[ALL ] Poradnik JAK ZDJĄĆ PRZEDNIE SANKI w C4 bez quattro

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

[ALL ] Poradnik JAK ZDJĄĆ PRZEDNIE SANKI w C4 bez quattro

Post autor: TheStig95 »

Ściągąjąc ostatnio sanki w swojej C4, 2.5h szukałem nasadki 12 kątnej 10. Ciężko ją dostać w sklepach narzędziowych, przynajmniej w mojej okolicy, dlatego pomyślałem, że taki poradnik pomoże sie przygotować do takiej operacji i krok po kroku opisałem każdą czynność. Wiem że znajdą się serwisanci hejtujacy któryś krok, ale jeśli ja średnio doswiadczony grzebacz samochodowy mogłem w ten sposób zdjąć sanie to kaźdy sobie z tym poradzi w ten o to sposób.

Instrukcja zdemowania sań przednich:

Cały przód w górę na kobyłki
Zdejmujemy koła (Nasadka 17)
Odkręcamy sworznie wahaczy (Nasadka 17 )
Odkręcamy stabilizator z obu stron (Nasadka 24 )

Można to pominąć i zdjąć sanie z wahaczami, ale raczej będzie łatwiej bez nich bo mogą haczyć o kolumny i nadwozie.

Odkręcamy śruby mocujace sanie do nadwozia z tyłu (nasadka 16)

Jesli robimy w dwie osoby będzie łatwiej, ja ściągałem sam i można to na spokojnie zrobić. Podstawiamy lewarki pod sanki, ja miałem do dyspozycji trzy lewarki, dwa na przód sanek i jeden na tył.
Luzujemy sruby mocujące sanie z przodu (nasadka 16)
Podstawiamy kobyłkę pod skrzynię biegów
Odkręcamy poduszki skrzyni biegów (nasadka 16)
Odkręcamy śruby poduszek sań z tyłu (UWAGA nietypowa nasadka torx 12 kątna rozmiar 10)
Odkręcamy do końca śruby sań z przodu


Teraz sanki powinny opierac się na lewarkach
Należy stronami popuszczac sanie. Zostały jeszcze do wybicia sworznie wahaczy, ale w pewnym momencie opuszczania sań to bedzie tylko formalność, albo same wypadną pod naporem całego wahacza który trzyma się jeszcze na tuleji prowadzącej, albo pomoże puknięcie młotkiem w wahacz. Opuszczamy dalej stronami aż do pełnego zejscia sań na ziemię.

Stabilizator okręca się nasadką 19 z pomocą klucza płaskiego 19.

Do wymiany tylko tylnych poduszek nie trzeba zdejmować sań. Należy POPUŚCIĆ przednie śruby mocujące, odkręcić tylne sruby mocujące sanie, odkręcić poduszki skrzyni biegów, oczywiscie podstawiając kobyłkę skrzyni biegów. Odkręcić tylne poduszki sań nasadka torx 12 kątna 10. Poduszki są już luźne. Sanki przechylą się w dół, a poduszki można wyjąć ręką.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Ale w quattro raczej nie powinno się różnić zdjęcie wózka? Poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Nie, przód masz identyczny jak w ośce.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”