[ALL ] Montaż spryskiwaczy lamp - fotostory

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

[ALL ] Montaż spryskiwaczy lamp - fotostory

Post autor: trooky »

Witam, montowałem dzisaij spryskiwacze i przy okazji porobiłem kilka fotek. Mam nadzieje że sie przyda komuś mimo że nie jest to coś odkrywczego :-)

Zaczynami od ściągnięcia lamp:
Pierwsze dwie śruby od góry - śrubokręt krzyżak
Obrazek

Kolejna odkreca zaślebke pod lampą i pod nią są kolejne dwie śróby. Radze uważać ponieważ gdy spadną na osłone silnika mogą być cieżkie do odnalezienia...- śrubokręt krzyżak
Obrazek

Po wyciągnięciu lampy mamy dostęp juz do wszystkiego :ok: Odkręcamy wspornik pod spryski z dwóch widocznych śrób oraz trzeciej zaznaczonej na zdjęciu. Po stronie kierowcy racze wyciągnać dolną kratke i przez nią wsadzić ręke do odkręcenia. Po stronie pasażera w TDI jest chłodniczka wiec trzeba niestety odkręcić zderzak i naciągnąć go dość mocno, aż bedzie dojście do śruby- klucz 10 nasadowy
Obrazek

Kolejnym etapem jest wyjęcie zbiornika płynu. Wpierw należy uwolnić zbiorniczek płynu do hamulców co jest banalne. Należy go wysunać ku górze i odłożyć gdzies dalej.
Obrazek
Dla wygody odłaczyłem wiązke od pompy ABS oraz odkrębiłem mocowanie zbiorniczka hamulcy - klucz 10 nasadowy
Obrazek

Po wyjęciu zbiornika, mamy dwie możliwości:
1. montaż dużego 6,4L który ma miejsce na pompke
2. przeróbka 4,4L i wywiercenie otworu 12mm na pompkę z uszczelką.
Ja się zdecydowałem na ten drugi wariant i po dłuższej zabawie oto efekt:
Obrazek
Obrazek

Po zamocowaniu pompki czas na nowe blachy z spryskiwaczami:
Obrazek

Jak juz założymy składamy wszystko tak jak rozebraliśmy i oto efekt:
Obrazek
Obrazek

Niestety na efekt działania będzie trzeba poczekać ponieważ nie mam jeszcze pociągniętej instalacji, a chce wpiąć się w skrzynke bezpieczników i wszelkie przełaczniki zrobić w popielniczce aby nie były widoczne :mrgreen:

Podziekowania dla Teda bez którego te spryski były by srebrne jak i fele nie czarne :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Fajny manual, napewno skorzystam jak w końcu upoluję spryski :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

trooky pisze:Odkręcamy wspornik pod spryski z dwóch widocznych śrób oraz trzeciej zaznaczonej na zdjęciu. Po stronie kierowcy racze wyciągnać dolną kratke i przez nią wsadzić ręke do odkręcenia. Po stronie pasażera w TDI jest chłodniczka wiec trzeba niestety odkręcić zderzak i naciągnąć go dość mocno, aż bedzie dojście do śruby- klucz 10 nasadowy
Tego kroku nie trzeba robić. Spokojnie zakręcisz spryski bez demontowania wspornika.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Tak, masz w pełni racje, można założyć spryski w otwory bez zdejmowania. Ja miałem kompletne spryski juz założone na te blachy wiec wymieniłem całość.

Obrazek
radekgrabo
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2012-03-22, 10:42
Imię: Radek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: MŁAWA
Płeć:

Post autor: radekgrabo »

Gdzie można kupić takie spryski
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

radekgrabo, _przywitajsie
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Pany jak zdemonować dysze aby wyjąć spryski z tego wspornika :?:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

kornikbp pisze:Pany jak zdemonować dysze aby wyjąć spryski z tego wspornika :?:
Dyszę wysuwasz do przodu. Jest na "wcisk".

Popatrz na zdjęciu jak to wygląda.

Obrazek
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

ok superancko, ktoś kiedyś próbował to podważać śrubokrętem i ułamał kawałek plastiku :-) dlatego wolałem zapytać.
Niedługo i ja u siebie zamontuję ten przydatny fant, o ile lakiernika za jajka nie powieszę :lol:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
mateusz30
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 332
Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: mateusz30 »

fajny manual. również znalazłem spryski. czekam na przesyłkę. chyba nawet kolorem będą pasować z tego co na zdjęciu widziałem.

Tylko nie wiem czy montować zbiornik 6,4l i jak podłączyć instalację elektryczną.
czy robić oddzielny przycisk czy podpiąć pod pompkę od sprysków do szyb
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE :wstyd:
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

mateusz30, 4.4L (taki mam u siebie zbiorniczek) płynu te dysze wypsikują w 17 sekund :D. Polecam rozejrzeć się za manetką z intensivem, wtedy przyciskiem intensiva możesz wysterować pompkę sprysków lamp. Ewentualnie jak piszesz - oddzielny przycisk na spryski lamp. W sprzężeniu z pompką sprysków szyby wypacykujesz raz dwa cały płyn.
Dodam, że w panelu przekaźnikowym koło kolan kierowcy jest wolne pole pod przekaźnik sterowania pompką sprysków.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

witam pany, czy ktoś może jakoś łopatologicznie wytłumaczyć jak zrobić instalkę elektryczną? bądź narysować jakoś w paincie czy coś? Chciałbym to podłączycz pod przycisk intensiv z przekaźnikiem ,bezpiecznikiem itp.
w elektryce jestem słaby więc chciałbym aby ktoś napisał ten kabel tu, ten tu, a ten tam :ok:
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Dawid2542, U mnie jest to zrobione następująco : w skrzynce na podszybiu znajdują się bezpieczniki, zakładam, że nie masz grzanych stołków tak samo jak ja i nie planujesz tak samo jak ja ich dokładki. Zatem masz dwa wolne pola bezpiecznikowe odpowiedzialne za te dwa obwody, kable plusowe do obu bezpieczników są pociągnięte i jest to zasilanie "po kluczyku". Wystarczy zatem dorobić brakujący zacisk do gniazda bezpiecznika, podać ten plus przez bezpiecznik na przekaźnik sterujący pompką. Z przekaźnika kablem plusowym zasilasz pompkę . Masę złapiesz sobie gdzie chcesz. Ten sam plus podajesz na cewkę przekaźnika na jeden zacisk i jednym przewodem z drugiego zacisku cewki wracasz do kabiny, wpinasz na przycisk intensiva, drugi zacisk intensiva podpinasz do masy gdzie Ci wygodnie.

Brzmi trudno, wiem. Nasmaruję schemat, daj parę chwil :mrgreen: . Obrazek

Uhu.. czyli nie skorzystamy z bezpiecznika 79 "Seat Heat Regulator".

Grzanie fabryczne dy dokładka ?.

Powyższy schemat możesz zastosować tak czy siak, jedynie dołożyć będziesz musiał bezpiecznik i przekaźnik i wpiąć się w panel przekaźnikowy na zacisk "15" (plus po kluczu).

Wcześniej walnąłem gafę gdyż grzanie stołków w A6 jest z zacisku 30 czyli stałego plusa.
Ostatnio zmieniony 2012-11-12, 09:39 przez kk84, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

noo nasmaruj to jakoś bo nie czaję, aaaaaa stołki mam grzane przód i tył, także miejsca tam raczej nie będzie :roll:

[ Dodano: 2012-11-12, 09:23 ]
narazie i tak mi z tym nie piluje na już bo czekam dopiero na manetkę wiec looz
mateusz30
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 332
Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: mateusz30 »

spryski dotarły.
no i teraz też mam problem z instalacja elektryczną.
Sprawa wygląda tak:
mam manetkę z dodatkowym przyciskiem ale nie było w kostce od manetki do niego przewodów. więc dołożyłem do kostki dodatkowe 2 przewody i leżą teraz zwinięte za zegarami. Zbiornik z dodatkową pompką mam zamontowany i teraz nie wiem co dalej.
Manetkę z przyciskiem założyłem przy okazji dokładania komputera.
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE :wstyd:
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”