[FWD] Geometria Audi 100 2.5 TDI

Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

[FWD] Geometria Audi 100 2.5 TDI

Post autor: Casian »

Witam.

Mam pytanie. Byłem na ustawieniu zbieżności, gdyż ścina mi zewnętrzne strony przednich opon. Opony 2 letnie prawie nówki a już są łyse po zewnetrznej.
Więc do działa, geometria ustawiona, wszelkie luzy w zawieszeniu wyeliminowane. Niby gra i buczy. Byłem na mazurach byłem w Chorwacji troszkę km się zrobiło. Mineęo 2 m-ce od zbieżności i znów widzę że rant opony znów jest starty.
Na zlocie Michaleo doradził aby ustawiać zbieżność tak aby dane katalogowe odrzucić i próbować ustawić je bardziej w negatywnie.. I wyrobić sobie swoje dane tak aby nie ścinało opon. Może ktoś miał podobne problem i jakoś z tego wybrnął? Albo dane jakie powinny być wartości dla FWD w audi 100 ? Niby mam zawieszenie 1BE.. czyli zestawy fabryczne sportowe.. Dodam że jeżdżę na 15 cali opona to 205/60/15 ciśnienie wg fabryki 2,3 BARA..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Jak masz 1BE to mogli ci ustawić źle, bo jak ja ustawiałem to się pytali najpierw jaki silnik, a puźniej jak powiedziałem im ze mam zmienioną zawieche to sprawdzali po zawieszeniach i okazało sie że i tak nie da rady ustawić ich dobrze.

Tak czy inaczej robisz to na kompach czy na sznurkach bo u mnie montują tyle zwierciadeł na kołach że aż dziw że potrzebują książek...
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

na laserach robią... zakładają 4 urządzenia na koła.. i mierzą..

A może ktos zna wartości jakie powinny być przy zawieszeniu 1BE.. ?
Ostatnio zmieniony 2013-08-27, 17:10 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Zdjęcia zapożyczone z audiklub.org :

1

2
Ostatnio zmieniony 2013-08-27, 18:03 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Czyli ma być -1 w pochyleniu koła ? I nie ma znaczenia jakie to zawieszenie .. ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Dla Ciebie 3 kolumna od lewej pozycja 25.

Masz jakiś wydruk ze stacji?
Ostatnio zmieniony 2013-08-27, 18:24 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Wydruk gdzieś mam ale muszę poszukać...
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

wydruk gdzieś się zapodział.. :( A takie mam hipotetyczne pytanie jeżeli geometria jest OK czyli ustawiona książkowo, a auto ciągnie w prawa stronę i opona właśnie przednia prawa jest targana to co może być przyczyną ? Magiel ? walnięty MacPherson ? Krzywe drążki ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

jeśli możesz daj foto bierznika oponu tak aby był widoczny na całej szerokości opony, chodzi Ci że opony są wycięte po obydwóch brzegach czy tylko po zewnętrznych krawędziach opon, w sensfie od frontu felgi?
jeśli to pierwsze, to za niskie ciśnie w oponach, często winny jest manometr który jesli jest uszkodzony i pokazuje złe wartości.
auto masz w automacie czy manulau?
jesli w automacie ustaw nieco większą, rozbieżność o około 0,5st
no i jeszcze jedno pytanie, czy takie zużycie opon nie jest wynikiem Twojego stylu jazdy, że np szybko pokonujesz ronda, zakręty, jeśli jeździsz szybko to pozostaje Ci tylko albo zacząć zwalniać, na zakrętach, albo pogodzić się z częstymi wydatkami na opony,

ale generalnie raczej bym obstawiał na zbyt zbierzne koła,
ze względu na miękkie zawieszenie, w sensie elementy metalowo gumowe na wachaczach na mocowaniu koła so przedniej pół-ramy, i na łączeniu ze stabilizatorem, a także miękkich poduszkach mocowania przedniej pó-łramy, i to że zamienniki są jeszcze bardziej miękkie, to ppodczas kiedy przednie koła przekazują napęd, przednie koła przemieszczają się do przodu względem, nadwozia również w na zawieszeniu półramy, i poprzez układ dźwigniowy na drążkach kierowniczych, powoduje samoczynne zwiększanie, zbieżności, przy automacie efekt jest spotęgowany, również częst skręcaniu niemal do oporu powoduje że zewnętrzne koła nieco za mocno skręcają, ale za to przeważnie jest opdpowiedzialny zły kąt wyprzedzenia sworznia zwrocnicy, i zły kąt pochylenia sworznia zwrotnicy.


P.S. ma ktoś może rozpiskę pęłną przedniej geometrii w C4?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Powiedz, bo ciekaw jestem, jak ustawić te dwa ostatnie parametry?
To, że jedno z kół skręca bardziej jest winą nie pochylenia i kąta wyprzedzenia sworznia, bo to nie ulega jakiejkolwiek regulacji a budowy ukł kierowniczego z przestarzałą zwrotnicą, przekładnią i skośnie ustawionymi drążkami kierowniczymi do przekładni i zwrotnicy.
arwam pisze:chodzi Ci że opony są wycięte po obydwóch brzegach czy tylko po zewnętrznych krawędziach opon, w sensfie od frontu felgi?
Ale żeś to zamotał :mrgreen: po zewnętrznej oznacza po zewnętrznej a nie po obu str opony.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

arwam pisze:P.S. ma ktoś może rozpiskę pęłną przedniej geometrii w C4?
Popatrz wyżej na mój post.
Sprzedany :(
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

J.A.G pisze:To, że jedno z kół skręca bardziej jest winą nie pochylenia i kąta wyprzedzenia sworznia, bo to nie ulega jakiejkolwiek regulacji a budowy ukł kierowniczego z przestarzałą zwrotnicą, przekładnią i skośnie ustawionymi drążkami kierowniczymi do przekładni i zwrotnicy.
rozrysuj sobie układ kierowniczy. to że drążki są skośne ma właśnie na celu spowodowanie żeby wewnętrzne koła się bardziej skręcały, żęby poprawić to do stanu należytego należałoby poprawnie wyregulować jeszcze zbierzność, ( musi być rozbierzność, nawet małe różnice przy kołach na wprost się przekładają na całkiem spore różnice przy skręconych kołach.
żeby poprawić tą sytuację z konstrukcyjnego punktu widzenia należałoby zwiększyć kąt rozwarcia ramion zwrotnic na amortyzatorach i zastosować gięte drążki.
lecz to znów spowodowałby że założenie większych kół byłoby niemożliwe z tego względu że opona poprostu kolidowałaby z ramieniem kierowniczym i drążkiem
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Znalazłem wydruk ze zbieżności:

Obrazek

A tak wyglądają moje opony.. Prawa najbardziej jest zużyta po zewnętrznej krawędzi:

prawa w całej okazałości:


Obrazek

Prawa z widocznym ścięciem opony:

Obrazek

Obrazek

to pokazany rant wewnętrzny prawej opony:

Obrazek

A tak wygląda lewa opona:

Obrazek

rant zewnętrzny lewej opony:

Obrazek

Obrazek

Ogólnie to opony są już śmietnik.. Ale mam zamiar kupić nowe zimówki i muszę dojść co jest nie tak aby nowych w rok nie załatwić.. Jeżdżę dość normalnie, ronda pokonuje w naturalny sposób ani szybko ani wolno.. Jedyne co mogę dodać to to że magiel ma jakieś luzy bo na diagnostyce wyszło, ale przeglądy przechodził..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

na początek nie zrobili pełnej geometrii.
nie zmierzyli kąta pochylenia osi zwrotnicy, i kąta wyprzedzenia osi zwrotnicy, po drugie masz różne pochylenia przednich kół
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

w moim przypadku lewe jest w zakresie tolerancji.. a prawe jest 1 st 04 ` a powinno sie zmieścić w 0,5 st +- 25-35` ?? Dobrze odczytuje te wartości ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”