[A6-2.8 AAH] Wymiana miski olejowej (są zamienne?)
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
[A6-2.8 AAH] Wymiana miski olejowej (są zamienne?)
Cześć. Mam pękniętą miskę olejową przy korku spustowym oleju:
Wiem, że można to zaspawać, ale mam miskę ze starego silnika. Na wymianę będę musiał oddać auto do mechanika (ja nie mam gdzie tego zrobić ) i aby zaoszczędzić kasę chciałem mu już dać wyczyszczone części gotowe do wymiany. I tutaj mam kilka pytań, ponieważ moje miski mają różne numery. Ta którą mam ze starego silnika jest żebrowana i ma numer: 078 103 604 B, a ta którą mam na samochodzie jest gładka i ma numer (na 99%) 078 103 604 H. Czy są one zamienne? Z tego co udało mi się wywnioskować to ta żebrowana ma szerszą krawędź (troszkę mi rozjaśniła TA strona) i do żebrowanej idzie uszczelka 078 103 610A, a do gładkiej 078 103 609G - różnią się one trochę, co chyba wyklucza podmianę?
Tutaj by się zakończył temat, ale zastanawiałem się czy nie warto od razu wymienić uszczelki górnej miski? Bo jeśli tak to zastanawiałem się czy mogę zamienić cały komplet misek (dolną i górną)? Uszczelki górnej misy też się minimalnie różnią - ich numery to 078 103 609E dla żebrowanej i 078 103 609F dla gładkiej.
Kończąc temat - warto wymienić od razu uszczelkę górnej misy? Jeśli nie to czy mogę podmienić dolną miskę? A jeśli tak to czy mogę podmienić obie miski?
Z góry dzięki za udzieloną pomoc
Wiem, że można to zaspawać, ale mam miskę ze starego silnika. Na wymianę będę musiał oddać auto do mechanika (ja nie mam gdzie tego zrobić ) i aby zaoszczędzić kasę chciałem mu już dać wyczyszczone części gotowe do wymiany. I tutaj mam kilka pytań, ponieważ moje miski mają różne numery. Ta którą mam ze starego silnika jest żebrowana i ma numer: 078 103 604 B, a ta którą mam na samochodzie jest gładka i ma numer (na 99%) 078 103 604 H. Czy są one zamienne? Z tego co udało mi się wywnioskować to ta żebrowana ma szerszą krawędź (troszkę mi rozjaśniła TA strona) i do żebrowanej idzie uszczelka 078 103 610A, a do gładkiej 078 103 609G - różnią się one trochę, co chyba wyklucza podmianę?
Tutaj by się zakończył temat, ale zastanawiałem się czy nie warto od razu wymienić uszczelki górnej miski? Bo jeśli tak to zastanawiałem się czy mogę zamienić cały komplet misek (dolną i górną)? Uszczelki górnej misy też się minimalnie różnią - ich numery to 078 103 609E dla żebrowanej i 078 103 609F dla gładkiej.
Kończąc temat - warto wymienić od razu uszczelkę górnej misy? Jeśli nie to czy mogę podmienić dolną miskę? A jeśli tak to czy mogę podmienić obie miski?
Z góry dzięki za udzieloną pomoc
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
nie pasuja miski zamiennie.plaska to plaska,zebrowana to zebrowana.
sa inaczej uksztaltowane scianki i w dolnej i gornej misce
plaska mam idealna na sprzedaz jak chcesz i mysle ze wyjdzie ci taniej niz spawanie itd
sa inaczej uksztaltowane scianki i w dolnej i gornej misce
plaska mam idealna na sprzedaz jak chcesz i mysle ze wyjdzie ci taniej niz spawanie itd
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Butterbean, a mogę wstawić cały komplet (dolną i górną miskę) w którym dolna miska jest żebrowana? Skrzynia korbowa jakoś się różni? Koszt naprawy miski u mnie byłby zerowy - mogę sobie w robocie pospawać i nagwintować. Bardziej chodzi o czas - mechanik raczej wolałby dostać od razu dobrą miskę Przy wymianie dolnej miski warto od razu zdjąć górną i zmienić uszczelkę czy jeśli będzie sucho to zostawić ją w spokoju?
A w jakiej cenie masz tą miskę?
A w jakiej cenie masz tą miskę?
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Górnej nie ruszaj jak sucho.dolna mam za 100 z przesylka.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- TheStig95
- Mechanik
- Posty: 158
- Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
- Imię: Michał
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: quattro
- Skąd: Serock
Ożebrowana nie wejdzie bo zatrzymuje się na pompie oleju. Już przerabiałem temat. Jest płytsza przez te żebra. Tylko i wyłącznie taka jak była oryginalnie.
Ostatnio zmieniony 2019-03-27, 21:48 przez TheStig95, łącznie zmieniany 1 raz.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Panowie witam po miesiącu. Przez to, że potrzebowałem zamówić kilka innych części samochód czekał na miskę dosyć długo. Później jedna przesyłka do mnie nie dotarła i stało się tak, że części mam dopiero po takim czasie. Problem okazał się taki, że mechanik mój ma czas dopiero w połowie maja i muszę to zrobić samemu, a przez to że tyle czasu to trwało to teraz nawet mam gdzie. Mam kilka pytań, ponieważ nigdy tego nie robiłem.
1) Przejrzałem etkę, ale nic nie znalazłem. Z jaką siłą powinienem dokręcić śruby miski i smoka? U mnie smok jest aluminiowy i pod nim jest też uszczelka. Problem w tym, że nie mam klucza dynamometrycznego. Mogę to zrobić z czuciem czy ogarnąć sobie klucz? Jeśli można na wyczucie to jak mocno? Małą grzechotką? Dodatkowo w jakiej kolejności je dokręcać? Niestety do tego silnika nie udało mi się znaleźć informacji na temat kolejności - czy po prostu robić to na krzyż? Uszczelka i smok u mnie wyglądają tak:
2) Starą miskę zdemontuje, uszczelkę usunę tapeciakiem. Teraz pytanie czy przelecieć miskę delikatnie drobniutkim papierem ściernym czy wystarczy jak przemyję ją benzyną ekstrakcyjną?
3) Przy składaniu dawać silikon? Niektórzy dają, niektórzy nie... Co sądzicie? Jeśli dawać to od jednej strony czy od obu? Jeśli od jednej to od której? I ze względu na budowę uszczelki dawać go wszędzie czy tylko po zewnątrz?
Dzięki wielkie za pomoc
1) Przejrzałem etkę, ale nic nie znalazłem. Z jaką siłą powinienem dokręcić śruby miski i smoka? U mnie smok jest aluminiowy i pod nim jest też uszczelka. Problem w tym, że nie mam klucza dynamometrycznego. Mogę to zrobić z czuciem czy ogarnąć sobie klucz? Jeśli można na wyczucie to jak mocno? Małą grzechotką? Dodatkowo w jakiej kolejności je dokręcać? Niestety do tego silnika nie udało mi się znaleźć informacji na temat kolejności - czy po prostu robić to na krzyż? Uszczelka i smok u mnie wyglądają tak:
2) Starą miskę zdemontuje, uszczelkę usunę tapeciakiem. Teraz pytanie czy przelecieć miskę delikatnie drobniutkim papierem ściernym czy wystarczy jak przemyję ją benzyną ekstrakcyjną?
3) Przy składaniu dawać silikon? Niektórzy dają, niektórzy nie... Co sądzicie? Jeśli dawać to od jednej strony czy od obu? Jeśli od jednej to od której? I ze względu na budowę uszczelki dawać go wszędzie czy tylko po zewnątrz?
Dzięki wielkie za pomoc
Ostatnio zmieniony 2019-04-27, 21:59 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.