[A6-2.8 ACK] Co wstawić zamiast katalizatorów

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Kiedyś swego czasu (z 10 lat temu gdy jeździłem A6 C4 ACK) wstawiłem tłumiki przelotowe od RM Motors, jeden kat w aucie był pusty - słaby efekt akustyczny i niepoprawna praca silnika (nie pamiętam już czym to się objawiało). Po wymianie auto wyraźnie odżyło, wydech zrobił się cichy, auto gładko z dołu wkręcało się w obroty.
Teraz po latach skłaniał bym się jednak do wstawienia kata, albo sprawnej jeszcze używki albo jakiegoś zamiennika. Na każdym przeglądzie wkładają analizator spalin, zaglądają od spód przyglądając się układowi wydechowemu. Dla świętego spokoju lepiej nie rzeźbić za wiele.
Awatar użytkownika
judas11
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2015-01-30, 18:21
Imię: Darek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Pomorskie

Post autor: judas11 »

gitmar pisze:Kiedyś swego czasu (z 10 lat temu gdy jeździłem A6 C4 ACK) wstawiłem tłumiki przelotowe od RM Motors, jeden kat w aucie był pusty - słaby efekt akustyczny i niepoprawna praca silnika (nie pamiętam już czym to się objawiało). Po wymianie auto wyraźnie odżyło, wydech zrobił się cichy, auto gładko z dołu wkręcało się w obroty.
Teraz po latach skłaniał bym się jednak do wstawienia kata, albo sprawnej jeszcze używki albo jakiegoś zamiennika. Na każdym przeglądzie wkładają analizator spalin, zaglądają od spód przyglądając się układowi wydechowemu. Dla świętego spokoju lepiej nie rzeźbić za wiele.
W następnym tygodniu będę montował nowe katy. W używane moim zdaniem nie ma się co bawić - to zawsze jest loteria. Ciekaw jestem różnicy zarówno w jeździe jak i samym dźwięku. Robię to właśnie dla świętego spokoju.
Ostatnio zmieniony 2018-11-01, 23:46 przez judas11, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

judas11 pisze:W następnym tygodniu będę montował nowe katy. W używane moim zdaniem nie ma się co bawić - to zawsze jest loteria. Ciekaw jestem różnicy zarówno w jeździe jak i samym dźwięku. Robię to właśnie dla świętego spokoju.


Daj znać jakie będą efekty.
Awatar użytkownika
judas11
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2015-01-30, 18:21
Imię: Darek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Pomorskie

Post autor: judas11 »

lukaszz2369 pisze:
Daj znać jakie będą efekty.
Katy zamontowane. Jaki efekt? Inny dźwięk na ssaniu, nie grzechocze, bardziej jakby burczy. Podczas jazdy za to duża różnica do 3 tysięcy brzmi jakby to jakiś turbo-benzyna była, potem dopiero słychać V-kę. Narazie się przyzwyczajam, ale nawet mnie to bawi. Oczywiście przy spokojnym przyspieszaniu słychać delikatną różnicę, ale jest cicho. W trasie też cicho. Sądzę, że ostatni tłumik, który i tak mam w planach, troszkę wygładzi ten wydech.

Co do samego zbierania się czy pracy, hmm... Chyba tylko pomiar na hamowni by coś powiedział. Osobiście nie czuję różnicy, może trochę dół w okolicach 2 tysięcy jest bardziej elastyczny, ale to również może być placebo.

Dwa filmiki po jeździe, przed i po. Chodzi tylko o dzwięk, choć i tak cudów nie ma, bo nagrywane telefonem.

Przed
Po

Tak to wygląda z dołu.
Obrazek
Obrazek


Zainstalowane katalizatory to:
KATALIZATOR SPORTOWY AWG - 2.0l 100CPSI EURO2 50mm
str14
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2018-04-18, 18:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stockholm

Post autor: str14 »

Witam wszystkich. Również dotknął mnie problem brzęczącego katalizatora (prawy). Zakładam tylko wymianę na nowy jednakże nie oryginalny że względu na cenę. Czy ktoś kto przechodził przez ten etap może mi podpowiedzieć co wybrać? Jaki model, średnica, długość? Części mechaniczne wymieniam sam natomiast nie umiem spawać więc samochód oddam do mechanika. Z tym że chcę do niego przywieźć wszystkie elementy.
Ostatnio zmieniony 2019-01-11, 18:25 przez str14, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”