[A6-2.8 AAH] Płyn chłodniczy długo się nagrzewa

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Nie mam multimetru, ale ogarnę w pracy :P Czujnik może być dobry, ale 100% pewności nie mam :/ I włąśnie pytanie dlaczego jeśli problem by leżał w zegarach to wyskakuje błąd czujnika G110?
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Witam po miesięcznej przerwie. Znalazłem trochę czasu i dorwałem miernik. Na stole mam dwa czujniki - je sprawdzałem. Na jednym komputer pokazywał błąd, co do drugiego to nie wiem. Wskazania dla mnie są trochę dziwne i chyba wskazują na uszkodzenie czujników. W temperaturze pokojowej opór wynosił około 660 omów - z tego co widzę na grafice to oznacza temperaturę 60 stopni, więc nie zgadza się z tabelką. Włożyłem czujniki do wrzątku i na bieżąco sprawdzałem wskazania - opór malał i po chwili zatrzymał się na 200/220 omach. To wskazanie by się w miarę zgadzało, bo woda pewnie trochę ostygła i te 90/100 stopni miała. Następnie wsadziłem czujniki do zamrażalnika, po kilku chwilach wyciągnąłem je i opór wynosił 1200/1400 omów co wskazywałoby na temperaturę 40 stopni - ale czujniki były zimne i na pewno tylu nie miały. Czujniki znów wylądowały w zamrażalniku i po kilku minutach ponowne sprawdzenie. Opór wynosił 1600/1900 omów co wskazuje na temperaturę 30 stopni - a czujniki już dosyć mocno mroziły w palce. Znowu wsadziłem je do zamrażalnika, zostawię je w tam na kilka godzin i sprawdzę co wtedy pokaże multimetr.


Podsumowując : wygląda na to, że w temperaturze 90/100 stopni wskazania temperatury i opór pokrywają się z tabelką - przy mniejszych już są duże różnice. Ale nie pasuje mi to do wskazań z licznika - skoro tutaj w temperaturze pokojowej opór wskazywał na temperaturę 60 stopni, to w zimę wskazówka chyba powinna od razu iść w górę i przy przełączeniu na gaz (40 stopni) wskazywać ponad 60 stopni. Natomiast wskazówka dopiero gdy płyn ma temperaturę +/-70 stopni zaczyna się podnosić... :/

Nic z tego nie rozumiem i już sam nie wiem - czy to czujnik jest zły? Bo takie odchyłki raczej nie są w normie? A może licznik skopany? Czy jeszcze coś innego... Gdyby to był problem z licznikiem to komputer wywalałby błąd tego czujnika? Może ktoś podpowiedzieć czy te czujniki są skopane? Co teraz z tym zrobić?

PS: Po całej nocy w zamrażalniku opór wynosi 4000/4100 Omów. Czujniki całe oszronione aż były. To chyba zbyt mały opór, bo wskazuje na temperaturę 10 stopni.
Ostatnio zmieniony 2019-06-15, 06:29 przez Surchon, łącznie zmieniany 2 razy.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Jak odszukam swój czujnik - nie wiem czy nie sprzedałem - to ci wezmę i pomierzę. Co do "błędnych" wskazań w ujemnych temperaturach - może producent nie przewidział, że ... silnik zamarznie :mrgreen: i nie kalibrował go do takich zakresów? Postaram się do jutra pomierzyć - o ile go znajdę.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

przemoprzem pisze:Jak odszukam swój czujnik - nie wiem czy nie sprzedałem - to ci wezmę i pomierzę. Co do "błędnych" wskazań w ujemnych temperaturach - może producent nie przewidział, że ... silnik zamarznie :mrgreen: i nie kalibrował go do takich zakresów? Postaram się do jutra pomierzyć - o ile go znajdę.
Byłbym wdzięczny ;) Twój był na 100% sprawny? Co do tych błędnych wskazań - nie chodziło mi o ujemne temperatury. Zdaję sobie sprawę, że czujnik mógł być nie skalibrowany do takich temperatur. Ale zauważ, że przy temperaturze rzędu 30 stopni oporność wynosiła około 660 omów co według tabelki oznacza temperaturę 60 stopni. Wydaje mi się, że taka temperatura raczej jest normalna dla tego czujnika.
Ostatnio zmieniony 2019-06-18, 18:58 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Mój był sprawny do końca - ja mam 4 pin czyli "elektroniczny", a ty masz 3 pin "mechaniczny".

Jak mierzę oporność pomiędzy "+" a "T" to ma ok 1800 ohm przy 21*C w domu. Ale nie wiem czy nie powinni się mierzyć pomiędzy obudową a "T" z jednoczesny podaniem +12V na pin "+".

Najprościej - ściągasz wtyczkę z czujnik. Bierzesz żaróweczkę od postojówek. Przewód "-" do pin "R" na czujniku a przewód "+" do +12V. Jak żarówka zaświeci to masz zwarty obwód odcinający kompresor.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

przemoprzem, czyli wychodziłoby na to, że ja mam wszystkie trzy czujniki złe? Czy może te trzy pinowe mają inne wartości oporności do konkretnych temperatur? U mnie pomiędzy T a obudową przy niecałych 30 stopniach miał 660 ohm. Okaże się, że kupie kolejny czujnik i znowu będzie to samo... Jak mogę zdiagnozować czy to na pewno wina czujnika - czy nie na przykład licznik lub wiązka gdzieś??

Co do tego testu z żarówką - u mnie klimatyzacja działa normalnie. Kompresor chodzi jak trzeba i nie jest odcinany. Jedyny problem jest ze wskaźnikiem temperatury płynu i ten błąd o czujniku G110 - ale pytanie czy to na pewno on... Jeszcze muszę sprawdzić z laptopem jakie są różnice pomiędzy temperaturą na liczniku, a na komputerze przy tak wysokich temperaturach na dworze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”