[ ALL] Grzejąca się wkładka, kontrolka airbag, hamulce.

Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[ ALL] Grzejąca się wkładka, kontrolka airbag, hamulce.

Post autor: Surchon »

Hej. Mój główny problem udało się rozwiązać, ale to niesie za sobą kolejne problemy. Opisując całą sytuację. Dzisiaj po pracy przy odśnieżaniu samochodu zauważyłem, że wkładka zamka od strony pasażera jest bardzo gorąca. Przy odpaleniu pojawiła się czerwona kontrolka hamulców (zamigała 2/3x) - sprawdziłem poziom płynu i było ok, auto hamowało więc ruszyłem w drogę. Po powrocie miałem nadzieję, że po wyłączeniu zapłonu problem z grzejącą się wkładką ustanie więc poszedłem do mieszkania. Po godzinie wróciłem do auta, aby sprawdzić "jak się sprawy mają" i wkładka dosłownie parzyła, drzwi wokoło były ciepłe. Odłączyłem akumulator i poprosiłem o poradę, miałem rozebrać drzwi i odpiąć moduł grzania zamka. Po dwugodzinnej batalii i leżeniu na miękkiej kostce brukowej wyłożonej śniegiem pod drzwiami pasażera, aby rozłączyć ten moduł bez odkręcania ramki - udało się. Odłączyłem moduł (jutro zrobię zdjęcie), z jednej strony wchodzi jedna wtyczka (dwa kable), a z drugiej wychodzą dwie wtyczki. Wkładka już się nie grzeje. Teraz przechodząc do problemów:
1) Zacznijmy od problemu z tym modułem. Co tam będzie do wymienienia, aby to działało tak jak powinno? Cały moduł? Zastanawiam się, czy nie próbował mi się ktoś włamać do samochodu - przeszło mi to przez myśl, bo u nas na osiedlu trochę kradli, a kluczyk mogę wsadzić do zamka tylko do połowy (raczej wątpię, aby wkładka się stopiła...). W przypadku próby włamania, to może być wina wkładki, a nie modułu?
2) Kolejnym problemem jest to, że po odpięciu tego modułu i podłączeniu akumulatora nie gaśnie kontrolka AIRBAG. Czy może to mieć jakiś związek z tym modułem? Czy to z powodu odłączenia akumulatora na kilka godzin i wystarczy podpiąć pod komputer i skasować błędy?
3) Ostatnim problemem jest migająca czerwona kontrolka informująca o problemie z hamulcami - pojawia się tylko zaraz po odpaleniu, miga 2/3x i gaśnie. Pojawiło się to teraz przy problemie z grzaniem wkładki - dlatego opisuję ten problem w tym temacie, ale chyba nie jest to powiązane? Z hamulcami wszystko ok, działają poprawnie, klocki z przodu niedawno wymieniane, płynu dość... Co można zrobić w kierunku naprawienia tego? Coś czytałem, że może być problem z wtyczką kontrolującą poziom płynu w zbiorniczku?

Dzięki z góry za pomoc ;)
Ostatnio zmieniony 2018-12-11, 18:56 przez Surchon, łącznie zmieniany 2 razy.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

1. Prawdopodobnie brudna wkładka zamka uniemożliwia włożenie kluczyka. Analogicznie sprawdź lewe drzwi czy posiada taką samą puszkę i czy jest wiązka. Obstawiam zawilgocenie tej puszki - zwarcie.
2. Odłączenie akumulatora nie pomoże, podłącz pod kompa sprawdź błędy. Może to czysty zbieg okoliczności
3. Tutaj to może być wszystko, może pełnić wiele funkcji ta kontrolka. Zrób zworkę na obu przewodach od wtyczek do klocków hamulcowych i sprawdź czy nadal będzie występował problem.
Najgorszy scenariusz 1,2,3 - gdzieś zgrzało instalację. Możliwości jest wiele do sprawdzenia.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

1. Z wkładki korzystałem koło wakacji, mogłaby w parę miesięcy aż tak się zapchać? Już jestem po pracy i zaraz idę wyciągnąć ten moduł, złożyć drzwi i jeśli wystarczy czasu to zajrzę do drzwi kierowcy.
2. Bardziej miałem na myśli, czy odłączenie akumulatora mogło spowodować to, że kontrolka cały czas się świeci. Samochód przez noc postał, dzisiaj kontrolka już gaśnie, ale dużo później niż przed awarią. Dopiero po kilku minutach jazdy się wyłączyła. Zaraz zamówię sobie kabel, aby móc podłączyć samochód pod laptopa i jak już to ogarnę to będę sprawdzał błędy.
3. Dzisiaj zdziwienie - ani rano, ani po pracy kontrolka się nie pokazała. Nic przy hamulcach nie robiłem - już nie było kiedy. Zobaczymy czy pojawi się ponownie.

W tym przypadku zostaje chyba jeździć i obserwować. Czy coś poza wymontowaniem tego modułu i zbadaniem jego wnętrzności oraz sprawdzeniem błędów powinienem zrobić?


Dla potomnych przekaz - jeśli wkładka się cały czas grzeje to trzeba rozebrać boczek i rozpiąć moduł grzania wkładki (czarna skrzyneczka wielkości paczki fajek, 3 wtyczki do niej wchodzą - wystarczy odpiąć jedną główną, jest z lewej strony). Jeśli ktoś jest w miarę sprawny to zrobi to bez zdejmowania ramki drzwi. Pewnie można też wyciągnąć bezpiecznik - ale tutaj już musi się wypowiedzieć ktoś, kto wie który bezpiecznik za to odpowiada :P
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

1. Możliwe, u siebie co pół roku kontroluje wkładkę klapy bagażnika, gdyż potrafi się zabrudzić pomimo nie korzystania z niej. Rozebranie wkładki nie jest takie trudne. Piny zamka posiadają numerację, ale mogą być wytarte, więc przy rozbieraniu lepiej odpowiednio ułożyć kolejnością.
2. Mogło zgubić na chwilę pamięć, albo zbyt szybkie przekręcenie stacyjki na zapłon i rozruch potrafi złapać błąd - z własnej autopsji
3. Może to miało związek z odłączeniem klem od akumulatora.
W tym przypadku zostaje chyba jeździć i obserwować. Czy coś poza wymontowaniem tego modułu i zbadaniem jego wnętrzności oraz sprawdzeniem błędów powinienem zrobić?
Raczej nie, możesz rozebrać puszkę i sprawdzić stan płytki (zimne luty, zawilgocenia)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Właśnie wracam z parkingu. Udało się wyjąć ten moduł bez zdejmowania ramki:
Obrazek - tak to wyglądało zamontowane w drzwiach. Sorry za jakość, nie mam swojego telefonu i nie miałem czym zdjęć zrobić.

Obrazek - tymi dwiema śrubkami przykręcony był moduł - trzeba wypiąć wtyczki, aby go odkręcić.

Obrazek - tutaj widoczny moduł już wymontowany. Jest na nim przycisk "test". Nie chcę go rozwalać - a chyba nie ma możliwości dobrać się do środka bez całkowitego rozwalenia. Gdzie jaki prąd podać, jak sprawdzić czy to działa poprawnie? :) W pracy mi to sprawdzą, ale jakie informacje mam przekazać?

Obrazek - na dole w drzwiach leżał sobie taki kawałek tworzywa sztucznego. Widać, że część jest stopiona. Nie miałem za bardzo jak tam zajrzeć co się podziało przy wkładce, bo ręce mi już zamarzały... Ktoś wie od czego to jest, za co odpowiada i czy to bardzo źle, że kawałek odpadło?


kEru:
1. Ok, dzięki za radę. Popatrzę za jakimś poradnikiem i jeśli dam radę to ogarnąć to się tym zajmę. Przydałoby się to zrobić, ale ja się na tym nie znam kompletnie - więc zobaczymy czy ogarnę :P
2. Ok, dzięki za info. Kupię sobie ten kabel i będę sprawdzał.
3. Przed rozłączeniem klem też to miało miejsce (pod zakładem pracy, zanim do domu wróciłem). Ale nie pojawia się problem, więc na razie to tak zostawię ;) Dzięki!
Odnośnie tej puszki to tak jak w pytaniu powyżej (obok zdjęcia). Podpowiesz mi jak ją sprawdzić bez rozbierania? Rozumiem, że z tej strony gdzie jest jedna wtyczka oraz przycisk test jest plus i masa. A jak z drugiej strony? Jak to się ma zachowywać? W jaki sposób sprawdzić czy to działa odpowiednio?
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

Panie Michale hmmmm kontrolka od hamulców jeśli zapala sie przy odpalaniu i gasnie to swiadczy to o zbyt dużym spadku napiecia przy odpalaniu , gdzieś to kiedyś wyczytalem bo tez z tym walczyłem i juz chcialem pół instalacji wymieniać poprostu jeśli masz juz przychodzony / zle dobrany/lub nie doladowany aku to będzie ta kontrolka . Ja jak sie okazalo mialem za maly aku po kupieniu takiego jak ma byc kontrolka się nie pojawila ani raz .A nie raz sie pojawila jak zostawiłem na swiatlach i ledwo auto odpalilo. Jak bedzie cię ta kontrolka atakować przy odpaleniu doladuj aku i problem zniknie. W twoim przypadku skoro zamki grzaly caly czas to pobieraly prąd wiec dlatego później wywalalo ten wykrzyknik odpieles zamki pojezdziles aku doladowalo pradu nic nie kradlo dlatego narazie masz z tym spokój. Od to tyle....
Ostatnio zmieniony 2018-12-12, 21:00 przez jarek_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
LuzaQ
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 88
Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
Imię: Paweł
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Biała Podlaska
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: LuzaQ »

Zgadza sie u mnie tez przy Letnim juz i słabym aku kontrolka hamulców sie zapalała i miałem juz szukac przyczyny bo hamulce były i płynu nie ubywało ale zmieniłem akumulator na nowy i problem przeszedł.
Rym cym cym, z rury czarny dym.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

jarek_audi pisze:Panie Michale hmmmm kontrolka od hamulców jeśli zapala sie przy odpalaniu i gasnie to swiadczy to o zbyt dużym spadku napiecia przy odpalaniu , gdzieś to kiedyś wyczytalem bo tez z tym walczyłem i juz chcialem pół instalacji wymieniać poprostu jeśli masz juz przychodzony / zle dobrany/lub nie doladowany aku to będzie ta kontrolka . Ja jak sie okazalo mialem za maly aku po kupieniu takiego jak ma byc kontrolka się nie pojawila ani raz .A nie raz sie pojawila jak zostawiłem na swiatlach i ledwo auto odpalilo. Jak bedzie cię ta kontrolka atakować przy odpaleniu doladuj aku i problem zniknie. W twoim przypadku skoro zamki grzaly caly czas to pobieraly prąd wiec dlatego później wywalalo ten wykrzyknik odpieles zamki pojezdziles aku doladowalo pradu nic nie kradlo dlatego narazie masz z tym spokój. Od to tyle....
Panie Jarku - powiedz mi, a co jeśli ta kontrolka atakuje mnie podczas sprawdzania błędów w systemie klimatyzacji? Na zgaszonym czy odpalonym silniku - ta sama sytuacja i pojawiają się błędy:
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
Szczególnie bije w oczy: "41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent" - a "No Voltage" pasowałoby do tej kontrolki od hamulców. Od razu powiem, że z nadmuchem chyba problemów nie ma, a "chyba" bo ostatnio bardzo mało grzeję. Borykam się z problemem niskiej temperatury płynu chłodzącego (ale to inna historia,
TU jest topic) i wychodzę z założenia, że najpierw to silnikowi ma być ciepło - dopiero potem mi :D Cóż to się może złego dziać?


Apropo kontrolki AIR BAG - niestety błędów nie sprawdziłem, bo przy zaznaczeniu wywaliło jakiś błąd - mniej więcej przetłumaczyłem, ale nie w pełni go zrozumiałem. Teraz na necie doczytałem, że "ostrzeżenie mówi o tym, że w pewnych wersjach sterownika łączenie się z nim może spowodować stałe świecenie się kontrolki Airbag", ale to podobno tylko ze sterownikiem nr 6Q0 909 605 A - a znowu on podobno występował tylko w VW, w audi go nie było. Mogę bezpiecznie sprawdzić i wykasować błędy związanie z poduszkami? Czy może mi się potem kontrolka cały czas świecić? Jest ktoś kto już to VAG-comem usuwał i nic złego się nie stało?
Ostatnio zmieniony 2018-12-19, 19:40 przez Surchon, łącznie zmieniany 3 razy.
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

Z błędów jasno wynika ze czujnik temperatury zwarty z b+ lub ma przerwę, drugi blad to silnik klapy zablokowany hmm v68 nie pamietam dokładnie ktory to jest ale chyba ten na podszybiu od cieplo/zimno dostep do niego prosty wywalasz podszybie mechanizm wycieraczek i ma byc wyczyść i po sprawie. Apropo tego b+ bo nie wiem czy wiesz o co chodzi jeet to jjeden z przewodów majacych poczatek z alternatora przesledz ich czy gdzies w wiazce nie maja zwarcia byc moze to tez przyczyna grzejacych się zamków
Ostatnio zmieniony 2018-12-19, 20:32 przez jarek_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

jarek_audi pisze:Z błędów jasno wynika ze czujnik temperatury zwarty z b+ lub ma przerwę, drugi blad to silnik klapy zablokowany hmm v68 nie pamietam dokładnie ktory to jest ale chyba ten na podszybiu od cieplo/zimno dostep do niego prosty wywalasz podszybie mechanizm wycieraczek i ma byc wyczyść i po sprawie. Apropo tego b+ bo nie wiem czy wiesz o co chodzi jeet to jjeden z przewodów majacych poczatek z alternatora przesledz ich czy gdzies w wiazce nie maja zwarcia byc moze to tez przyczyna grzejacych się zamków
Co znaczy "ma przerwę"? Jak mogę sprawdzić czy problemem jest czujnik czy zwarcie? Wypięcie jego i sprawdzenie błędów coś pomoże? Czy zostało jedynie szukanie zwarcia i ewentualna wymiana czujnika? Odnośnie drugiego błędu to z tego co wyczytałem to ten silniczek klapy odpowiada za ciepło/zimno. Na razie nie będę tego rozbierał, bo nie bardzo mam do tego warunki, ale cały czas mnie martwi problem z tym napięciem. W błędzie jest napisane zablokowany lub brak napięcia - bardziej się skłaniam ku temu napięciu, bo podczas sprawdzania błędów pokazała się kontrolka hamulców - co jak wcześniej powiedziałeś może świadczyć o spadku napięcia... Problem z zamkiem wynika z uszkodzonego modułu - cały czas przekazuje napięcie. Jeszcze będę musiał sprawdzić czy to wina modułu czy zepsuł się, bo stycznik trafiło.


EDIT: Odnośnie czujnika to znalazłem jeszcze informację "diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza". Może to temperatura zewnętrzna stanowi problem?
Ostatnio zmieniony 2018-12-19, 21:48 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

Po odpieciu czujnika powinno ci pokazać w vagu ze "ciagla przerwa " "brak sygnalu" cos w tym stylu, jesli po odpieciu ci to pokaże to ok, znaczy ze czujnik siedzi ale jesli po odpieciu nadal pokaze zwarcie to trzeba sie czepiać wiazki a czujnik zostawić w spokoju.
Ostatnio zmieniony 2018-12-20, 14:01 przez jarek_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Ok w takim razie w najbliższych dniach odepnę ten czujnik i sprawdzę ponownie błędy. Powiedz mi jeszcze czy ten czujnik G110 to jest ten niebieski na zdjęciu:
Obrazek
Bo z tego co widziałem na internecie to chyba będzie to - ale pewny nie jestem.

Dodatkowo dzisiaj po pracy sprawdziłem ponownie błędy i zaznaczyłem też sprawdzenie poduszek. Dzisiejszy wynik:
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4A0 820 043 M
Component: Klima-Vollautomat D05
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
2 Znalezione:
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 8A0 959 655 C
Component: Airbag V AUDI D00
Coding: 01022
Shop #: WSC 02324
2 Znalezione:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
28-10 - Short to B+ - Intermittent
I w poduszkach również pojawia się problem z tym B+. Ktoś może podpowiedzieć coś gdzie może leżeć problem? Tak jak mi Jarek powiedział(eś) jest to przewód idący od alternatora - ale coś więcej? Na początku zajmę się tym czujnikiem, ale wątpię aby to miało wpływ na poduszki. Ogólnie to ta kontrolka poduszek zaczęła się dłużej świecić po tym problemie z wkładką, który naprawiłem demontując moduł - ale to też raczej wpływu nie ma?

Dodatkowo po pracy podczas sprawdzania błędów na odpalonym silniku płyn chłodniczy osiągnął 90st i wentylatory normalnie chodziły. Błędy usunąłem, zgasiłem silnik, wyłączyłem zapłon, ponownie uruchomiłem silnik i wziąłem się za ponowne sprawdzenie błędów. Po sprawdzeniu wszedłem w grupę 001, aby sprawdzić temperaturę i trochę się przestraszyłem:
Obrazek
Temperatura osiągnęła 97st, a wentylatory stały! Uruchomiłem klimę, nawiew na full, temperatura na full i udało się to szybko zbić - ale problem jest dosyć poważny, bo ja mogę nie wiedzieć, że mi się auto przegrzewa - na liczniku miałem niecałe 90st! Czy to może mieć związek z tym czujnikiem temperatury lub zwarciem do B+?
Ostatnio zmieniony 2018-12-20, 15:55 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

O chłopie ale ty się bawisz z tym autem.

B+ to nie jest żaden przewód z alternatora, jest to po prostu zasilanie +12V i teraz tak:
- jeżeli komputer pokazuje błąd "Open or Short to B+" to oznacza, że jest przerwa w obwodzie albo jest zwarcie do plusa, komputer nie potrafi rozróżniać między tymi dwoma stanami, jeżeli odepniesz czujnik to błąd wyskoczy taki sam.
- jeżeli komputer pokazuje "Supply Voltage B+ Signal to Low" oznacza to, że sterownik zarejestrował spadek napięcia sporo poniżej 12V, nie wiem dokładnie poniżej jakiej wartości, obstawiam okolice <10V.

Co do klimatyzacji - do wymiany masz czujnik 3/4 pinowy za lewą głowicą (od pasażera), oraz do przeczyszczenia silnik od klapy regulacji temperatury - znajduje się w podszybiu.
Co do poduszek - tak jak mówiłem z tym "Signal to Low", gdzieś wystąpił spadek napięcia, być może miałeś rozładowany akumulator, być może klema przy akumulatorze nie łączy, być może gdzieś brakuje jakiejś masy. "01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction" oznacza jakiś błąd z samą kontrolką od poduszek, może jest założona złej mocy żarówka?

Co do temperatury 97°C - jest to całkowicie normalnie chwilę po zgaszeniu silnika, nie masz co panikować - przecież wtedy pompa wody przestaje pracować, nie ma obiegu wody a nagrzane tłoki, tuleje, gniazda zaworowe i zawory muszą oddać gdzieś swoją temperaturę dużo wyższą od 90°C.
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach" :)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

hamish pisze:O chłopie ale ty się bawisz z tym autem.
Może i się bawię, ale wynika to z mojej niewiedzy. Jest to mój pierwszy samochód, na dodatek dosyć leciwy i wymaga trochę troski ;)
hamish pisze:B+ to nie jest żaden przewód z alternatora, jest to po prostu zasilanie +12V i teraz tak:
- jeżeli komputer pokazuje błąd "Open or Short to B+" to oznacza, że jest przerwa w obwodzie albo jest zwarcie do plusa, komputer nie potrafi rozróżniać między tymi dwoma stanami, jeżeli odepniesz czujnik to błąd wyskoczy taki sam.
- jeżeli komputer pokazuje "Supply Voltage B+ Signal to Low" oznacza to, że sterownik zarejestrował spadek napięcia sporo poniżej 12V, nie wiem dokładnie poniżej jakiej wartości, obstawiam okolice <10V.
1) Czy dobrze myślę, że ta przerwa w obwodzie może wynikać z wypiętego modułu grzania wkładki zamka?
2) Oznacza spadek napięcia poniżej jakiejś wartości - rozumiem, to nawet by się zgadzało bo przy sprawdzaniu błędów czasem miga kontrolka od hamulców (co podobno też może powodować spadek napięcia). Ale co może powodować ten spadek? Akumulator w sobotę ładowałem (grzejąca się wkładka go trochę rozładowała...), błędy usunąłem i nie ważne czy na zgaszonym czy odpalonym silniku - ten błąd występuje.
hamish pisze:Co do klimatyzacji - do wymiany masz czujnik 3/4 pinowy za lewą głowicą (od pasażera), oraz do przeczyszczenia silnik od klapy regulacji temperatury - znajduje się w podszybiu.
Ok, wymienię go jeśli uda mi się do go znaleźć (to nie jest ten ze zdjęcia?), klapką też się zajmę.
hamish pisze: Co do poduszek - tak jak mówiłem z tym "Signal to Low", gdzieś wystąpił spadek napięcia, być może miałeś rozładowany akumulator, być może klema przy akumulatorze nie łączy, być może gdzieś brakuje jakiejś masy. "01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction" oznacza jakiś błąd z samą kontrolką od poduszek, może jest założona złej mocy żarówka?
Rozumiem, że spadek napięcia wystąpił - sprawdzę jeszcze raz błędy jutro, ale wydaje mi się, że on nie zniknął po usunięciu i przy drugim sprawdzeniu. Akumulator był trochę rozładowany - ale już go podładowałem, klemy są oczyszczone i wszystko tam gra. Ten błąd z kontrolką już mnie całkiem zaskoczył! Jak samochód był pod komputerem z pół roku temu to błędów nie było w ogóle, teraz widoczny jest ten błąd i kontrolka gaśnie dopiero po dłuższej chwili od włączenia zapłonu/odpalenia silnika. A ta sytuacja raczej wyklucza złą żarówkę.
hamish pisze:Co do temperatury 97°C - jest to całkowicie normalnie chwilę po zgaszeniu silnika, nie masz co panikować - przecież wtedy pompa wody przestaje pracować, nie ma obiegu wody a nagrzane tłoki, tuleje, gniazda zaworowe i zawory muszą oddać gdzieś swoją temperaturę dużo wyższą od 90°C.
Nie do końca zrozumiałeś co chciałem przekazać (dokładniejszy opis problemu z temperaturą jest W TYM temacie). Po sprawdzeniu oraz usunięciu błędów zgasiłem silnik i wyjąłem kluczyk - podłączyłem od nowa laptopa (nie wiem czy trzeba to robić czy nie) i uruchomiłem silnik ponownie, aby drugi raz sprawdzić błędy (na odpalonym silniku). Po ponownym sprawdzeniu błędów wszedłem w grupę 001, aby sprawdzić rozbieżność temperatury względem wskazań z licznika i wtedy zauważyłem tam rosnącą (od 94st do 97st - chwilę na to patrzałem zanim podjąłem kroki ku jej obniżeniu) temperaturę. Silnik cały czas pracował, a wentylatory stały! Gdy temperatura osiągnęła 97st to aby ją obniżyć uruchomiłem klimatyzację i nastawiłem nawiew i temperaturę na full na wciąż pracującym silniku.




Przepraszam za być może dla Ciebie błahe problemy, ale dla mnie one są czymś zupełnie nowym. Tak jak pisałem, nie znam się na tym zbyt dobrze - dopiero powoli do wszystkiego dochodzę.
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Przerwa w obwodzie dotyczy czujnika a nie modułu grzania wkładki zamka, grzanie zamka nie ma w sobie linii diagnostycznej, jest tam doprowadzony tylko + i -.

Kontrolka hamulców będzie zawsze mrugać przy wchodzeniu w sterownik abs.
Posprawdzaj wszystkie masy, szczególnie silnik - karoseria, oraz na dole słupków A od środka kabiny, w okolicach nóg, tam często lubi śniedzieć. Na zdjęciu masz zaznaczoną stronę pasażera, po stronie kierowcy jest podobnie.
Obrazek

A z tą temperaturą zrozumiałem bardzo dobrze i dalej twierdzę to samo. Po odpaleniu silnika pompa przepompowała gorący płyn z bloku i głowicy w okolice czujnika temperatury - dlatego vag odczytał wyższą temperaturę. Czujnik od wentylatorów jest dopiero później w chłodnicy na samym dole. Zanim płyn od czujnika przepłynął do dołu chłodnicy to już miał na tyle niską temperaturę, że nie było potrzeby uruchamiania wentylatorów.
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach" :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”