[100 C4] Brak prądu na pompie paliwa

Awatar użytkownika
Dworek
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 63
Rejestracja: 2015-04-21, 11:35
Imię: łUKASZ
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.0E 115KM (AAD,ABK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WWA
Płeć:

[100 C4] Brak prądu na pompie paliwa

Post autor: Dworek »

Pomóżcie mi proszę znaleźć prąd, bo nie daję sobie rady.

Robiłem trochę porządków z kablami, polutowałem, poczyściłem masy. Zdejmowałem też deskę rozdzielczą. Po zmontowaniu wszystkiego nie pali. Rozrusznik kręci, ale nie ma prądu na pompie paliwa. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zawsze było słychać pompę paliwa, teraz nic. Ciemno też na centralce od LPG (przełącznika gaz-benzyna), a zawsze diodki się świeciły.
Moje podejrzenie padło na przekaźnik od pompy paliwa. Wyjąłem go:

Obrazek Obrazek

Po podaniu + i - z aku na 86 i T cyka - znakiem tego działa, bo pojawia się też przejście między 30 i 87, jak sprawdziłem multimetrem.
Mało tego, jak zdjąłem obudowę i zwarłem ręcznie:

Obrazek

to pompę słychać, że pracuje. Próbowałem trzymając zwarty przekaźnik odpalać, ale nie zagadał.

Wniosek jest mój taki, że nie dociera prąd do przekaźnika pompy, a przy okazji do tego samego zasilania jest podłączona centralka LPG. Nie wiem jak sprawdzić, czy po przekręceniu stacyjki dociera prąd na ten przekaźnik.

Węzeł gordyjski wygląda tak:
Obrazek Obrazek Obrazek

A schemat instalacji w Haynesie do Motronic wygląda tak:
Obrazek

Z innego tematu http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=15143
zapisałem sobie:
rozpiska połączeń przy kostce stacyjki
30-przewód czerwony 2,5mm to stałe zasilanie z akumulatora
30- jak wyżęj
15-przewód czarny 4.0mm t napięcie po załączeniu kluczyka tzw zapłon
75-przewód żółto czarny 2,5 i 1,0mm to zasilanie odbiorników mocy (światła, ogrz. szyb itp)
P - szaro żółty to zasilanie świateł postojowych po wyłączeniu kluczyka
86S- czerwony 0,5mm to zasilanie radia. załącza się po włączeniu kluczyka a wyłącza dopiero po jego wyjęciu ze stacyjki
50- czerwono czarny zasilanie rozrusznika start
wszystkie sygnały to załączenie napięcia akumulatora 12V lub jego wyłączenie
To patrząc na schemat, chwilowy prąd po przekręceniu stacyjki, który przez około sekundę napędza pompę paliwa, powinien pojawić się na 15tce, czy 30? Czy to jeszcze inny przekaźnik?


Piszcie proszę "jak dla blondynki instrukcje obsługi grzebienia" bo z elektryki nie jestem mocny ;-)
Ostatnio zmieniony 2020-06-07, 13:28 przez Dworek, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Dworek
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 63
Rejestracja: 2015-04-21, 11:35
Imię: łUKASZ
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.0E 115KM (AAD,ABK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WWA
Płeć:

Post autor: Dworek »

Sprawdziłem kostkę stacyjki:

Przy kluczyku wyjętym ze stacyjki 12V jest na 30, 30 i P
Po przekręceniu stacyjki 12V jest na 30, 30, 15, 75. Na radiu nie mam, może dlatego że wyjęte?
Z kostki jeszcze wychodzi cienki niebieski kabelek, oznaczony 50b, na którym po przekręceniu stacyjki jest 0,85V ;-p

W razie jakby co, położenie 0 w kostce jest tak:

Obrazek Obrazek Obrazek

Sprawdziłem cewkę, jeśli miało być 12V po przekręceniu stacyjki na tych kabelkach, przy których są końcówki miernika, to nie ma tam napięcia.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dworek
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 63
Rejestracja: 2015-04-21, 11:35
Imię: łUKASZ
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.0E 115KM (AAD,ABK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WWA
Płeć:

Post autor: Dworek »

Załatwione. była przerwa na kablu od stacyjki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”