[A6-2.8 ACK] Co wstawić zamiast katalizatorów
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
[A6-2.8 ACK] Co wstawić zamiast katalizatorów
Witam. Zamierzam wyciąć katalizatory i wstawić coś innego tylko co? Myślałem o strumienicy albo ewentualnie uniwersalnym katalizatorze.
Ps. Jeden z katalizatorów jest posypany i strasznie dzwoni co mnie trochę irytuje dlatego chcę wymienić.
Ps. Jeden z katalizatorów jest posypany i strasznie dzwoni co mnie trochę irytuje dlatego chcę wymienić.
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
Ogólnie 2.4 - 2.8 audi bez katalizatorów dzwonią i to bardzo. Więc coś tam musisz wstawić. Nie wiem jaki byłby efekt strumienicy i koszt. Bo Jak katalizator wyszedł by niedużo drożej to bym się nawet nie zastanawiał... No i z przeglądy też będziesz wtedy przechodził bez problemu.
Była 100 C4 2,5 AAT
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
ja bym osobiscie poszedł teraz w metalowy katalizator , rury miałem, strumienice miałem, i tak jest podzwiek garnków uderzajacych, ale jak to na metalowych to nie wiem, znam S8 co lata na metalach i drugie sondy działaja poprawnie
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Jak chcecie moce i być legalni to niestety trzeba zainwestować. Bież pod uwagę że już niedługo prawo o ruchu drogowym będzie zaostrzone i każde wycięcie katalizatorów czy DPF będzie surowo karane nie mówiąc już o problemach przy przeglądzie. Ja się zastanawiam nad sportowym katalizatorem.
Przykład:
https://allegro.pl/katalizator-sportowy ... 06407.html
Przykład:
https://allegro.pl/katalizator-sportowy ... 06407.html
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- judas11
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2015-01-30, 18:21
- Imię: Darek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Pomorskie
Uważam, że jeżeli coś wstawiać to albo tłumik przelotowy albo katalizator sportowy, metalowy nie ceramiczny. Tak jak mówi Casian.
Swego czasu chciałem ogarnąć wydech w poprzednim aucie i po rozmowie z ludźmi, którzy budują wydechy polecono mi właśnie sportowy katalizator.
Tu masz link do tego co mi proponowali.
http://www.woboteam.pl/65-katalizatory-sportowe
Nie montował był żadnych strumienic ani rurek. Pierwsza opcja jest od lat niejasna. Wiem z doświadczenia, że daje trochę inny dzwięk z tym, że daleko do oryginału. Z rurką i resztą wydechu ori będzie nadal słabo.
Swego czasu chciałem ogarnąć wydech w poprzednim aucie i po rozmowie z ludźmi, którzy budują wydechy polecono mi właśnie sportowy katalizator.
Tu masz link do tego co mi proponowali.
http://www.woboteam.pl/65-katalizatory-sportowe
Nie montował był żadnych strumienic ani rurek. Pierwsza opcja jest od lat niejasna. Wiem z doświadczenia, że daje trochę inny dzwięk z tym, że daleko do oryginału. Z rurką i resztą wydechu ori będzie nadal słabo.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
wsadzalem kiedys do v6 tlumiki rozprezne.jak zwal tak zwal ale rm motors tak je nazywalo.
spisywalo sie barzo poprawnie.dzwiek byl naprawde dosc przyjemny dla ucha.
ostatnio ciąłem wydech z 2,4 c5 i tam juz za katami tez byly takie zgrubione rurki..po odcieciu koncow widac w srodku wachlarze perforowanej blachy wiec mysie ze to tez by sie sprawdzilo.
przeglady przegladami.tym za bardzo bym sie nie martwil.auta leciwe wiec zaraz jakies wyjatki w prawie by sie pojawily...
spisywalo sie barzo poprawnie.dzwiek byl naprawde dosc przyjemny dla ucha.
ostatnio ciąłem wydech z 2,4 c5 i tam juz za katami tez byly takie zgrubione rurki..po odcieciu koncow widac w srodku wachlarze perforowanej blachy wiec mysie ze to tez by sie sprawdzilo.
przeglady przegladami.tym za bardzo bym sie nie martwil.auta leciwe wiec zaraz jakies wyjatki w prawie by sie pojawily...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- TheStig95
- Mechanik
- Posty: 158
- Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
- Imię: Michał
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: quattro
- Skąd: Serock
Też mam tłumik przelotowy z przewężką, podtrójnie wyciszany od RM MOTORS i idealnie spełnia swoją rolę a do tego czuć że silnik zaczął oddychać bo od dołu jest lepsze odejście.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
- judas11
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2015-01-30, 18:21
- Imię: Darek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Pomorskie
U mnie poprzedni właściciel wrzucił jakieś przelotówki czy strumienice. Jaki efekt? Ano taki, że dzisiaj na przeglądzie mnie odwalili i muszę wstawić katy w ciągu 14 dni. Nie generalizuje, tylko podaje jako przykład. W zeszłym roku na tej samej stacji przeszedł bez problemu.Butterbean pisze:wsadzalem kiedys do v6 tlumiki rozprezne.jak zwal tak zwal ale rm motors tak je nazywalo.
spisywalo sie barzo poprawnie.dzwiek byl naprawde dosc przyjemny dla ucha.
ostatnio ciąłem wydech z 2,4 c5 i tam juz za katami tez byly takie zgrubione rurki..po odcieciu koncow widac w srodku wachlarze perforowanej blachy wiec mysie ze to tez by sie sprawdzilo.
przeglady przegladami.tym za bardzo bym sie nie martwil.auta leciwe wiec zaraz jakies wyjatki w prawie by sie pojawily...
Odczucia mogą być efektem placebo, aby faktycznie to sprawdzić porzeba wykresu z hamowni z przed i po. Poczytaj o chociażby ciśnieniu podkolektorowym. Wydech nie bez powodu ma taką, a nie inną budowę. Wymiary nie są wzięte z nieba. Jedyną opcją sensowną według mnie jest kwasiak. Taki też mam plan na przyszłość, a póki co trzeba ogarnąć przegląd, taki fart.TheStig95 pisze:Też mam tłumik przelotowy z przewężką, podtrójnie wyciszany od RM MOTORS i idealnie spełnia swoją rolę a do tego czuć że silnik zaczął oddychać bo od dołu jest lepsze odejście.
Ostatnio zmieniony 2018-10-25, 01:25 przez judas11, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
Ciekawi mnie jak sprawdzili że to nie jest katalizator tylko strumienica? Bo wzrokowo praktycznie trudno odróżnić. Czy mierzyli spaliny?judas11 pisze:U mnie poprzedni właściciel wrzucił jakieś przelotówki czy strumienice. Jaki efekt? Ano taki, że dzisiaj na przeglądzie mnie odwalili i muszę wstawić katy w ciągu 14 dni. Nie generalizuje, tylko podaje jako przykład. W zeszłym roku na tej samej stacji przeszedł bez problemu.
- pili
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
- Imię: Marcin
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Brodnica
- Płeć:
U mnie niedawno wleciał kwasiak. Były przedmuchy w wielu miejscach więc wpadł cały nowy, od flansz kolektorów. Wstawili kata i końcowy ale bez środkowego. Przed i po zabiegu silnik kijowo wkręcał się na obroty, szczególnie w dolnych szarpał przy pełnym bucie.
Nowy wydech nie pomógł. Ponieważ jednak było strasznie głośno (jak Civic po agrotuningu) uparłem się żeby dołożyli jeszcze środkowy. Po dołożeniu środkowego tłumika silnik ożył. Zbiera się od samego dołu i rozpędza się (na ile mu pozostałych koni starcza) płynnie i bez zająknięcia. Zniknął charakterystyczny problem V6 ze zdławieniem i szarpaniem (jak by go coś trzymało). Kilka lat z tym walczyłem wymieniając cały zapłon i wszelki możliwy osprzęt silnika a problemy powodował odetkany wydech, najpierw przez dziury a później przez zbyt małe zdławienie przepływu. Diagnozowanie V-ki polecam zacząć od szczelności wydechu.
Nowy wydech nie pomógł. Ponieważ jednak było strasznie głośno (jak Civic po agrotuningu) uparłem się żeby dołożyli jeszcze środkowy. Po dołożeniu środkowego tłumika silnik ożył. Zbiera się od samego dołu i rozpędza się (na ile mu pozostałych koni starcza) płynnie i bez zająknięcia. Zniknął charakterystyczny problem V6 ze zdławieniem i szarpaniem (jak by go coś trzymało). Kilka lat z tym walczyłem wymieniając cały zapłon i wszelki możliwy osprzęt silnika a problemy powodował odetkany wydech, najpierw przez dziury a później przez zbyt małe zdławienie przepływu. Diagnozowanie V-ki polecam zacząć od szczelności wydechu.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
- Imię: Przemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
- judas11
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2015-01-30, 18:21
- Imię: Darek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Pomorskie
Standardowo, to znaczy popukał w puchę i stwierdził, że puste. Na nic dyskusja, że przed chwilą wyjechał diesel i kopcił, a u mnie LPG i nie ma porównania. Szlag by trafił. Jeszcze się kłócił ze mną, że powinny być dwie sondy lambda sprawdzające za katami. Tłumacze, że to nie Euro 3 czy 4 tylko 2 albo 1 i tu nie ma nic takiego. Taka bogata wiedza diagnostów. Szkoda gadać.lukaszz2369 pisze:
Ciekawi mnie jak sprawdzili że to nie jest katalizator tylko strumienica? Bo wzrokowo praktycznie trudno odróżnić. Czy mierzyli spaliny?
pili właśnie to jest rola ciśnienia podkolektorowego, o którym wcześniej pisałem.
Od 2 do 3 tysięcy myślę, ze taki sensowny kosztuje. Najlepiej jakby był wyliczony, ale to już chyba szczyt marzeń.przemek198787 pisze:Z ciekawości zapytam ile taki kwasiak do V6?
Ostatnio zmieniony 2018-10-28, 23:20 przez judas11, łącznie zmieniany 2 razy.