ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6 C4] Turbo / Koncowki wtryskow / Usuniecie kata / Wirus p
Autor Wiadomość
Adrian Pacuk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ael
Pojemność silnika: 2500
Imię: Adrian
Trakcja: Ośka
Wiek: 25
Dołączył: 15 Sie 2019
Posty: 9
Skąd: Sokółka
Wysłany: |15 Sie 2019|, o 12:10   [A6 C4] Turbo / Koncowki wtryskow / Usuniecie kata / Wirus p

Witam serdecznie, chciałbym pomoc mojemu c4 lepiej sie odpychać, plany są takie

* zmiana koncowek na 0.216 ( chyba z busa )
* zmiana turbo na te z audi 100 czyt k16
* usuniecie katalizatora
* wgranie wirusa

Moje pytania
1. czy koncowki 216 sa wystarczajace, czy polecacie jakies inne ?
2. oryginalnie w AEL jest k14 turbina, dowiedzialem sie ze lepsza jest k16 ktora mozna znalezc w audi 100 2.5tdi, ps: w audi aat 115km jest turbo takie same jak w AEL czyli k14 ( zmieniam ze wzgledu na moja turbine ktora troche leje olej, inaczej bym jej nie ruszał )
3. co sadzicie na temat katalizatora - usuwać czy nie ? Z tego co wiem to podstawa jezeli chcemy odmulic autko
Zamiast kata rurka / strumiennica ( raczej leci do silnika benzynowego i do diesla nie ma potrzeby wstawiania )
W razie problemu zawsze kat bedzie lezal w garazu :)
4. na sam koniec chce pojechac na wgranie chipa
5. Co sadzicie o tym wszystkim ? chetnie uslysze od was co zmienic, co ma sens co nie ma sensu, mowie z gory ze nie jestem typem ktory bezsensownie chce wsadzic kupe kasy, staram sie wydawac mądrze pieniadze.

W rodzine to juz moze 8my AEL, moj 3ci, brat juz w 3cim zrobil chipa i wycinal kata ale nic pozatym.
Jezeli w czyms sie pomylilem prosze o poprawienie

AUDI A6 C4 OŚKA AEL 140KM 6B 225/45/17

Ostatnio zmieniony przez void |18 Wrz 2019|, o 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
trooky 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Andrzej
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 1052
Skąd: Szczecin
Wysłany: |15 Sie 2019|, o 14:06   

Dbaj o środowisko - nie usuwaj kata na stałe
_________________
-trooky byłeś w wojsku?
-wojsko to dla przedszkolaków
-byłeś w dzungli?jadłeś robaki?
-gorzej
- ???
-organizowałem butterowi IV zlot pkac4
 
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 1037
Skąd: Warszowice
Wysłany: |15 Sie 2019|, o 16:52   

Jeżeli kat nie jest zapchany to go zostaw. Jeśli rzeczywiście twoja K14 trochę podlewa olejem to poszukaj w 100% sprawnej K16 w innym przypadku nie warto się w to bawić. Co do wtrysków to lepiej załóż nowe końcówki 210 czy też 216 i wyreguluj ciśnienia mam jedną pewną osobę którą mogę Ci polecić jeśli będziesz zainteresowany.
Poniżej przykładowe wykresy.
Pierwsze dwa wykresy pokazują 100% seria AEL + program





Na ostatnim wykresie masz K16 wtryski 0.216 i ten sam program co powyżej. Niestety ale podczas pomiaru pozostała załączona klimatyzacja która daje dodatkowe obciążenie i można doliczyć kilka KM oraz trochę Nm który jak widać już jest większy.



Pozdro.
_________________
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
Adrian Pacuk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ael
Pojemność silnika: 2500
Imię: Adrian
Trakcja: Ośka
Wiek: 25
Dołączył: 15 Sie 2019
Posty: 9
Skąd: Sokółka
Wysłany: |15 Sie 2019|, o 17:49   

Nie chce wycinać kata, ale czy mam jakiś wybór? Może być nie zapchany?
Afro89 jak mam czytać wykresy, widzę że jest różnica ale do końca nie kumam który jest lepszy wykres, co spowodowało różnice między pierwszym a drugim?
Jaki masz zestaw na tych wykresach? Kąty wtryski turbo przelot? Opony robią różnice pewnie?
 
     
q_dancer1 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 126
Skąd: opolskie
Wysłany: |15 Sie 2019|, o 21:04   

Jak nie chcesz wycinać kata to wstaw nowy, zamiennik.
 
     
void 
Junior Admin



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2004
Oznaczenie silnika: BEX
Pojemność silnika: 1781
Imię: Mariusz
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 139
Skąd: Pomorskie
Wysłany: |15 Sie 2019|, o 22:26   

1. W jakie moce celujesz?
2. K16 jest w AAT 100, A6 C4 AAT ma na dobrą sprawę K14.
3. Wrzuć sportowy/uniwersalny kat na przykład AWG.
4. Piotr Mróz (BizonGarage) Dąbrowa Białostocka lub dalej to EDC Chiptuning Otwock.
 
     
Adrian Pacuk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ael
Pojemność silnika: 2500
Imię: Adrian
Trakcja: Ośka
Wiek: 25
Dołączył: 15 Sie 2019
Posty: 9
Skąd: Sokółka
Wysłany: |16 Sie 2019|, o 09:48   

Dąbrowa to obok mnie :) chyba że nie o tej mówimy
Nie celuje w moce jakieś tam x wie jakie, chce poprostu pomoc mu lepiej się odpychać, wiem że sam Chip robi robotę, a auto na długo zostanie więc pobawię się.

Uważacie że warto sobie głowę zawracać tym k16? Czym ona się tka na prawdę różni??

Sportowy kat pewnie kosztuje ładne $$$... Z katem czy bez auto pracuje praktycznie tak samo, mniej dymi fakt ale chyba to przeżyję, chyba że sportowy kat kupię za cenę sprzedanego ori kata ale wątpię.

Ile kosztuje ustawienie ciśnienia na wtryskach?

Okej znalazłem cenę awg kata i są rozsądne, ale nie chce wierzyć że puszka za 350zl może w jakiś sposób pomóc, o ile nie przeszkadzać, ktoś zakładał? Jakieś spostrzeżenia na plus lub minus?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pacuk |16 Sie 2019|, o 12:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1222
Skąd: Świdnica
Wysłany: |16 Sie 2019|, o 17:15   

Co do turba to uwierz mi w tym roku na zlocie ogólnopolskim bylismy na hamowni i one identycznie pompują, najważniejsze to żeby mieć w pełni sprawne turbo. Mała nieszczelność i już wykres idzie na łeb na szyje. Więc lepiej mieć turbo w dobrym stanie, niż szukać K14.
Napisanie programu też jest ważne, był z nami kolega który miał program na 160 KM i zero dymu, dosłownie zero!! U nas dym się pojawiał.
Co do katów to, moim zdaniem, trzeba je mieć. Gdyż pamiętaj że w UE jest nagonka na stare auta, u nas diagności pierwsze co robią wchodząc pod auto sprawdzają czy jest kat, nie ma .. = brak przeglądu. A z tego co słychać to idziemy w ekologie więc możesz mieć problemy w przyszłości. Jak Cie stać szukaj sportowych katów od Magnaflow. Uwierz mi dobry sportowy kat robi robotę.
Ustawienie wtrysków to 50 zł/szt.
:ok:
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
Adrian Pacuk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ael
Pojemność silnika: 2500
Imię: Adrian
Trakcja: Ośka
Wiek: 25
Dołączył: 15 Sie 2019
Posty: 9
Skąd: Sokółka
Wysłany: |16 Sie 2019|, o 20:36   

Okej, teraz z tym turbo to mi namieszałeś, ja nie wybieram się za granicę, na pewno nie autem, nie chce żeby duperela mi zepsuła cały dzień ale nie po to założyłem temat.
Powiedz mi czy taki katalizator z magnaflow jest warty zachodu i auto przejdzie emisję spalin bez problemu?

A czy mógłby ktoś się wypowiedzieć na temat tego turbo? Czy szukać k14 i nie zawracać sobie dupy k16

Powiedzcie też co sądzicie o zaslepianiu EGR?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pacuk |16 Sie 2019|, o 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 1037
Skąd: Warszowice
Wysłany: |16 Sie 2019|, o 20:47   

Znajdź przede wszystkim sprawną turbosprężarkę a czy to będzie K14 czy K16 to już jeden kit. Jeśli będziesz miał robiony indywidualny program to na K16 na pewno da się ugrać trochę więcej ale nie licz na 200 KM tylko w granicach 180KM. W twoim przypadku jeżeli nie ciśniesz mega na moc to szukaj po prostu sprawnej turbiny.
Co do kata zostaw ori i nie kombinuj w tej kwestii
Przy zaślepieniu EGR-a silnik będzie się wolniej nagrzewał w chłodne dni, a jak jest sprawny to nic nie zyskasz po jego zaślepieniu.
Casian, Co do hamowni to też trzeba podjechać na dobrą hamownie która ma odpowiedni przepływ powietrza dobrze umieszczony wentylator, odciąg spalin i jeszcze kilka innych ważnych kwestii bo potem wychodzą kwiatki.
_________________
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
Adrian Pacuk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ael
Pojemność silnika: 2500
Imię: Adrian
Trakcja: Ośka
Wiek: 25
Dołączył: 15 Sie 2019
Posty: 9
Skąd: Sokółka
Wysłany: |18 Sie 2019|, o 18:40   

A czy mogę w jakiś sposób sprawdzić czy kat jest zapchany czy nie? Mam okropny dylemat z tym kątem, a nie chce go wycinać.

To samo pytanie dotyczace EGR, jak sprawdzić czy funkcjonuje dobrze czy nie.

Kolejne pytanie, czy ktoś z forum korzystał z jakiego kolwiek sportowego katalizatora i pojechał z nim na przegląd?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pacuk |19 Sie 2019|, o 22:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 751
Skąd: c.k
Wysłany: |20 Sie 2019|, o 18:44   

Adrian Pacuk napisał/a:
A czy mogę w jakiś sposób sprawdzić czy kat jest zapchany czy nie?
wystarczy kanał - odkrecasz łacznik elastyczny i wyciagasz katalizator.

Sprawdz czy jest zaolejony jak nie jest wystarczy go wydmuchać sprężarką (ale rób to gdzieś z dala od budynków bo bedzie dobra lokomotywa .
Jak przegnił mi łacznik elastyczny to tak przedmuchałem kata - po takiej kuracji auto dostaje kopa - coś jakbyś przegonił je po autostradzie. A przez katalizator można sie przejrzeć - tj,. widać przez niego światło.
Moim skromnym zdaniem org kat w c4 ma dużą przepustowość - na pewno nie jest to samo co w benzynie - tutaj jak masz padniete wtryski sporo sadzy puszcza przez siebie na zimno.
EGR w C4 raczej sie nie psuje - to jest zrobione na wieki jak dwumasa, nie jak gównolit w nowych autach. Aby sprawdzić czy działa odkreć go i wymyj + sprawdz jak sie uchyla zawór na spietych wszystkich weżykach.

Apropos bdb temat - jak ktos ma wykresy dot. chipów i seryjnego aela wrzucajcie - chetnie sie zapoznam
_________________
AEL INSIDE
 
     
Adrian Pacuk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ael
Pojemność silnika: 2500
Imię: Adrian
Trakcja: Ośka
Wiek: 25
Dołączył: 15 Sie 2019
Posty: 9
Skąd: Sokółka
Wysłany: |20 Sie 2019|, o 23:19   

Może go podpiąć, rozmawiałem z tunerem z Dąbrowy polecane go przez kolegę wyżej, mówi że najlepiej Wyciąć katalizator i Zaslepiac EGR... Plus końcówki wtryskow i można robić mapę, wątpię że mój kat zda egzamin nawet po czyszczeniu.. Ale zrobię co w mojej mocy żeby go uratować
 
     
Adrian Pacuk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ael
Pojemność silnika: 2500
Imię: Adrian
Trakcja: Ośka
Wiek: 25
Dołączył: 15 Sie 2019
Posty: 9
Skąd: Sokółka
Wysłany: |25 Sie 2019|, o 16:56   

Jeszcze pytanie, jakiej firmy końcówki brać? Kolega napisał żeby brać WZM, że dwa lata nie robiły problemu
 
     
void 
Junior Admin



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2004
Oznaczenie silnika: BEX
Pojemność silnika: 1781
Imię: Mariusz
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 139
Skąd: Pomorskie
Wysłany: |25 Sie 2019|, o 23:39   

Adrian Pacuk napisał/a:
Jeszcze pytanie, jakiej firmy końcówki brać? Kolega napisał żeby brać WZM, że dwa lata nie robiły problemu


WZM nieznacznie odbiegają od Boscha.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15