[A6-2.8 ACK] Co wstawić zamiast katalizatorów

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

[A6-2.8 ACK] Co wstawić zamiast katalizatorów

Post autor: lukaszz2369 »

Witam. Zamierzam wyciąć katalizatory i wstawić coś innego tylko co? Myślałem o strumienicy albo ewentualnie uniwersalnym katalizatorze.

Ps. Jeden z katalizatorów jest posypany i strasznie dzwoni co mnie trochę irytuje dlatego chcę wymienić.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Ogólnie 2.4 - 2.8 audi bez katalizatorów dzwonią i to bardzo. Więc coś tam musisz wstawić. Nie wiem jaki byłby efekt strumienicy i koszt. Bo Jak katalizator wyszedł by niedużo drożej to bym się nawet nie zastanawiał... No i z przeglądy też będziesz wtedy przechodził bez problemu.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

ja bym osobiscie poszedł teraz w metalowy katalizator , rury miałem, strumienice miałem, i tak jest podzwiek garnków uderzajacych, ale jak to na metalowych to nie wiem, znam S8 co lata na metalach i drugie sondy działaja poprawnie
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

znalazłem coś takiego. Fajny bo jest pod kątem i łatwiej będzie go wspawać. Tylko kosztuje ok 220zł :kwasny:

Obrazek
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Mam u siebie strumice i chwalę sobie, nie ma tego irytującego dźwięku i jest dużo ciszej.
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach" :)
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Jak chcecie moce i być legalni to niestety trzeba zainwestować. Bież pod uwagę że już niedługo prawo o ruchu drogowym będzie zaostrzone i każde wycięcie katalizatorów czy DPF będzie surowo karane nie mówiąc już o problemach przy przeglądzie. Ja się zastanawiam nad sportowym katalizatorem.
Przykład:
https://allegro.pl/katalizator-sportowy ... 06407.html
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
judas11
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2015-01-30, 18:21
Imię: Darek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Pomorskie

Post autor: judas11 »

Uważam, że jeżeli coś wstawiać to albo tłumik przelotowy albo katalizator sportowy, metalowy nie ceramiczny. Tak jak mówi Casian.
Swego czasu chciałem ogarnąć wydech w poprzednim aucie i po rozmowie z ludźmi, którzy budują wydechy polecono mi właśnie sportowy katalizator.
Tu masz link do tego co mi proponowali.
http://www.woboteam.pl/65-katalizatory-sportowe

Nie montował był żadnych strumienic ani rurek. Pierwsza opcja jest od lat niejasna. Wiem z doświadczenia, że daje trochę inny dzwięk z tym, że daleko do oryginału. Z rurką i resztą wydechu ori będzie nadal słabo.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

wsadzalem kiedys do v6 tlumiki rozprezne.jak zwal tak zwal ale rm motors tak je nazywalo.
spisywalo sie barzo poprawnie.dzwiek byl naprawde dosc przyjemny dla ucha.
ostatnio ciąłem wydech z 2,4 c5 i tam juz za katami tez byly takie zgrubione rurki..po odcieciu koncow widac w srodku wachlarze perforowanej blachy wiec mysie ze to tez by sie sprawdzilo.
przeglady przegladami.tym za bardzo bym sie nie martwil.auta leciwe wiec zaraz jakies wyjatki w prawie by sie pojawily...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Też mam tłumik przelotowy z przewężką, podtrójnie wyciszany od RM MOTORS i idealnie spełnia swoją rolę a do tego czuć że silnik zaczął oddychać bo od dołu jest lepsze odejście.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Awatar użytkownika
judas11
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2015-01-30, 18:21
Imię: Darek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Pomorskie

Post autor: judas11 »

Butterbean pisze:wsadzalem kiedys do v6 tlumiki rozprezne.jak zwal tak zwal ale rm motors tak je nazywalo.
spisywalo sie barzo poprawnie.dzwiek byl naprawde dosc przyjemny dla ucha.
ostatnio ciąłem wydech z 2,4 c5 i tam juz za katami tez byly takie zgrubione rurki..po odcieciu koncow widac w srodku wachlarze perforowanej blachy wiec mysie ze to tez by sie sprawdzilo.
przeglady przegladami.tym za bardzo bym sie nie martwil.auta leciwe wiec zaraz jakies wyjatki w prawie by sie pojawily...
U mnie poprzedni właściciel wrzucił jakieś przelotówki czy strumienice. Jaki efekt? Ano taki, że dzisiaj na przeglądzie mnie odwalili i muszę wstawić katy w ciągu 14 dni. Nie generalizuje, tylko podaje jako przykład. W zeszłym roku na tej samej stacji przeszedł bez problemu.
TheStig95 pisze:Też mam tłumik przelotowy z przewężką, podtrójnie wyciszany od RM MOTORS i idealnie spełnia swoją rolę a do tego czuć że silnik zaczął oddychać bo od dołu jest lepsze odejście.
Odczucia mogą być efektem placebo, aby faktycznie to sprawdzić porzeba wykresu z hamowni z przed i po. Poczytaj o chociażby ciśnieniu podkolektorowym. Wydech nie bez powodu ma taką, a nie inną budowę. Wymiary nie są wzięte z nieba. Jedyną opcją sensowną według mnie jest kwasiak. Taki też mam plan na przyszłość, a póki co trzeba ogarnąć przegląd, taki fart.
Ostatnio zmieniony 2018-10-25, 01:25 przez judas11, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

judas11 pisze:U mnie poprzedni właściciel wrzucił jakieś przelotówki czy strumienice. Jaki efekt? Ano taki, że dzisiaj na przeglądzie mnie odwalili i muszę wstawić katy w ciągu 14 dni. Nie generalizuje, tylko podaje jako przykład. W zeszłym roku na tej samej stacji przeszedł bez problemu.
Ciekawi mnie jak sprawdzili że to nie jest katalizator tylko strumienica? Bo wzrokowo praktycznie trudno odróżnić. Czy mierzyli spaliny?
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

U mnie niedawno wleciał kwasiak. Były przedmuchy w wielu miejscach więc wpadł cały nowy, od flansz kolektorów. Wstawili kata i końcowy ale bez środkowego. Przed i po zabiegu silnik kijowo wkręcał się na obroty, szczególnie w dolnych szarpał przy pełnym bucie.
Nowy wydech nie pomógł. Ponieważ jednak było strasznie głośno (jak Civic po agrotuningu) uparłem się żeby dołożyli jeszcze środkowy. Po dołożeniu środkowego tłumika silnik ożył. Zbiera się od samego dołu i rozpędza się (na ile mu pozostałych koni starcza) płynnie i bez zająknięcia. Zniknął charakterystyczny problem V6 ze zdławieniem i szarpaniem (jak by go coś trzymało). Kilka lat z tym walczyłem wymieniając cały zapłon i wszelki możliwy osprzęt silnika a problemy powodował odetkany wydech, najpierw przez dziury a później przez zbyt małe zdławienie przepływu. Diagnozowanie V-ki polecam zacząć od szczelności wydechu.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Z ciekawości zapytam ile taki kwasiak do V6?
Awatar użytkownika
judas11
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2015-01-30, 18:21
Imię: Darek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Pomorskie

Post autor: judas11 »

lukaszz2369 pisze:
Ciekawi mnie jak sprawdzili że to nie jest katalizator tylko strumienica? Bo wzrokowo praktycznie trudno odróżnić. Czy mierzyli spaliny?
Standardowo, to znaczy popukał w puchę i stwierdził, że puste. Na nic dyskusja, że przed chwilą wyjechał diesel i kopcił, a u mnie LPG i nie ma porównania. Szlag by trafił. Jeszcze się kłócił ze mną, że powinny być dwie sondy lambda sprawdzające za katami. Tłumacze, że to nie Euro 3 czy 4 tylko 2 albo 1 i tu nie ma nic takiego. Taka bogata wiedza diagnostów. Szkoda gadać.

pili właśnie to jest rola ciśnienia podkolektorowego, o którym wcześniej pisałem. :ok:
przemek198787 pisze:Z ciekawości zapytam ile taki kwasiak do V6?
Od 2 do 3 tysięcy myślę, ze taki sensowny kosztuje. Najlepiej jakby był wyliczony, ale to już chyba szczyt marzeń.
Ostatnio zmieniony 2018-10-28, 23:20 przez judas11, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

przemek198787 pisze:Z ciekawości zapytam ile taki kwasiak do V6?
Mnie kosztował właśnie 2,5k. Liczony zapewne "na oko, z doświadczenia" ale działa. :mrgreen:
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”