[100-2.5TDI AAT] Modyfikacje, dobór turbiny/wtrysków

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
qeqe33x
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2019-02-10, 19:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nysa

[100-2.5TDI AAT] Modyfikacje, dobór turbiny/wtrysków

Post autor: qeqe33x »

Cześć wszystkim!

Jakoś dwa lata temu zakupiłem 100 C3 (przedlift) w nienagannym stanie w dość atrakcyjnej cenie... Jednak po roku silnik 2.0D 70KM przestał spełniać moje wymagania i uznałem, że czas na coś mocniejszego. Tak oto do cygara wleciał silnik 2.5TDI AAT (95r.) 115KM. Jednak znów minęło trochę czasu i uznałem, że trzeba coś jeszcze podłubać przy nim. :-P Przechodząc do meritum sprawy...

Zastanawiam się nad kupnem turbiny z Volvo S80 2,4 D5 LIFT 2005r. GARRETT GT2052V. Jest to turbina VTG/VNT (zmienna geometria). No i teraz pytanie... Jak sterować tą turbiną? Gdzieś wyczytałem, że sterownik z VW LT (ANJ/AVR) posiada komputer, który steruje taką turbiną... Ktoś jest w stanie to potwierdzić, może miał styczność z takim przypadkiem? Kolejną kwestią jest montaż tej turbiny... Czy taki zabieg będzie wymagał jakiś wielkich rewolucji pod maską?

Czy montaż tej turbiny ma jakikolwiek sens? Zaznaczę, że domyślnie w moim AAT siedzi K16, dosyć zdrowa.

Druga sprawa, to wtryski. Jakie polecacie? Osobiście brałem pod uwagę te z AEL, bądź 0.216 od WUZETEM. Do tego pompa od AHY/AXG.

Z mocą celuję w okolice 200KM.

PS.: Do tego zamierzam dorzucić jakiś spory intercooler.
PS1.: Również chłodnica będzie zmieniona.
PS2.: Czy skrzynia z 2.5TDI 1T to wytrzyma?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc. :->
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Najlepiej podmienić sterownik na edc15VM+ programowalny po obd2 ja przerabiam takie sterowniki od 1,9 tdi pod 2,5 tdi usuwam IMMO przerabiam instalacje ogólnie robię wszystko co jest potrzebne pod montaż VNT również ze strony mechanicznej
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”