[Q-AUT.] 4hp24A, 4.2 V8 AEC - kickdown zawiesił się!

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

[Q-AUT.] 4hp24A, 4.2 V8 AEC - kickdown zawiesił się!

Post autor: gienkas »

Witam,

wczoraj odebrałem auto od mechanika - prace z zawieszeniem i mycie silnika.

Auto po umyciu silnika stało 1,5 tygodnia na zewnątrz. Po tym okresie, odebrałem auto i podczas 1-szej jazdy włączyłem w mieście kickdown(pedał w podłogę), który w jakiś dziwny sposób się zawiecił - tzn. próbowałem hamować, ale auto cały czas próbowało przyspieszać... Praktycznie nie reagowało na całkowite odpuszczenie pedału gazu. Mega niebezpieczna sytuacja! Na szczęcie jechałem wieczorem przy pustej ulicy. Ponowne uruchomienie kickdown(pedał gazu w podłogę) wyłaczył "zawieszony" tryb kickdown. Czy ktoś miał taki problem? Co może być przyczyną? Generalnie auto dobrze reaguje na manipulację pedału gazu. Skrzynia poprawnie zmienia biegi. Kickdown zawiesił mi się dwukrotnie podczas jazdy testowej.
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Problemem może być nie tyle kickdown co zapieczone sprężynki na przepustnicy (też miałem taką sytuację w pierwszym S6). Na stół przepustnica, krokowiec, do czyszczenia i ustawienia elektrostycznik na szczelinomierz.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

Post autor: gienkas »

Dzięki za pomoc.

Rozumiem, że mycie silnika mogło mieć wpływ, tym bardziej, że całość odpoczywała(nie pracowała) ok. 2 tygodznie.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

Post autor: gienkas »

Witam,

przepustnica wyczyszczona i uszczelniona, problem był gdzie indziej.... Zamówiłem dywaniki z Niemiec, fajnej jakości, ale wbrew specyfikacji nie pasują idealnie do S6 V8. Wpięcie klipsów, powoduje takie ułożenie dywanika, że po wciśnięciu do końca pedału gazu, podwiesza się na końcówce dywanika ?!?!? :) Dziwna akcja.

Obrazek

Obrazek


BTW: Żeby nie było lekko, po myciu silnika mam problem z zapłonem/wtryskiwaczami (zwarcie do masy)?
Ostatnio zmieniony 2018-08-10, 09:42 przez gienkas, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

gienkas, wykreć przewody zapłonowe i wydmuchaj kompresorem otwory na swiece, oraz cewki zapłonowe - pewnie jest tam woda
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”