[ALL] Maglownica

Rafal200
Mechanik
Mechanik
Posty: 144
Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[ALL] Maglownica

Post autor: Rafal200 »

Witam w jaki sposob moge sprawdzic czy maglownica jest uszkodzona ? Objawy mam takie jak jade np 160 to tak jak by na boki ucieka ,na wstecznym po kostce brukowej czuc jak by byl luz na jakiejs gumie na szarpakach nic niewykazuje , plyn mam zalany czerwony jak bym zmienil na zielony nic sie nieroszczelni?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Zielony - mineralny ma być, nawet na korku masz napis.

Drążki sobie sprawdzić możesz dosyć łatwo - końcówkę to sprawa oczywista. A samą tuleję drążka to musisz wsadzić łapę za kolektor i macać drążek przy maglownicy a druga osoba rusza kierownicą.

A co do uciekania na boki - generalnie c4 to ponton, c5 prowadzenie to inna bajka. Ale w C4 zobacz jak ci chodzą całe sanki - one są na 4 tulejach i mogą one powodować, że całe zawieszenie pracuje na za dużych "wychyłach". Do sanek masz przymocowane całe dolne zawieszenie, więc luz - a raczej miękkość tulejek - może powodować takie pływanie auta na boki.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Rafal200
Mechanik
Mechanik
Posty: 144
Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafal200 »

Koncowki mam nowe tuleje na sankach tez nowe sprawdze w takim razie drazki .wiem ze plyn ma byc zielony ale czy jak zmienoe z czerwonego na zielony czy sie uklad nie roszczelni?

[ Dodano: |9 Maj 2018|, o 18:49 ]
Tuleje w drazkach sprawdzalem niema luzu ale jak krece kierownica na wylaczonym silniku slychac z magla glosne stuki tak byc powino?
Juarez
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2017-05-17, 11:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Juarez »

U mnie też czerwony płyn zalany, chciałbym zmienić na zielony ale czy muszę płukać w jakiś sposób cały układ?
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Koledzy. Szybkie pytanie. Mam dylemat nie wiem czy mam maglownica pada czy krzyżak kolumny kierowniczej. Auto na oponach letnich 225,/17 po koleinach lata jak cholera. Dziś założyłem zimówki 195/15 i jest trochę lepiej. Na letnich kołach jest masakra. Jazda autem to horror. Zawieszenie porobione końcówki wahacze nowe. Jak zdiagnozować poprawnie co może być przyczyną. Rwanie maglownicy w ciemno średnio mi się uśmiecha bo już pomagałem kolezce robić i to był dosłownie koszmar żeby to wydłubać a w V6 jeszcze ciaśniej niż R5. Porady potrzebuję.
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Ścieżka diagnostyczna na SKP na pewno nie zaszkodzi-od tego powinieneś zacząć :)
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Więc tak. Pan na diagnostyce nic nie mógł wymacać, ale zauważyłem sam że minimalnie ława się porusza na przednich mocowaniach. Jak wymieniałem zawieszenie demontowalem całą i nie zauważyłem rozerwanych gum? Ale możliwe że ze względu na upływ lat straciły właściwości. Czy zużyte tuleje przednich sanek mogą mieć wpływ na pływanie autem w koleinach. Zastanawiam się właśnie nad ich wymianą i montażem poliuretanów.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Wymien gumy w całej belce na nowe i nie baw sie w jakieś poliuretany + polecam od razu wymienić poduszki skrzyni i silnika na nowe.
Gumy w sankach są tanie - ale za wymiane bez podnośnika raczej sie nie bierz -upierdliwa robota - lepiej dać 200zł i nabiją ci nowe tuleje i skrecą do kupy. + po tym oczywiscie musowo zbieżność + geometria.
Jak na zgaszonym silniku stuka ci magiel to trzeba wyrywać chwasta - mega upierdliwa spawa - ale jak wymienisz auto sunie po drodze .
aha same tuleje gumowo metalowe w sankach to nic - pod sankami są drugie tuleje mocowane wprost do podłogi auta - w nie włąsnie wkreca sie sruby na klucz 16mm które trzymają sanki i te włąsnie szybko padają - takie mocowane na 3 sruby - fachowo nazywa sie to chyba podpora skrzyni w etce - czy jakoś tak
AEL INSIDE
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Dzięki za sugestie. Obejrzę sobie dokładnie na etce co i jak. Trzeba pomału gromadzić części, żeby od razu się nie spłukać z kasiory 😁. Potem zakasać rękawy i brać się do roboty. Najgorsza maglownica w takim paskudnym miejscu ją wsadzili. Znalazłem dobry tutorial na YT z demontażu magla https://youtu.be/h8qQ1KiV818 . Miałem kiedyś e39 tam demontaż maglownicy to była bajka 😂 .
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ten szwab za dużo rozbiera - nie trzeba wykrecać serwa hamulców i pompy- wiem bo sam to robiłem i jest na forum manual jak to robić krok po kroku -

Obrazek

Magiel wydzierasz od strony koła pasażera - trzeba całkiem odkrecić koło -i w te strone magiel cały wyjdzie przez otwór technologiczny w nadwoziu
najgorzej jest odkrecić te sruby na czerwono od drążków aby odgiąć te blaszki trzeba mieć łom + młotek i drugą osobę potem wykrecasz te sruby na zółto - one są od hydrauliki + na koncu krzyżak - w nogach pasażera - to akurat to pikuś- ( przy okazji warto zdemontowac plastik pod kolanami + wykrecić całe siedzienie kierowcy - wtedy kładziemy sie na podłodze i jest fajny dostep.

Kup sobie na pewno płaski klucz 13 z wbudowaną grzechotką - oszczedzisz masę przeklenstw do okrecenia 4 srub trzymających magiel po bokach do nadwozia Obrazek
Ogólnie najgorzej to wykrecić sruby i wyrwać magiel. bo zawsze coś tam uwadzało
AEL INSIDE
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Jak pomagałem kumplowi wyciągać to robiliśmy w 2.5 TDI i bez wyciągania serwa było strasznie ciężko ją obrócić i manewrować do wyjęcia ale się udało dlatego zastanawiam się czy w V6 pójdzie tak samo czy trzeba pruć serwo.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

przemek198787 pisze:dlatego zastanawiam się czy w V6 pójdzie tak samo czy trzeba pruć serwo.
Dasz radę - to jest to samo ale zaopatrz sie w klucz grzechotkę + nasadki na 3/8cala - bo grzechotka na 1/2 cala sie nie miesci -a 3/8 + mała przedłużka i okrecasz bez problemu - bo sie miesci pod własnie serwem- jak tylko ją zruszasz potem wykrecasz reszte tym płaskim kluczem 13 z grzechotką - idzie jak po maśle. Szkoda że nie mieszkasz blizej to bym ci pomógł w naprawie
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”