[A6-2.8 AAH] Problem z odpalaniem [benzyna+LPG, quattro]

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[A6-2.8 AAH] Problem z odpalaniem [benzyna+LPG, quattro]

Post autor: Surchon »

Cześć! Mam problem z odpalaniem i już sam nie wiem co jeszcze mogę podejrzewać... Proszę, a wręcz błagam o pomoc, bo już sam nie wiem co robić! Jeszcze trochę i zacznę rozglądać się za klifem, aby zrzucić z niego swoją A6tkę...

Odpalanie w dużej części przypadków wygląda tak: KLIK. Od razu powiem, że nie jest tak za każdym razem - w części przypadków samochód opala od strzała bez zająknięcia. Nawet jak odpali ciężko i obroty początkowo kilka razy "zafalują" (nie zawsze się to dzieje) to momentalnie się to uspokaja i nie ma żadnego problemu. Poza odpalaniem nie ma żadnych innych objawów, auto trzyma moc na benzynie jak i na gazie. Jeździ, śmiga, zapie***la.

Dobra, a więc może cała historia od początku. Jakiś czas temu samochód przestał pracować na LPG i praktycznie w tym samym momencie zaczął ciężko odpalać. Nie zostało nic innego jak odwiedzić gazownika - po podłączeniu kompa gazownik stwierdził problem z połączeniem z jednym wtryskiem LPG. Po przebadaniu wszystkiego stwierdzili, że problemem może być sterownik. Szybka podmiana na nowy i samochód zaczął pracować na gazie, odpalił od strzała. Niestety nówki mi nie mogli zostawić, zamówili serwisowy i założyli stary. Wszystkie problemy wróciły od razu, ale kilka dni później była podmianka na serwisowy i problemy ustąpiły. Niestety po kilku kolejnych dniach samochód zaczął ponownie ciężko odpalać, a gazownik stwierdził iż nie jest to wina instalacji. W sumie zgodziłem się z tym, bo skoro wszystko sprawdzili, sterownik wymienili... Samochód podjechał do mechanika - sprawdzona została kompresja (na cylindrze najbliżej pasażera trochę ponad 12 bar, na reszcie prawie 14), wymienione zostały świece, przewody, podmieniony czujnik wałka rozrządu, sprawdzone ciśnienie paliwa, zakręcona butla LPG, aby sprawdzić czy gaz nie leje. Na komputerze jedyny błąd jaki występuje to:
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
ale błąd był już od bardzo dawna i nic takiego się nie działo. Podmiana czujnika nie wpłynęła na błąd, a sam czujnik odpowiada tylko za temperaturę na liczniku i klimę (jest to ten 3pinowy). Generalnie po wizycie u mechanika nic się nie zmieniło - silnik zaczął trochę lepiej pracować, bo na kablach było przebicie i świece nie były idealne. Pokombinowałem i zauważyłem, że na przykład wyjęcie bezpiecznika instalacji LPG na chwilę pomogło (tylko kilka odpaleń, ponowne włożenie i wyciągnięcie za jakiś czas nie przyniosło ponownego rezultatu) tak samo jak odpięcie aku (też pomogło na kilka odpaleń). Mechanik stwierdził, że można tak wszystko po kolei wymieniać, ale jemu się wydaje, że jest to wina sterownika LPG. Umówiłem się ponownie z gazownikiem, podstawiłem samochód i czekałem na informacje. Dostałem telefon, że auto nie odpala... Podjechałem i okazało się, że pompka paliwa nie chodzi - po sprawdzeniu wszystkiego okazało się, że przyszedł jej czas. Wymieniłem ją (niestety nie dałem rady wymontować kosza pompy, aby wyczyścić sitko. Za duża ilość lodowatego paliwa i nie wiedziałem jak go wyciągnąć, może też ktoś podpowie?) i samochód odpalił od strzała. Gazownik stwierdził, że pewnie to było problemem i nie ma sensu, aby trzymał auto. Oddał kluczyki i kazał pojeździć i sprawdzić czy będzie ok. Ucieszyłem się, bo "problem rozwiązany"... Na 2/3 dni... Niestety samochód znów ciężko odpala - jak widać z filmiku problemy są i na LPG i na benzynie, a więc raczej wykluczam, że sitko w koszu pompy jest zatkane - 220km/h na benzynie bez jakiegokolwiek zająknięcia.


Szczerze powiem, że już głupieje... Ostatnią opcją jaka mi została (i za kilka dni z jej skorzystam) to podjechanie do gazownika i całkowite wylutowanie instalacji LPG, aby sprawdzić czy to ona jest problemem - bo gazownik twierdzi, że nie. Teraz pytanie do mądrzejszych ode mnie - czy może być to wina sterownika LPG? Gazownik za samo wylutowanie chce 150zł - pewnie się okaże, że to też nie to i wlutowanie kolejne 150zł... Co jeszcze może być problemem? Co polecacie zrobić? Bo ja już mam tego wszystkiego dość - niby prosty silnik, a od kilku miesięcy mam problem z odpalaniem... Co jeszcze może być przyczyną, co sprawdzić?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc! Ja już po prostu wysiadam...
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

G110 to dwupinowy czujnik temperatury silnika, podmiana tego 3 pinowego nic nie dała bo to nie jest błąd od niego.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Filtra paliwa kiedy wymieniany?
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

@hamish jesteś pewny? Do tej pory wszyscy pisali, że jest to 3/4pinowy czujnik temperatury, który odpowiada za temperaturę na liczniku + klime.

@TheStig95 filtr paliwa jakieś 2/3 lata temu - około 30k km. Z czego prawie wszystkie te kilometry zrobione były na gazie. Dodatkowo wydaje mi się, że można to wykluczyć ponieważ samochód odpala ciężko również na gazie.
Ostatnio zmieniony 2020-06-04, 17:32 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Kolego a może immobilizer zaczyna świrować pomału?
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

przemek198787 pisze:Kolego a może immobilizer zaczyna świrować pomału?
Też się nad tym zastanawiałem - tylko jak mogę to sprawdzić? Kontrolka normalnie gaśnie, a więc chyba nie powinno być problemu? Na komputerze błędów brak. Na drugim kluczyku tak samo.

Powiem szczerze, że problemy z paliwem raczej można wykluczyć - bo skoro i na gazie i na benzynie ciężko odpala... Problemy z układem zapłonowym chyba też, bo świece wymienione, przewody wymienione, czujnik wałka wymieniony - a auto jedzie jak trzeba. Gdyby to był czujnik wału to by chyba w ogóle nie odpalił? Gdyby cewka była na wykończeniu to byłby problem z pracą silnika - dobrze myślę? Jest to ewidentnie problem z instalacją elektryczną - po ingerencji w nią na chwilę się poprawia. Na przykład odłączenie aku pomogło na kilka odpaleń. Wymiana pompki (sprawdzałem bezpieczniki, przekaźnik etc.) pomogła na kilka odpaleń. Wyciągnięcie bezpiecznika instalacji LPG pomogło na kilka odpaleń. Zastanawiam się czy nie będzie tutaj problemu z sygnałem od wtryskiwaczy. Może wtryski gazowe/benzynowe nie podają paliwa? Jak to sprawdzić? Nie będą tutaj raczej winne wtryski, bo na gazie jest to samo. Czy może być to wina sterownika silnika lub sterownika LPG?
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Ściągnij sobie pdf sam naprawiam a4b5 tak jak dobrze kojarzę jest opisana procedura sprawdzenia wtryskiwaczy w silniku aah
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Ja bym jednak upatrywał problem w instalacji LPG. Sterownik od gazu ma wpływ również na wtryskiwacze benzynowe - wyłącza je podczas zmiany zasilania. Poszukałbym na twoim miejscu innego gazownika albo wysłał sterownik do naprawy/sprawdzenia. Są firmy na alledrogo co się tym zajmują.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16 pisze:Ja bym jednak upatrywał problem w instalacji LPG. Sterownik od gazu ma wpływ również na wtryskiwacze benzynowe - wyłącza je podczas zmiany zasilania. Poszukałbym na twoim miejscu innego gazownika albo wysłał sterownik do naprawy/sprawdzenia. Są firmy na alledrogo co się tym zajmują.

Ten dobrze założył instalację, ale późniejsza obsługa to tragedia... Zobaczymy co powie teraz. Też właśnie podejrzewam ten sterownik, ale początkowo ten uszkodzony wymienili na serwisowy i sytuacja z odpalaniem taka sama - jedynie różnica taka, że auto zaczęło na gazie pracować.
Ostatnio zmieniony 2020-06-13, 11:49 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Ja bym też sam pokombinował, sprawdź czy jak nie chce odpalić to jest iskra na świecy, podłącz jakąś diodę do wtyczki wtryskiwacza i zobacz czy idzie na niego prąd, może paliwo się cofa to możesz zainwestować w zaworek zwrotny? :) Dużo możliwości...
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16 pisze:Ja bym też sam pokombinował, sprawdź czy jak nie chce odpalić to jest iskra na świecy, podłącz jakąś diodę do wtyczki wtryskiwacza i zobacz czy idzie na niego prąd, może paliwo się cofa to możesz zainwestować w zaworek zwrotny? :) Dużo możliwości...
Iskra raczej będzie - ponieważ jak gazownik nie mógł auta odpalić to próbował na plaka i załapał. Przestał psikać to zgasło. Do tego są nowe przewody, świece i wydaje mi się, że gdyby tu był problem to nie tylko przy odpalaniu?

Co do tej diody przy wtyczce wtryskiwacza to może być dobry pomysł - bo właśnie podejrzewam, że tu może być problem ze względu na instalację gazową. Mogę wziąć po prostu śrubokręt z żaróweczką i podpiąć do wtyczki?

Co do paliwa to na pewno nie to. Pompa wymieniona, auto odpala ciężko i na bęzynie i na gazie. Możliwości dużo, ale większość wykluczona i nie wiem już gdzie szukać. Jedynie chyba sterownik silnika/lpg
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Sprawdziłem dzisiaj - wypiąłem jedną wtyczkę z wtrysku i wpiąłem śrubokręt z żaróweczką. Podczas kręcenia sobie migała żaróweczka, a jak odpalił to zaczęła świecić. To dobrze czy źle? :-) Wydaje mi się (na mój rozum), że tak właśnie powinni być, aby nie lało. Pytanie czy wystarczy sprawdzenie żaróweczką i można to wykluczyć czy trzeba miernika?

PS: Na LPG tak jak przypuszczałem w ogóle nie świeci - a więc dobrze :)

PPS: I szczerze to teraz już nic nie wiem. Jedynie jakaś skarpa została i zrzucić? No bo sam nie wiem co jeszcze by mogło być... Co jeszcze nie jest sprawdzone? Nie wymieniałem czujnika położenia wału - ale błędu nie ma i gdyby trafiło czujnik to auto by w ogóle nie odpaliło tak? Czujnik położenia wałka był podmieniony. Do wymiany rozrządu jeszcze daleko, ale gdyby przeskoczył to chyba zawsze by źle odpalał?
Ostatnio zmieniony 2020-06-16, 06:13 przez Surchon, łącznie zmieniany 2 razy.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Samochód po wylutowaniu instalacji gazowej dalej źle odpala. Ma ktoś jakiś pomysł? Już nie wiem co z tym zrobić i co może mu dolegać, a poza tym samochód jest w bardzo dobrej kondycji.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Panowie wciąż nie rozwiązałem problemu i już sam nie wiem co dalej. Stawiałem na instalację gazową, ale została wylutowana i dalej jest to samo... Czujnik wałka został podmieniony - podmieniać jeszcze raz, bo może ten również jest wadliwy? Mógł paść sterownik silnika? Błędów brak poza tym jednym - czujnik G110. Co jeszcze mogło paść? Każdy mówi, że to taki prosty silnik - ale nie ma osoby, która by mi pomogła i pozbyła się problemu :(

Dodam jeszcze, że jak bardzo długo kręcę to po odpaleniu jest fest chmura z rury wydechowej.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Podmień komputer na jakiś inny używany, niewielki koszt, najwyżej wyeliminujesz że to może być to, a może jednak to będzie wina komputera. W AAH wielkiej filozofii nie ma, bo to przepływka steruje komputerem, a nie tak jak w ABC MAP sensor, gdzie niewielka nieszczelność w wężyku powoduje niezłe turbulencje.

Druga sprawa, czujnik G110 podaje sygnał do komputera o temperaturze płynu. Skoro jest wadliwy, bo tak wykazuje błąd, komputer ma niepoprawne dane, z tego co wiem w ABC też występuje problem z odpaleniem przy błędnym wskazaniu czujnika. Zacząłbym od czujnika, musi być zero błędów, żeby było wiadomo że wszystkie podzespoły pracują poprawnie.
Ostatnio zmieniony 2020-07-13, 09:28 przez TheStig95, łącznie zmieniany 1 raz.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”