[ALL] Głuchy stuk + wymiana osłon amortyzatorów

Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[ALL] Głuchy stuk + wymiana osłon amortyzatorów

Post autor: Surchon »

Cześć! Występują u mnie pojedyncze stuki z przodu z lewej strony. Niedawno miałem robiony przegląd i wszystko z zawieszeniem jest ok. Amortyzatory miałem sprawdzone i ponad 70% jest. Stuki występują np. przy zjeżdżaniu z krawężnika, czasem przy przejazdach przez progi zwalniające, rzadko - ale przy ostrych skrętach (przy manewrach, na skrzyżowaniach). Z tego co udało mi się wyczytać w internetach podejrzewam poduszkę amortyzatora. Wymienia się je parami tak jak amortyzatory prawda? Czytałem, że da się je bez problemu wymienić "pod blokiem" bez specjalistycznych narzędzi - wystarczy 4 śruby odkręcić i wymienić. Teraz pytanie czy to na pewno te poduszki - w jaki sposób mogę to sprawdzić? Ewentualnie co jeszcze oprócz tego może stukać jeśli z zawieszeniem wszystko ok?

Do tego moje osłony gumowe nie nadają się do niczego, więc muszę je wymienić. Również udało mi się znaleźć informacje, że bez większego wysiłku da się je wymienić "od góry". Rozumiem, że trzeba wymienić odboje razem z osłonami? Jak się dostać do nich po demontażu poduszek amortyzatorów? Niestety z etki nic nie wywnioskowałem, a wolę sam bez wiedzy żadnej tego nie robić - aby czymś w pysk nie dostać i nic nie zepsuć :/

Dodatkowo co warto jeszcze wymienić oprócz tych poduszek i odbojów wraz z osłonami jeśli będę już to od góry rozbierał?

Dzięki za pomoc i pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Podnosisz koła, odkręcasz poduszkę amortyzatora od kielicha, okrecasz goleń amortyzatora, goleń wpychasz w dół na tyle mocno żeby móc wyjąć osłony miedzy zwojami sprężyny. Ogólnie uważaj bo cała kolumna będzie aię trzymać na sprezynie , a goleń amortyzatora może lekko się przechylić pr,ez co potem będziesz musiał wcelować nią w poduszkę amortzatora. Jak wszystko dobrze pójdzie to jest max 30 minut roboty.

[ Dodano: |9 Maj 2019|, o 21:17 ]
Napisz lepiej co już wymieniłeś, bo stukac tam może dosłownie wszystko.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

TheStig95 pisze:Podnosisz koła, odkręcasz poduszkę amortyzatora od kielicha, okrecasz goleń amortyzatora, goleń wpychasz w dół na tyle mocno żeby móc wyjąć osłony miedzy zwojami sprężyny. Ogólnie uważaj bo cała kolumna będzie aię trzymać na sprezynie , a goleń amortyzatora może lekko się przechylić pr,ez co potem będziesz musiał wcelować nią w poduszkę amortzatora. Jak wszystko dobrze pójdzie to jest max 30 minut roboty.

[ Dodano: |9 Maj 2019|, o 21:17 ]
Napisz lepiej co już wymieniłeś, bo stukac tam może dosłownie wszystko.
Wystarczy jak podniosę na lewarku czy to odpada? Ważna jest każda informacja, ponieważ nigdy przy tym nie grzebałem.

Przy amorach nic nie wymieniałem. Wymieniane były tuleje sanek i wahacze.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Tak, wystarczy że podniesiesz na lewarku. Poduszki sanek wymieniałes?
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Podnieś go tylko na tyle, żebyś mógł rękę między zwoje włożyć nie wyżej. Osłonę można równie dobrze od góry wyjąć po zdemontowaniu górnego mocowania (poduszki). Miałem podobne stuki u siebie, okazały się amortyzatory (wyrobiły się górne panewki i sztyca chodziła na bok). Odkręcił się o również dziwo stabilizator przy belce, objaw był taki że przy hamowaniu lub ruszaniu był metaliczny stuk z przodu auta :)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

TheStig95 pisze:Tak, wystarczy że podniesiesz na lewarku. Poduszki sanek wymieniałes?
Chodzi o tuleje sanek przednich? Tak, wymienione na stalowe.

bass16, dzięki. a osłonę się wymienia razem z odbojem? Czy samą osłonę mam kupić? U mnie to raczej taki głuchy stuk jest - raczej nie metaliczny stuk.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Bo teraz nie wiem czy wymienić poduszki amortyzatorów i odboje wraz z osłonami czy coś jeszcze?
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Na to pytanie nikt Ci nie odpowie, sam musisz zweryfikować ich stan na samochodzie-to chyba logiczne? Jeśli odboje będą ok to po co je wymieniać? Tak samo z poduszkami...
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16 pisze:Na to pytanie nikt Ci nie odpowie, sam musisz zweryfikować ich stan na samochodzie-to chyba logiczne? Jeśli odboje będą ok to po co je wymieniać? Tak samo z poduszkami...

Odboje sprzedawane są w 99% przypadków w komplecie z osłonami - a ja osłony mam do wymiany. I teraz nie wiem czy szukać samych osłon czy z odbojami. A co do poduszek to chyba tylko ona może być winna temu głuchemu stukaniu - skoro zawieszenie jest ok, nie ma luzów ani nic. Poza tym tuleje były wymieniane, wahacze, drążki też. Więc chyba tylko poduszki zostały. Nie wiem czy warto coś jeszcze wymienić, ponieważ nigdy tego nie rozbierałem i nie wiem do czego jest dostęp.
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

No nie-w 99% możesz kupić oddzielnie osłony i odboje. Stukać mogą Ci równie dobrze same amortyzatory co już pisałem Tobie wcześniej. Poduszki możesz wzrokowo sprawdzić-ponaciskaj przodem i zobaczysz czy są pozrywane. Skoro mówisz że byłeś na szarpakach i stuków żadnych nie było to łyżka do opon w dłoń i musisz wszystko posprawdzać. Gumy na stabilizatorze wymieniałeś? A może to gdzieś przy poduszkach silnika? Możliwości jest wiele...
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16, to chyba źle spojrzałem. Muszę jeszcze raz na spokojnie poszukać. Dzisiaj sprawdziłem poduszki, ale czy są pozrywane - nie wiem. Tata mi bujał przodem, a ja je oglądałem. Niby mogę ją trochę poruszyć w każdą ze stron - ale to tak delikatnie tylko. Nie wiem czy to będzie to. Podjechałem też na stację diagnostyczną, aby jeszcze raz wszystko sprawdzić - przejrzał całe zawieszenie i powiedział, że tam jest wszystko ok. Gum na stabilizatorze nie wymieniałem, ale na stacji chyba by mi to wykrył nie? Więc zostały jeszcze tylko poduszki pod silnikiem/skrzynią, poduszka amortyzatora lub ewentualnie sam amortyzator. No nic - chyba będę musiał zajechać do mechanika niech to obejrzy, bo ja sam chyba nic nie wybadam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”