[A6-2.8 AAH] Oringi układu chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

[A6-2.8 AAH] Oringi układu chłodzenia

Post autor: bass16 »

Witam
Czy ktoś z Was wymieniał oringi na magistrali układu chłodzenia tej pod kolektorem ssącym? Chodzi mi o te za pompą wspomagania-czy trzeba do tej operacji zdejmować kolektor? Pojawił mi się płyn chłodniczy między głowicami i stawiałbym na to.
kamilo
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2013-08-30, 12:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kraśnik

Post autor: kamilo »

Raczej musisz ściągnąć kolektor ja wymieniałem na wyciągniętym silniku.Na twoim miejscu sprawdziłbym uszczelkę pod głowicą,nie zapeszam,tfffu... ;-)
Ostatnio zmieniony 2019-02-14, 00:41 przez kamilo, łącznie zmieniany 1 raz.
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

A jednak się da wymienić te oringi bez zdejmowania kolektora. Wystarczy odkręcić magistralę z tyłu silnika (pięć śrub) oraz pompę wspomagania :) Jak komuś chlupie płyn między głowicami radzę sprawdzić te oringi :)
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

Masz jakieś zdjęcia poglądowe?
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Niestety zdjęć nie robiłem, ale grafika trochę wyjaśni.

Obrazek
kamilo
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2013-08-30, 12:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kraśnik

Post autor: kamilo »

bass16 pisze:A jednak się da wymienić te oringi bez zdejmowania kolektora. Wystarczy odkręcić magistralę z tyłu silnika (pięć śrub) oraz pompę wspomagania :) Jak komuś chlupie płyn między głowicami radzę sprawdzić te oringi :)
kolego,nie ujmując ci doświadczenia ,albo jesteś czarodziej.magistrali nie da się wyciągnąć do tyłu(zbyt mało miejca ) rurki magistrali lecą wzdłuż kolektora,patrz na fotkę jaką umieściłeś ,oringi są na magistrali z tego co pamiętam.Pompa wspomagania nie ma nic do tego,bo jest z prrzodu i u góry silnika.
Ostatnio zmieniony 2019-02-24, 02:13 przez kamilo, łącznie zmieniany 1 raz.
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Nic nie mówiłem że wyciągnąłem magistrale tylko ją wysunąłem do tyłu i wbrew Twoim twierdzeniom jest tam sporo miejsca. Roboty jest max na godzinkę.

Obrazek



Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”