[A6-2.8 AAH] Lekki wyciek z okolic chłodniczki oleju.

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[A6-2.8 AAH] Lekki wyciek z okolic chłodniczki oleju.

Post autor: Surchon »

Witam. Dzisiaj wymieniałem u siebie olej w silniku, kiedy zdjąłem osłonę wziąłem się za oglądanie samochodu od spodu. Na wymienniku ciepła olej-płyn chłodzący zauważyłem śladowe ilości oleju:
ObrazekObrazek
Chłodniczka od strony filtra jest sucha, więc wydaje mi się, że poci się to od strony miski olejowej. Poszukałem, pooglądałem, ale nigdzie nie znalazłem śruby, aby móc odkręcić i tam zajrzeć. Z tego co widziałem można kupić uszczelkę do tej chłodniczki tylko jak to rozebrać, aby ją wymienić?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc ;)
Ostatnio zmieniony 2018-10-13, 17:40 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Śruba, na którą zakręca się filtr oleju trzyma jednocześnie chłodniczkę oleju.
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach" :)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

hamish pisze:Śruba, na którą zakręca się filtr oleju trzyma jednocześnie chłodniczkę oleju.
Ou :-/ Czyli spaprałem sprawę, bo miałem układ bez oleju - a akurat w tamto miejsce nie spojrzałem... Czyli wykręcić tą chłodniczkę, wymienić uszczelkę, skręcić i gotowe? Czy mogła się rozszczelnić cała chłodniczka? Bo nie wiem czy to leci zza niej, czy z tego łączenia :/

Tak czy tak dzięki za podpowiedź! :ok:
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

uszczelkę wymień koniecznie, kilkanaście złotych, miałem kiedyś niemiłe doświadczenia w tym temacie - auto obficie znaczyło teren podczas jazdy :evil: teraz wymieniam w każdej "nowej" c4 od razu profilaktycznie
Ostatnio zmieniony 2018-10-13, 22:58 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

kornikbp pisze:uszczelkę wymień koniecznie, kilkanaście złotych, miałem kiedyś niemiłe doświadczenia w tym temacie - auto obficie znaczyło teren podczas jazdy :evil: teraz wymieniam w każdej "nowej" c4 od razu profilaktycznie
Ok, przy najbliższej wymianie oleju to zrobię. Mam nadzieję, że to się nie powiększy i dalej będzie tylko tak delikatnie się pocić :) A powiedz mi, która tam jest uszczelka - bo znalazłem dwie:
Taka o średnicy 13/17,8
Taka o średnicy 60/70 gumowa
Taka o średnicy 60/70 miedziana
A ja przyznam szczerze, nie mam pojęcia :/
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

nie musisz spuszczać oleju całego jedynie to co we filtrze, uszczelka pewnie z ciepła stwardniała i puszcza koszt nowej coś koło 8 zł, gorzej z płynem chłodniczym, bo nie wiem czy dasz rady odchylić chłodniczke żeby zeszła z gwintu obawiam się ze, nie ja miałem dwie nakrętki które skątrowałem i wykręciłem całą śrubę z podstawy, inaczej trzeba spuszczać płyn i odpiąć węże z chłodniczki...
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Jak masz zaciski do przewodów plastikowe, to sobie zaciśnij przewody z płynem chłodzącym i będzie ok, u mnie niestety bez demontażu tych przewodów nie dało się zdemontować chłodniczki, żeby wymienić oring.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

To widzę trochę więcej zabawy będzie. A czy jest możliwe, że to sama chłodniczka przecieka czy to odpada? Po zimie się za to wezmę i zobaczymy co z tego wyjdzie. Może nic nie zepsuje - chociaż znając moje zdolności może być ciekawie :lol:

Ogólnie dzięki za pomoc Panowie :ok:
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Chcesz to olać na kilka miesięcy, tam uszczelka pewnie już "guma a la plastik" ze starości.....źle nie życzę, ale obyś się nie zdziwił:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Koszty znikome, zaprowadź do kogoś i śpij spokojnie. Ja miałem kiedyś nieprzyjemności - jak widzisz na zdjęciach - ta sama bajka
Ostatnio zmieniony 2018-10-17, 13:13 przez kornikbp, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Powiem tak - miałem delikatny ubytek oleju od początku. Myślałem, że auto to po prostu przepala, bo jeżdżę dynamicznie - leję valvolina 5w40. Teraz wydaje mi się, że to po prostu cały czas się tam tak poci, bo osłona pod silnikiem już wcześniej była trochę upaćkana.

Mam nadzieję, że to wytrzyma - w tym momencie nawet nie mam gdzie się tym zająć. A szkoda mi też kasy na mechanika, bo wydaje się to na tyle prostym problemem, że dzięki waszym poradom powinienem sobie sam z tym poradzić - i przynajmniej mógłbym nauczyć się czegoś :)
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

Też to przerabiałem w zeszłym roku. Wszystko było szczelne a pewnego pięknego zimowego poranka wyżygał cały olej na dystansie 4 km. Na chłodniczkę olej idzie prosto z pompy czyli pod ciśnieniem. W mroźny poranek uszczelka będzie jeszcze bardziej twarda, olej bardziej gęsty a opory przepływu gęstego oleju przez chłodniczkę większe - no i bęc.

P.S. Ja to robiłem na lewarku (oczywiście zabezpieczone bloczkiem). Miejsca jest sporo i dostęp znośny.
Ostatnio zmieniony 2018-10-19, 13:03 przez pili, łącznie zmieniany 2 razy.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

pili pisze:P.S. Ja to robiłem na lewarku (oczywiście zabezpieczone bloczkiem). Miejsca jest sporo i dostęp znośny.
Rozumiem, z miejscem tam rzeczywiście nie było problemu. Niemniej jednak pod blokiem tego nie zrobię, bo kochani sąsiedzi zaraz by zadzwonili gdzie trzeba :P


Ogólnie to tak mnie nastraszyliście, że zrobię to za 2 tygodnie po wszystkich świętych - wyjadę na weekend do domku w górach i się ogarnie. Tylko wolałbym być pewny co do wykonania operacji, bo czas będzie trochę gonił.

Rozumiem, że na początku najlepiej spuścić olej i odkręcić filtr? Czy nie trzeba spuszczać oleju? Następnie odkręcić nakrętkę pod filtrem i jeśli uda się wyciągnąć chłodniczkę bez spuszczania płynu chłodniczego to ok, a jak nie to trzeba zlać płyn z chłodnicy. Wymienić uszczelkę (uszczelki? Bo na internecie widziałem dwie :P) i ponownie to złożyć do kupy. Zalać olej i płyn chłodzący i gotowe?
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

ja to robiłem tak nie spuszczałem całego oleju.
1. odkręcasz filtr oleju zleci ci trochę oleju plus to co we filtrze .
2. albo zaciskasz węże od płynu albo spuszczasz płyn chłodniczy ja spuszczałem bo jeden tam jest dosyć krótki ściągasz węże od płynu .... później bierzesz nasadkę nie pamiętam dokładnie 24mm albo 27mm odkręcasz nakrętkę od strony co był filtr oleju taką płaską ,chłodniczka odlatuje, uszczelkę starą wywalasz , olej na paluch nową smarujesz i składasz w odwrotnej kolejności z tym ze olej dolej sobie świeży bo jak ci pocieknie po filtrze to żeby ci nie złapało jakiegoś paprocha(piaseczku) jak coś to dzwoń numer masz.


kornikbp - Tobie to chyba wydmuchało całkiem tą uszczelkę
Ostatnio zmieniony 2018-10-19, 20:34 przez jarek_audi, łącznie zmieniany 2 razy.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

jarek_audi pisze:ja to robiłem tak nie spuszczałem całego oleju.
1. odkręcasz filtr oleju zleci ci trochę oleju plus to co we filtrze .
2. albo zaciskasz węże od płynu albo spuszczasz płyn chłodniczy ja spuszczałem bo jeden tam jest dosyć krótki ściągasz węże od płynu .... później bierzesz nasadkę nie pamiętam dokładnie 24mm albo 27mm odkręcasz nakrętkę od strony co był filtr oleju taką płaską ,chłodniczka odlatuje, uszczelkę starą wywalasz , olej na paluch nową smarujesz i składasz w odwrotnej kolejności z tym ze olej dolej sobie świeży bo jak ci pocieknie po filtrze to żeby ci nie złapało jakiegoś paprocha(piaseczku) jak coś to dzwoń numer masz.


kornikbp - Tobie to chyba wydmuchało całkiem tą uszczelkę
Dzięki wielkie za rady ;) Jak coś zepsuję to będę dzwonił :P
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

mechanik wyjął i rozpadła się w palcach :) roboty tyle co nic przy pakiecie startowym, taka informacja powinna być gdzieś przypięta, tak samo jak zabezpieczenie stelaża kanapy w wersji z aku pod nią.
Surchon, coco jumbo i do przodu - ogarniesz i będziesz miał spokój duszy :q:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”