6
AUDI 80 1.8 S
AUDI 100 C4 2.6
-
- Adept
- Posty: 19
- Rejestracja: 2012-10-15, 16:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
I ja również się podepnę wiatraki na działają przekaźnik trybi a do termowlacznika nie dochodzi prąd. Gdzie szukać przyczyny ?
Jakis 2 czujnik gdzieś jest ?
Jakis 2 czujnik gdzieś jest ?
Ostatnio zmieniony 2013-07-20, 11:14 przez Lukasz_2405, łącznie zmieniany 1 raz.