[100-2.8 AAH] 2.8 aah na rezerwie idzie jak rakieta

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

[100-2.8 AAH] 2.8 aah na rezerwie idzie jak rakieta

Post autor: pawel76 »

Witam, może ktoś wie co jest tego przyczyną, auto tankuje zwykle za 100,200 zł, ale zauważyłem że na rezerwie samochód ładnie się zbiera i płynnie przyspiesza, różnica jest bardzo odczuwalna, hmmm...?
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

Widzę że o pomoc tu coraz trudniej, myślałem że forum po to jest, szybciej na grupie fb pewnie się dowiem niż tu w tej norze
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Może nikt nie miał takiego przypadku dlatego nikt nie odpowiedział, nie ma co się zaraz marszczyć, czasem nie zawsze na wszystko jest odpowiedź zresztą tak jak w życiu :ok:
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Ale czy to tylko nie są odczucia subiektywne? Żeby to faktycznie sprawić to chyba tylko hamowania zostaje... :-/

Ps. Mi się wydaje ze jak mam pełny bak LPG to auto jak by lepiej przyspieszało. Ale to chyba tylko takie odczucie :-D
Ostatnio zmieniony 2020-01-23, 14:49 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Na LPG może być spadek ciśnienia gazu przy pustej butli ale to wtedy reduktor powinien odcinać zasilanie gazem. Zależy w sumie od instalacji.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

Tak jak pisze panowie, różnica jest odczuwalna
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

pawel76, i co nie dowiedziałeś się nic z FB ?????? hehehe. Myślę że Twoje auto ma bardzo dużo wspólnego z F1 czyli mniej paliwa lepsze/szybsze osiągi/okrążenia. A tak na poważnie pierwsze co bym sprawdził to odpowietrzenie baku, sprawdź jak auto zachowuje się przy odkręconym korku wlewu paliwa.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

Spoko luz, poczucie humoru też ważna sprawa, sprawdzę to co napisałeś-dzięki
Awatar użytkownika
Rozarh
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2019-06-12, 08:32
Imię: Arkadiusz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: opolskie
Płeć:

Post autor: Rozarh »

Może taka teoria: na pełnym baku pompa ciągnie płynnie paliwo i jeździ jak jeździ. Na rezerwie może się zdarzyć zassanie powietrza (? czy na pewno) i wtedy podaje uboższą mieszankę na wtryski.
Sprawdzałeś VAGiem? Może komputer czegoś nie widzi i wzbogaca niepotrzebnie mieszankę (w sensie wydłuża czas otwarcia wtrysków)?

Odpinałeś akumulator? Komputer potrzebuje trochę czasu po ponownym podłączeniu napięcia aby "oblukać" silnik. Instrukcja zaleca jazdę przez kilka minut na 5 biegu z prędkością 120km/h - wtedy dopiero system przełączy się z jazdy serwisowej na normalną.

Wszystko tylko domysły, ale może ktoś wpadnie na lepszy pomysł?
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

W sumie jazda bez korka coś dała bo dodatkowymi objawami był smród benzyny w środku auta i na zewnątrz, teraz to ustało, tylko gdzie znajduje się odpowietrzenie zbiornika paliwa?
alyz82
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2016-03-05, 14:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Puck

Post autor: alyz82 »

Witam . Nie wiem czy jest to powiązane, ale miałem kiedyś smród benzyny w kabinie i pomogła wymiana zaworu filtra węglowego. Co prawda dotyczyło to A4 ale zbliżone lata produkcji.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2020-02-05, 21:54 przez alyz82, łącznie zmieniany 1 raz.
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

A gdzie taki filtr może się znajdować w c4 2.8 , i czy jest takowy posiada
alyz82
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2016-03-05, 14:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Puck

Post autor: alyz82 »

Może wypowie się ktoś mądrzejszy. Chyba w części pojazdów był, tak wynika z etki. Może być w okolicach nadkola. Zaznaczyłem jaki zawór mi wymieniali, z tego co widzę ten sam numer części stosowany w A4 B5.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”