[A6-2.5TDI AEL] Kąt wtrysku a przebieg auta.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

[A6-2.5TDI AEL] Kąt wtrysku a przebieg auta.

Post autor: lesnik1892 »

Cześć. Mam pytanie odnośnie kąta wtrysku. Dlaczego jest opinia że dla auta z dużym przebiegiem lepiej jest ustawić wcześniejszy kąt wtrysku? Z powodu:
niższej kompresji,
zużycia części pompy wtryskowej,
zmiany odległości między tłogiem a zaworem w gmp z powodu wielokrotnych planowań głowicy a nie możnością już założenia grubszej uszczelki pod głowicę ?

Pytam ponieważ u człowieka od którego kupiłem pompę silnik odpalał na fabrycznych ustawieniach kąta wtrysku a na moim silniku jeż tak nie było. Odpalał dobrze na 80 jednostek. Pompa była regenerowana i nie zmieniło to niczego.
Druga sprawa to dym. Mocno dymi w dwóch przypadkach,
gdy obroty są poniżej 2200 i na 5 i 6 biegu w pełnym zakresie obrotów. Auto po programie. Po programie odpala na fabrycznym kącie.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”